Gå til innhold

Depositum

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_utleier_*
Skrevet

Hei,

jeg er utleier og nå skal mine leietakere flytte ut. Jeg skal selvfølgelig først se om leiligheten er i samme stand som når de flyttet inn, men hvis alt er i orden, må de jo få depositumspengene sine tilbake så fort som mulig.

Snakket med banken, jeg skulle sende det skriftlig, men underskrift fra begge. Noen forslag til hva jeg skal skrive? Hva annet må med?

Må vel ha kontonummeret det skal tilbakeføres på, kanskje? Eller?

Er så dumt om jeg sender et "ufullstendig" brev, for da tar det fort mye lenger tid før de får tilbake depositumspengene sine, og de skal jo flytte inn et annet sted!

Takker på forhånd for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_tea_*
Skrevet

Du viser til inngått leiekontrakt mellom deg og leietaker av (dato) og at leieforholdet nå er avsluttet. Du bekrefter at du ikke har noen utestående krav mot leietaker og at du samtykker til at kontoen blir avsluttet og at innestående saldo overføres leietaker. Så kanskje et punkt om at leietaker ønsker at innestående saldo overføres sin konto (og så kontonr.)

Så kan dere vel datere og signere begge to.

Forslag til emne/tittel kan være: Oppgjør av depositumskonto (og så kontonummer).

Kommer ikke på noe mer akkurat nå...

Skrevet

Jeg trodde det var vanlig at begge parter må tilbake til banken/posten og signere på nytt igjen, det var hvertfall sånn der vi leide for 5 år siden.

Gjest Gjest
Skrevet

Trodde som Mocca!

Vi leier ut og gjør det på den måten. Pengene står på en egen sperret konto og begge parter skal underskrive når leieforholdet opphører.

Gjest Gjest_utleier_*
Skrevet

Tusen takk for svar, da var brevet i orden :)

Noen banker krever at begge møter opp i banken og skriver under, andre ikke. Heldigvis i min, siden den er 2,5 time unna leiligheten, kreves det kun et brev signert av begge :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...