Gjest Poker face Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 jeg prøver meg her inne også: Jeg er frisør men måtte slutte pga yrkeskade. jeg vil ikke helt slutte med å jobbe innenfor faget. så da tenkte jeg på leverandør kunne vært tingen. er det noen som har info? hva er kravene, må man videre utdanne seg eller holder det med svennebrev osv? jeg har lett på nettet men finner ingen info om jobb og krav. kunne tenkt meg å jobbet hos cutrin, siden de er nærmest håper på svar
Furstina Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Min mor jobbade både som säljare och administratör/organisatör i flera år på en firma som tillverkade och sålde frisörprodukter. De hade också utbildningar. Hon hade ingen erfarenhet från frisörbranschen sedan tidigare utan fick delta på utbildningar för att lära sig mer om frisöryrket. Hon fick självklart lära sig skillnaden mellan de olika produkterna de hade. Flera av hennes kollegor var tidigare frisörer med olika lång erfarenhet. Tag kontakt med de företag du kan tänka dig att arbeta för. Berätta om dig, din yrkesutbildning som frisör, din arbetsskada och andra eventuella meriter. Har du till exempel varit sekreterare, ordförande eller ledarmot i borättslaget eller en idrottsförening kan det kanske tala för administrativa erfarenheter. Har du drivit egen salong eller egen frisörstol? kanske behöver du också fundera över vilken slags stilling det är du söker? Och varför. Ordermottagare? Rådgivare? Uppringade säljare? Säljare som gör kundbesök? Vill du jobba med produktutveckling (då behöver du garanterat utbildning)? Lärare?
Gjest Poker face Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 ingen fler? jeg leser ikke på svensk (vanskelig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå