Gå til innhold

Ang. arv

Ruby

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ingen kontakt med min mor, og ønsker heller ikke å arve noe etter henne. Hvordan kan jeg ordne dette, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Du kan velge å avstå fra arv, men jeg vet ikke om du ordner dette åp forhånd. Når den tid kommer vil du jo bli kontaktet av bo-bestyrer eller noe slikt (eller, altså, ofte er det vel familien?) og da kan du i alle fall velge å avstå fra arv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er viktig for deg å la din mor bli klar over dette nå, mens hun lever. Det sårer henne kanskje??...Eller, jeg tar feil?

=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere bare visste hvor mye problemer hun har satt meg i. Hun har benyttet mitt navn og personnummer i forbindelse med en bedrift hun drev, hun har gitt f..n i å betale og nå kommer kravene til meg. Hun har fått så mange sjanser til å ordne opp i dette, men sier at hun ikke har noen planer om det. Hun har mye gjeld ellers også i sitt eget navn, og jeg akter ikke å sitte igjen med det når hun blir borte. Og det spiller ingen rolle om hun får vite det eller ikke, som sagt har vi ingen kontakt, ut av mitt eget valg. Jeg orker ikke å bli utnyttet på denne måten. Dette er ikke noe jeg bare har funnet på for å såre henne, men jeg har min egen familie som jeg må tenke på, dersom jeg arver hundre tusener i gjeld, derav spørsmålet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør nok diskutere dette med en advokat! Hvis hun har misbrukt dine personalia er det vel snakk om svindel som må anmeldes slik at du har en dom å vise til eventuelle kreditorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvis dere bare visste hvor mye problemer hun har satt meg i. Hun har benyttet mitt navn og personnummer i forbindelse med en bedrift hun drev, hun har gitt f..n i å betale og nå kommer kravene til meg. Hun har fått så mange sjanser til å ordne opp i dette, men sier at hun ikke har noen planer om det. Hun har mye gjeld ellers også i sitt eget navn, og jeg akter ikke å sitte igjen med det når hun blir borte. Og det spiller ingen rolle om hun får vite det eller ikke, som sagt har vi ingen kontakt, ut av mitt eget valg. Jeg orker ikke å bli utnyttet på denne måten. Dette er ikke noe jeg bare har funnet på for å såre henne, men jeg har min egen familie som jeg må tenke på, dersom jeg arver hundre tusener i gjeld, derav spørsmålet!

Anmelde henne hadde kanskje vært det lureste.

Når det gjelder arv så har du din fulle rett til å avstå fra all arv fra henne, og ingen kan pjåte på deg en gjeld når du fraskriver deg alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...