Gå til innhold

Jeg har byttet lege

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skrev et innlegg tidligere om hvordan få henne til å forstå.

Endelig ble det ledige lister på fastlegen her i kommunen.

Etter at jeg hadde hatt en kraftig krangel med legen, og fikk klar beskjed å bytte lege.

Jeg var fortvilet fordi jeg fikk kopi av journalen min og den var så mangelfull. Da jeg tok opp dette med henne så ble hun sint. Fikk høre av noen andre etterpå at hun tålte ikke kritikk.

Fikk ny time hos den andre legen ganske så fort. De mente det var viktig at jeg ikke ventet for lenge. Da jeg kom til han så forklarte jeg situasjonen og han satt å lyttet til jeg var ferdig å prate. Først da stilte han litt spørsmål om meg og livet mitt. Han ble nesten sint for det som hadde skjedd mellom meg og den andre legen. Det er ikke slik vi behandler pasienter sa han.

Han tok en grundig sjekk med blodtrykk, blodprøver og urinprøve. Han undersøkte meg også nøye.

Det var godt å få bytte lege.

Videoannonse
Annonse
Gjest Trulselinemor
Skrevet

Det var jeg som skrev innlegget over, jeg glemte å logge meg inn.

Skrevet

Så bra at du endelig har funnet deg en lege som kanskje tar deg på alvor.

Jeg har lest noen av innleggene dine ang denne legen, og det virker jo som om dama er helt sprø..

Det går ikke an å behandle pasienter på den måten.

For ett par mnd'er siden byttet jeg også lege. Min gamle fastlege lovet ting han ikke holdt, var alltid knapp og når jeg hadde time hos han var jeg ALDRI inne hos han mer enn i MAX 6-7 minutter.

Journalen som jeg fikk da jeg byttet fastlege, var som din, meget mangelfull.

Jeg var også veldig heldig i valg av ny lege. Han lyttet på meg, og jeg var så frustrert og oppgitt over den gamle legen min at jeg satt der og stortuta. Endelig føler jeg at jeg blir tatt på alvor og at han ser på meg som noe annet enn noen som betaler lønna hans...

Som sagt; flott at du fikk deg ny lege. Det fortjente du! :D

Skrevet

Kjempefint at du har fått løst dette problemet. Har lest tidligere innlegg av deg ang. dette, og må si jeg har følt med deg.

Jeg synes fastlege ordningen er glimrende, men den er ikke perfekt, og på steder som ikke har så mange leger kan dessverre slike ting oppstå.

Det var godt at det ble ledig på en annen liste!

Den forrige legen din hiver vi i arkivskuffen merket "leger fra helvete", og lukker godt igjen :briller:

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har en alle tiders lege............

Han er en støttespiller for meg.........

Jeg vet at alle ikke liker han like godt .......... men for meg er han "gull verdt".

Jeg tror kjemien også er viktig mellom lege/pasient. Noen klarer man bare ikke å samarbeide og kommunisere med - nesten uansett hvor mye man prøver. Selv for en profesjonell person - som en lege jo skal være i sin jobb - så kan det oppstå "kræsj".

Da er det beste for alle parter og bytte lege.

Bra du er fornøyd nå Trulsemor :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...