Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har altså bredbånd via Telenor, og mitt datter har antagligvis tatt utav noen av ledningene fra en liten hvit boks. Ja, husker jo ikke hva den heter da... Men jeg såg ikke det med en gang, så mens jeg oppdaget at jeg ikke hadde netttilgang, så skulle jeg teste med med ledninger fra pc og noen andre diverse bokser jeg har... Etterpå såg jeg at det låg ledninger på gulvet som jeg ikke helt aner hvor skal plasseres.

Jeg har kun ett nettpunkt i leiligheten.

Men nå klør jeg med i hodet og aner ikke hva som skal være hvor. :sjenert:

I den ene boksen, skal det være 3 lys, men det er bare to, så noe gjør vi feil, men jeg klarer ikke å se det.

Nå kan jeg ringe Telenor så klart, men er det noen som vet om de har en oversikt, kanskje med bilde eller tegning over hvordan de forskjellige ledninger skal være?

Takk for hjelpen! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du bør nok ringe enten telenor eller snåsakallen, for vi kan ikke "se" hva du har koblet hvor, eller hvilken ledningstype som ligger hvor. Og du fikk nå kommet deg såpass på nett at du fikk postet innlegget ditt, så det er vanskelig å vite hva du egentlig spør om.

Det ligger sikkert en bruksanvisning i esken modemet kom i, med koblingsbeskrivelse.

Endret av Kamikatze
Skrevet
Og du fikk nå kommet deg såpass på nett at du fikk postet innlegget ditt, så det er vanskelig å vite hva du egentlig spør om.
Hehhe... ja, jeg burde jo ha sagt at jeg ikke er på nettet hjemme nå.

Det ligger sikkert en bruksanvisning i esken modemet kom i, med koblingsbeskrivelse.

Tenkte det kanskje ligger noe på nettet. Jeg får sjekke litt før jeg eventuelt ringer Telenor. Er nok egentlig veldig lett, jeg har tross alt koblet morroa opp selv en gang for lenge siden. Men når en først ikke får det til, så virker det jo så mye værre enn hva det er. :)

Skrevet

Du skal i prinsippet komme langt ved å koble modemet til veggkontakten, datamaskinen og strømpluggen, slå den av noen sekunder så på.

Alt det trådløse ruklet bør du ha bruksanvisning/bredbåndspatruljen/kundeservice til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...