Ruby Skrevet 12. juli 2003 #1 Del Skrevet 12. juli 2003 Hei! Jeg har ingen kontakt med min mor, og ønsker heller ikke å arve noe etter henne. Hvordan kan jeg ordne dette, noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 12. juli 2003 #2 Del Skrevet 12. juli 2003 Du kan velge å avstå fra arv, men jeg vet ikke om du ordner dette åp forhånd. Når den tid kommer vil du jo bli kontaktet av bo-bestyrer eller noe slikt (eller, altså, ofte er det vel familien?) og da kan du i alle fall velge å avstå fra arv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 12. juli 2003 #3 Del Skrevet 12. juli 2003 Joda - du kan gå til advokat og få skrevet ned at du fraskriver deg framtidig arv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 12. juli 2003 #4 Del Skrevet 12. juli 2003 Høres ut som det er viktig for deg å la din mor bli klar over dette nå, mens hun lever. Det sårer henne kanskje??...Eller, jeg tar feil? =/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 12. juli 2003 #5 Del Skrevet 12. juli 2003 Tenkte samme tanken,Anafugia. Tenk deg GODT om før du gjør dette,Ruby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 12. juli 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 12. juli 2003 Hvis dere bare visste hvor mye problemer hun har satt meg i. Hun har benyttet mitt navn og personnummer i forbindelse med en bedrift hun drev, hun har gitt f..n i å betale og nå kommer kravene til meg. Hun har fått så mange sjanser til å ordne opp i dette, men sier at hun ikke har noen planer om det. Hun har mye gjeld ellers også i sitt eget navn, og jeg akter ikke å sitte igjen med det når hun blir borte. Og det spiller ingen rolle om hun får vite det eller ikke, som sagt har vi ingen kontakt, ut av mitt eget valg. Jeg orker ikke å bli utnyttet på denne måten. Dette er ikke noe jeg bare har funnet på for å såre henne, men jeg har min egen familie som jeg må tenke på, dersom jeg arver hundre tusener i gjeld, derav spørsmålet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Skrevet 13. juli 2003 #7 Del Skrevet 13. juli 2003 Du bør nok diskutere dette med en advokat! Hvis hun har misbrukt dine personalia er det vel snakk om svindel som må anmeldes slik at du har en dom å vise til eventuelle kreditorer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2003 #8 Del Skrevet 13. juli 2003 Hvis dere bare visste hvor mye problemer hun har satt meg i. Hun har benyttet mitt navn og personnummer i forbindelse med en bedrift hun drev, hun har gitt f..n i å betale og nå kommer kravene til meg. Hun har fått så mange sjanser til å ordne opp i dette, men sier at hun ikke har noen planer om det. Hun har mye gjeld ellers også i sitt eget navn, og jeg akter ikke å sitte igjen med det når hun blir borte. Og det spiller ingen rolle om hun får vite det eller ikke, som sagt har vi ingen kontakt, ut av mitt eget valg. Jeg orker ikke å bli utnyttet på denne måten. Dette er ikke noe jeg bare har funnet på for å såre henne, men jeg har min egen familie som jeg må tenke på, dersom jeg arver hundre tusener i gjeld, derav spørsmålet! Anmelde henne hadde kanskje vært det lureste. Når det gjelder arv så har du din fulle rett til å avstå fra all arv fra henne, og ingen kan pjåte på deg en gjeld når du fraskriver deg alt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå