Kreps Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Hvor tidlig lar dere babyene smake på feks frukt puree og grøt?
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Ikke før de trengte fast føde, som var ved henholdsvis 6 og 7 mnd alder for mine barns del. Hadde ikke noe stort behov for å la de smake på alskens før de var klare for fast føde og ferdig med fullamming.
Ms.Blaise Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Da han var 4mnd. Han er flaskebarn, og trengte mer enn melk.
cogito Skrevet 1. april 2009 #6 Skrevet 1. april 2009 (endret) Me starta med smaksprøver frå 4 mnd. Det første han fekk var potet. Han var veldig interessert i maten, og eg trur det var rett tidspunkt for han. Fram til han var 5 mnd var det berre snakk om små smaksprøver etter amming. Endret 1. april 2009 av cogito
Gjest Gjest_mor_* Skrevet 2. april 2009 #7 Skrevet 2. april 2009 Startet med litt grøt-smaking når de var 6 mnd. Ca 7-9 mnd da de fikk smake frukt, middag og slikt. Nå var jeg heldig og hadde masse melk, så jeg har ammet tre barn til de var 18 mnd hver Har man mindre melk, er det mulig man må starte tidligere oppmed fast føde. Tar litt tid å venne de til smaker og konsistensen. men er vel ikke anbefalt å starte opp før tidligst 4 mnd, og at de bør ha startet å smake rundt 6 mnd alder
Lotta35 Skrevet 2. april 2009 #8 Skrevet 2. april 2009 Hvis du er usikker er den lokale helsestasjonen sikkert behjelpelig med gode råd.
Kreps Skrevet 2. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. april 2009 jeg er ikke usikker, jeg var bare nysgjerrig jeg heh e
Blåbæret Skrevet 2. april 2009 #10 Skrevet 2. april 2009 Her startet vi med grøt når vesla var 4 mnd, rundt 5 mnd med fruktmos. Når hun nærmet seg 6 mnd begynnte vi med middag.
Lassie Skrevet 3. april 2009 #11 Skrevet 3. april 2009 Fullammet til guttungen var 6mnd, da innførte vi smaksprøver på grøt. Nettopp begynt å prøve med middagsglass, han er nå 7,5mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå