Gjest Utlogget bruker Skrevet 12. juli 2003 #1 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg har blitt lurt!!! Jeg skiftet jobb for kort tid siden. Ville prøve noe nytt, og fant en jobb som virket interessant. Som dere sikkert skjønner, så fikk jeg jobben også. Lønnstilbudet jeg fikk inkluderte fastlønn og bonuslønn, og lå på et nivå jeg mente var akseptabelt. Jeg ville gå ned i lønn, men ikke mer enn jeg var innstilt på. Det ble framstilt slik at jeg var garantert denne summen. Å nå målene skulle absolutt ikke være noe problem. Det var mer sannsynlig at jeg ville få mer enn mindre. :cry: Så kommer dagen da jeg begynner i ny jobb. Ingen tar imot meg, mine kolleger (underordnede) har fått visst via omveger at jeg kommer, men ingen opplæringsplan finnes. Nærmeste overordnede er på ferie, og vikaren tar ikke kontakt før etter to uker. Personalavdelingen og ledelsen er langt unna. Disse har ikke tatt kontakt i det hele tatt. :cry: Miljøet på jobben (altså i min avdeling) er flott. :D Så viser det seg at min forgjenger normalt ikke har oppnådd bonus i det hele tatt. Dermed vil min sannsynlige inntekt det nærmeste året ligge 40.000,- under det tilbudet jeg sa ja til. :evil: Jeg har så langt ikke fått hverken opplæringsplan eller skriftlig oversikt over lønn og hvordan den skal beregnes. Ikke en gang kontrakt har jeg fått. Kun tilbudsbrev og et skjema der jeg fylte ut personalia til lønnssystemet. Jeg ser for meg at huset ryker.... Hva gjør jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Skrevet 12. juli 2003 #2 Del Skrevet 12. juli 2003 Wooøøøy! Okei,denne ansettelsen er helt i offside,det ser du vel?Det holder jo ikke på greip i det hele tatt! Kontrakten skal være på plass første dagen den.Når det gjelder sånn opplæringsplan og andre ting,vet jeg ikke helt hva som praktiseres eller hva lover som gjelder. Det er klart,når man entrer en bedrift i fellesferien og der er mange ferievikarer kanskje,så kan tingene være mer laidback enn ellers,med sjefer på ferie osv... Du har muntlig blitt lovet så-og-så mye i lønn...jeg vet ikke hva lovene sier om dette,men det går an å finne ut. Det er dette du har fagforbund til!!Ta en telefon til dem,og hør om de kan bistå på noe måte. Det er mitt råd :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 12. juli 2003 #3 Del Skrevet 12. juli 2003 Helt enig med Morgan. Ta kontakt med gjeldende fagforbund, og spør om råd. Håper du klarer å beholde huset. Lykke til. Cita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 15. juli 2003 #4 Del Skrevet 15. juli 2003 Du har vel fått et skriftlig tilbud som du har skrevet under på? Og hvor lønna var nevnt? Helt utrolig at ingen møtte deg på første dag, kan det ha blitt en misforståelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Utlogget bruker Skrevet 15. juli 2003 #5 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg har ikke skrevet under på noe som helst ennå. Heldigvis får en vel si, for da har jeg ennå forhandlingsmuligheter. Lønna jeg ble lovd muntlig er den samme som jeg har en skriftlig "antydning" om. De har bare "glemt" å fortelle meg at jeg ikke en gang kan drømme om å få noe i nærheten. Joda, det var noen der da jeg begynte... Mine underordnede. Men ingen av de overordnede gadd å ta turen... Om de hadde glemt meg? Umulig. Jeg snakka jo med en representant for arbeidsgiveren min uka før!!! Jeg har ringt det fagforbundet som "passer" men vil ikke få råd der før jeg er innmeldt, så nå ligger innmeldinga i postkassa. Får ringe på nytt til uka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå