Gå til innhold

Bildevalg - hjelp!! (Og slik så vi altså ut...)

Hvilket bilde?  

1. 1. Hvilket bilde?

• Benk
      9
    • Halvprofil
      10
    • Helfigur
      23
    • Svart/hvitt
      5

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

helprofil bildet, det var kjempe flott bilde, med alt sammen, dere var veldig søte på det bildet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei igjen!

Nå har vi sett litt mer, og jeg har lagt inn et par bilder til på den samme siden. (http://photos.yahoo.com/bc/ninanost/lst?.dir=/Bryllup&.view=t)

Det i farger ansikt mot ansikt synes vi er veldig fint (og romantisk), og det svarthvitt-bildet er ikke så værst...? Håret mitt ser litt rotete ut syns jeg, men de fleste vil nok foretrekke smil fremfor alvor i et takkekort...!!?

Skrevet

Jeg syntes at farvebildet "ansikt mot ansikt" er absolutt penest. Der ser dere veldig forelsket ut og viser en nærhet mellom dere som ikke kom like godt frem på de andre bildene.

Skrevet

Bilde 1 er sko og kake, så det utgår vel

3: utebilde er bra, bruden ser litt snål ut i ansiktet (ikke vondt ment, gjør det ofte selv, jeg er ikke noen trent modell heller og bommer litt innimellom :) ) I tillegg er det ingen nærhet imellom dere.

4: Pent bilde av begge, ser lykkelige og hun ser litt skøyeraktig ut - gir liv til bildet. Kan det lysnes litt? Buketten var veldig mørk og synes dårlig.

5: Veldig fint bilde av begge, nærhet og lykke synes. Hvis dere vil ha halvprofil, kan dette beskjæres også..

6: ... nei.

7:Veldig pent, og uvanlig. Litt sånn middelaldersk over det, med brudens kjole og hår. Veldig romantisk.

8: Jeg liker svarthvitt-bilder veldig godt. Dette er tøfft og dere ser glade og lykkelige ut.

Så, 4,5 eller 7.

5 er bedre enn 4, fordi 5 er ute. Studiovegger taper for natur i dette tilfellet.

5 eller 7.

5 er det vakreste bildet, begge ser veldig bra ut, bildet er komponert bra. (husk kan skjæres til halvprofil). 7 er det tøffeste bildet, mest typete. Ser ikke brudens ansikt. Veldig bra lysbruk og komposisjon.

Jeg hadde valgt 5, fordi der ser dere mot dem dere takker. Så hadde jeg kjøpt meg en ramme som fanget stilen og forstørret opp 7 til meg selv, i tillegg til 5.

Skrevet

Jeg ville fortsatt stemt på bilde 5, med de samme grunner som sist. Se over.

Men bilde 7 var nydelig!! Har du en moderne familie, som ikke på død-og-liv må se heeeeeele kjolen -så bruk dette!

Du har et fantastisk hår. Klipp deg ALDRI!

En ting jeg vil nevne ang. sort/hvitt bildene.

Det gjør ikke buketten din rett. Den ser død og trist ut.

Den nydelige brunfarven på hårtet ditt.

Gløden i kinnene deres..

Mye som ikke kommer til sin rett. Ville definitivt valgt et farvebilde!

Skrevet

VesleBråka - TAKK for grundig og flott vurdering/gjennomgang! Det hjalp virkelig! :D Er faktisk VELDIG enig med det meste du sier der...! (Og bilde nr. 7 havner DEFINITIVT på veggen vår! (Kommer tilbake til idèen med utsnitt)

Felix - Takk! :oops: Hehehe... Håret mitt er ellers ganske egenrådig, og det kan ofte friste å kutte det av... Og det gjorde jeg for ca. 5 år siden, så da var det max 2 cm. over hele hodet... :D

Ellers enig i det med svart/hvitt og buketten - blir ikke det samme nei!

Tror familien vil overleve å ikke se heeeele kjolen, men de må nok få se ansiktene våre... Så bilde 7 blir på veggen...

Har nå laget et par utsnitt av helfigurbildet, og ble veldig fornøyd med det! De er lagt ut som nr. 9 og 10 på siden (http://photos.yahoo.com/bc/ninanost/lst?.dir=/Bryllup&.view=t)

Hvilket er best? Og best egnet til dette formålet? Bare sånn - hvor nært skal det være...

Men, er det sikkert at fotografen går med å å gjøre et utsnitt? For hun har jo copyrighten på bildene, kan man si... Og i tilfelle, er det veldig dyrt? Noen som har gjort dette, som vet?

For vi likte dette veldig godt, og kunne godt tenke oss å bruke det!

Skrevet

Ingen av de over her, jeg ville valgt ansikt mot ansikt-bildet.

Dere var forresten kjempeflotte!

Skrevet

Ansikt mot ansikt er kjempebra!

Svarthvitt smil er også bra!

Jeg likte best det siste bildet (det som er utsnitt).

Tenk på hva de føler de som åpner kortet. Det vår fotograf fortalte oss, var at de skal føre nærhet og glede til dere. Dere skal vise dem nærhet og glede. Derfor stemmer jeg vekk ansikt mot ansikt, selv om det er et vidunderlig bilde. Kanskje det er noe å ha på veggen i stedet? Eller kanskje ikke det heller, siden det er såpass urolig. :-? Dere viser hverandre en enorm nærhet og kjærlighet på ansikt mot ansikt bildet, men til de som åpner takkekortene?

Skrevet

Bildene var kjempe fine alle sammen,og jeg skjønner at det er vanskelig og velge ut bilde til takkekort.

Jeg må si meg enig i at "ansikt mot ansikt" var kjempe fint.

Lykke til med valget av takkekort.

Og fortell hva som ble takkekortet når dere har bestemt dere da

koldbruna :vinke:

Skrevet

jeg likte det svarthvitt smil bildet..

Skrevet

likte best ansikt-til-ansikt. Dere var nydelige og så skikkelig forelsket ut.

Skrevet

Av de to utsnittene hadde jeg valgt 9. På 10 kuttes buketten veldig. Avveining selvfølgelig, men jeg synes ansiktene er nærme nok på 9 + at man får med litt mer av kjole og omgivelser som "ramme" til de glade ansiktene. Jeg hadde foreslått det utsnittet til fotografen, for å få en profesjonell vurdering.

At fotografen har copyright, betyr at du må kjøpe alle forstørrelser osv. av den som tok bildet. Jeg kan ikke tenke meg at fotografen nekter å skjære, og at det skulle koste mye, om noe. Husker du ikke det bildet som først ble sendt ut av mãrtha og ari, alt skulle gå så fort så fotografen rakk ikke å skjære (kanskje blemmet litt også..) - der hvor verandadøren sto åpen bak, jakken til mette-marit var slengt over en stol etc.

Oppløsningen/detaljrikdommen på et negativ er stor nok til at bilder kan fint skjæres uten å bli kornete / lage en relativt stor forstørrelse.

Skrevet

Først av alt: dere var utrolig epne og flotte!!!! Nydelig bukett!!! Jeg likte det nest siste bildet. Der ser du nesten hele buketten og dere ser flotte ut. Håper dette kan være til hjelp, det blir jo litt ulike meninger da!

Skrevet

jeg stemte helfigur -synes også det er et poeng med takkekort å se åssen kjolen ol var... spes for gjester som ikke var i bryllupet -samt andre bekjente!

Men må legge til at "aniktsbildet" var nyyyydelig! godt alternativ dersom man vil ha et mindre trad bilde synes jeg!

husk å velge et dere begge er fornøyd med da -ikke det alle andre vil..... ;)

Skrevet

Jeg synes faktisk bildet som heter Utsnitt var det fineste jeg! :wink: Men jeg stemte på Helfigur. Det var også et blott bilde som viste hele kjolen din. Synd det ble litt mye grønt øverts på bildet....

Gjest Helenius
Skrevet

Hei Pip!

Så fine dere var!!! Du gjorde helt rett i å droppe sløret. :D

Jeg synes dette var vanskelig. Men jeg ville valgt bort svart/hvitt-bildene av samme grunner som Felix sier. Dessuten ville jeg valgt et bilde der dere ser på kamera, selv om ansikt-mot-ansikt-bildet var kjempefint. Det på benken synes jeg ble for kjedelig. Jeg ville nok valgt helfigurbildet eller utsnitt 1 (bilde 9!)!

Gjest Scarlet
Skrevet

Synes "ansikt mot ansikt" var fint jeg :)

Gjest Tristessa
Skrevet

Gud, så nydelig hår du har... :D

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei igjen alle sammen! Og takk for god hjelp! :D

I dag har vi vært hos fotografen, og bestilt mye...

Takkekort: Helfigur. Begrunnelse: Det er et utebilde, så man får virkelig se at dette var et sommerbryllup, dessuten er fargene fine. Siden det er i farger, får alle se buketten også. Dessuten smiler vi fint inn i kamera -> ingen kan mene at vi ikke ser lykkelige ut... :wink: Dessuten kunne man ikke ha utsnitt på takkekort, bare på forstørrelser. Så da får alle se hele kjolen også. Fotografen mente dessuten det var litt fint for oss, siden kjolen min var så spesiell (jeg syns vel ikke den er spesiell, menmen...)

Forstørrelser til foreldre, besteforeldre+++: Utsnittet. Av samme grunner som takkekortet - med farger, smil ++ (som iallefall de over 50 foretrekker...), men det blir litt mindre 'fjernt' når man tar et utsnitt. (Disse vet jo dessuten hvordan kjolen så ut... :D)

Til oss selv: Svarthvitt (det alvorlige). Dette tok seg veldig godt ut når det ble større (vi fikk se det på en sånn maskin hos fotografen), og vi tror ikke vi kommer til å bli leie av det så fort... Dessuten litt spesielt, samtidig som svarthvitt gjør det mer 'rent' enn et bilde i farger, og det kan slik henge hvor som helst...

(Vi kommer også til å henge opp facetoface-bildet (prøvebildet), kanskje sammen med et bilde av oss og forloverne i en sånn dobbel ramme.)

Nå håper vi da at flest mulig blir fornøyde... :roll:

Gjest pippi kortstrømpe
Skrevet

Utrolig flotte bilder. Utsnittbildet var kjempeflott. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...