maijah Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Skal lage nachos nå med kyllingkjøttdeig, men oppdaget for sent at jeg mangler sånn taco krydder. Er det nok å bare bruke krydder (evnt. hva?) eller skal det andre ting oppi også?
monkeyhub Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Hei! Du kan bruke andre krydder, men det blir ikkje helt den "vanlige" tacosmaken. Bruk chili, paprika, spisskummen og koriander. Pluss salt selvfølgelig. Har du fersk chili og paprika er det bare å ha det sammen med kjøttdeigen når du steker. Prøver selv å slutte med e-stoffer slik at eg bruker ofte disse krydderene i stedet for posekrydder. Som sagt, ikkje helt det samme, men med en god salsa så går det bra
Markjordbær Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 bruk i hvertfall litt spisskummin. det lukter tacokrydder Vet ikke helt hva annet som er oppi der.
maijah Skrevet 1. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2009 Takk for svar! Maten er nå både laget og fortært. Brukte koriander, salt, pepper og 2 ulike chili krydder. Hadde ikke spisskummin. I ren desperasjon hadde jeg litt vann(??) og salsa oppi kjøttdeigen. Har forøvrig ikke brukt kyllingkjøttdeig før, fant den i fryseren. Anbefaler heller vanlig kjøttdeig. Dette var den verste nachosen ever, til og med guacemolen greide jeg å ødelegge. Glemte krydder og lime, og det smakte ganske så..merkelig. Krydderet hadde jeg i guacemolen etter jeg var ferdig å spise, sånn at mannen kanskje får en litt bedre smaksopplevelse enn jeg hadde. Hundene likte det da, uten at det sier så mye. Til slutt toppet jeg det hele med å gratinere nachosen i mikroen på crisp-funksjon, noe som heller ikke frister til gjentagelse. Jeg skulle heller gått på butikken.
Gjest annemor30 Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 Jeg skulle heller gått på butikken. Fnise:-) Helt enig he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå