Gjest MåneSkygge Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Jeg hatt en nedbetalingsplan på en bot hos de. Denne ble jeg ferdig og betale for 2 måneder siden. Jeg betalte avdrag på 500kr som jeg finn på avtalegiro. Nå har jeg pluttselig fått en ny på 430 men det står ikke noe om hva det gjelder. Kan de bare starte en ny sak og sende til avtalegiro uten at jeg får høre hva det gjelder? Jeg har heller ikke noe gjeld nå så jeg skjønner virkelig ikke hva dette kan være?! Skal ringe å snakke med dem men det er stengt der nå så jeg må vente til i morra.
Mistyen Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Kan det være at du har fått et gebyr fordi du har delt opp betalingen?
Gjest MåneSkygge Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Kan det være at du har fått et gebyr fordi du har delt opp betalingen? Burde jeg ikke fått ett brev om det da?
Alison Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 De skal nok ha dekket omkostninger i forbindelse med innkrevingen. Etter disse er betalt så vil saken være ute av verden.
Gjest MåneSkygge Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 De skal nok ha dekket omkostninger i forbindelse med innkrevingen. Etter disse er betalt så vil saken være ute av verden. Det høres jo fornuftig ut, men da syns jeg at jeg burde få noe form for beskjed om dette. Fikk heller ikke det da jeg inngikk avtalen.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 Jeg brukte GOOGLE! og fant ut at det de krever deg er et halvt rettsgebyr, det står sikkert i noen av papirene du har signert at de krever dette for å behandle saken. Det gjøres i en del tilfeller. Bare betal du, og bli ferdig med saken. Det er holdninger som "ingen har opplyst meg om dette, så..." som kanskje gjorde at du fikk trøbbel i utgangspunktet
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #7 Skrevet 2. april 2009 Det høres jo fornuftig ut, men da syns jeg at jeg burde få noe form for beskjed om dette. Fikk heller ikke det da jeg inngikk avtalen. Les nederst på avtalen din, der står det om rettsgebyr
Gjest MåneSkygge Skrevet 2. april 2009 #8 Skrevet 2. april 2009 Les nederst på avtalen din, der står det om rettsgebyr Det gjør faktisk ikke det.
Gjest MåneSkygge Skrevet 2. april 2009 #9 Skrevet 2. april 2009 Jeg brukte GOOGLE! og fant ut at det de krever deg er et halvt rettsgebyr, det står sikkert i noen av papirene du har signert at de krever dette for å behandle saken. Det gjøres i en del tilfeller. Bare betal du, og bli ferdig med saken. Det er holdninger som "ingen har opplyst meg om dette, så..." som kanskje gjorde at du fikk trøbbel i utgangspunktet Nei det var det ikke. Dette var en bot jeg gledelig betalte egentlig. Det var verdt pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå