Gå til innhold

Er så lei av røde prikker og utslett ved barbering av bikinilinjen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Skulle så gjerne sluppet røde prikker og utslett ved barbering av bikinilinje, det er jo nærmest uunngåelig virker det som. Vurderer å teste voksing, selv om jeg er pysete, men først vil jeg jo gjerne vite om det løser problemet? Hva er deres erfaring? Og må man "spare" en viss lengde? Hvor ofte trenger man å vedlikeholde?

Er nok ikke aktuelt at jeg prøver på å gjøre det selv, noen som kan anbefale et sted som er dyktig på voksing av bikinilinje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, da slipper du disse nuppene. Det du bør tenke på at det ikke skal være for langt når du skal vokses, da gjør det nemlig vondere fordi voksen ikke griper så bra. Voksen skal jo komme helt ned til roten. Hvertfall ikke mer enn 1 cm. Jeg vil også anbefale at du søker etter folk som vokser med sukkerpasta. Disse damene gjør det. (Vet ikke hvor du bor, men anbefaler dette stedet. De er forøvrig midt i en flytteprosess, så de er ikke operative på en liten stund ;) ) Her kan du hvertfall lese litt om det. Jeg syntes det var stor forskjell i smertegrad, utrolig nok, det var ikke så vondt som vanlig voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Meg_*

Du får nupper, (røde) av voks også.

Men når du har barbert deg eller brukt voks,

så skal du smøre deg med aloe vera gel.

Den er veldig effektiv.

Voks er ikke noe spesielt vondt, men det kommer jo an på smerteterskelen din.

Har brukt voks i mange år, men gjør ikke dette selv.

Er hos en veldig flink hudpleier.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nupper av voksing(har ikke prøvd proff da...)

Men jeg kjøpte sånn krem/gel på kondomeriet som er til å bruke etter barbering og den virker for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluksi

Jeg bruker Veet Wax og vokser bikinilinja mi selv..

Ender ofte opp med å sitte på badet og nynne i ti tyve sekunder til radioen før jeg river av, nesten som å prøve å overraske meg selv, men gu så deilig når det er gjort.

Gjør dette under armene også.

Fungere helt fint og så billig da :happy:

Ikke at det anbefales, men den ene gangen jeg gjorde det i fylla så var smerteterskelen veldig mye høyere og det gikk som det suste.

Men jeg tåler heller smerte enn å måtte takle tømmermenn hver gang jeg skal vokse meg :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunn og frisk

Hei

Vet ikke hva du pleier å gjøre, men det er viktig å barbere med hårene og ikke mot. Kanskje like viktig er det at huden er fuktig og smidig både før og etter.

Inlegget er endret, se reglerne

/Furstina (mod)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...