Brunhilde Skrevet 3. april 2009 #21 Del Skrevet 3. april 2009 Ja, de sier at vi ikke forstår, men de gjør ingenting for å forsøke selv. Du er vel kanskje ikke den rette til å uttale deg om å forstå, KR-øst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Methuselah Skrevet 3. april 2009 #22 Del Skrevet 3. april 2009 Ofte ser jeg og støter på kristne som skal misjonere. De skal fortelle Guds ord, fortelle meg om hva som er riktig og galt, og ikke minst at Gud er glad i alle. Hvorfor dette behovet? Nå er ikke Kristne de eneste som misjonerer. Buddister gjør også dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 3. april 2009 #23 Del Skrevet 3. april 2009 Hehe, folk flest "misjonerer" vel, om det er noe de brenner for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tiger'n Skrevet 3. april 2009 #24 Del Skrevet 3. april 2009 Hehe, folk flest "misjonerer" vel, om det er noe de brenner for Jeg tror du bommet i det første innlegget ditt, og at du har rett her. Det er dette som er grunnen til at misjonsbefalingen kom inn i Bibelen in the first place, og ikke omvendt. Vi mennesker har dette behovet for å kjempe, dælje andre i huet med vår overbevisning. Om dette er nødvendig, eller om dette er en uungåelig smitteeffekt av andre livsnødvendige tilbøyeligheter, det aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 3. april 2009 #25 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg tror mine to innlegg handler om samme sak. En som er overbevist kristen, vil brenne for sin sak og ønske å fortelle om den. Pålegget i bibelen om forkynnelse er vel samme sak. De som skrev ned ønsket å dele sin tro. Har jeg misforstått deg nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 4. april 2009 #26 Del Skrevet 4. april 2009 Tråden er ryddet Bolledeig (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tiger'n Skrevet 4. april 2009 #27 Del Skrevet 4. april 2009 Jeg tror mine to innlegg handler om samme sak. En som er overbevist kristen, vil brenne for sin sak og ønske å fortelle om den. Pålegget i bibelen om forkynnelse er vel samme sak. De som skrev ned ønsket å dele sin tro. Har jeg misforstått deg nå? Ja, eller jeg har misforstått deg. Jeg påstår at behovet for å misjonere ikke springer ut ifra at kristne har lest Bibelen, og så finner ut at "de burde jo egentlig misjonere." Det er vel heller slik at de føler en trang til å misjonere, uansett. Og denne trangen er grunnen til at du også finner oppfordringen i Bibelen, fordi mennesker til alle tider har vært drevet av en slik trang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #28 Del Skrevet 5. april 2009 Ja, de sier at vi ikke forstår, men de gjør ingenting for å forsøke selv. Interessant når dagen vi advarer om kommer.Da vil de trolig røske tak i oss som misjonerer og kritisere oss for at vi ikke sa enda klarere ifra.Et uløselig dilemma dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #29 Del Skrevet 5. april 2009 Politikere misjonerer jo hver eneste dag i radio,TV,aviser,på nettet eller via direktereklame.De kan jo faktisk ikke åpne munnen uten å misjonere.Og det de misjonerer for er Satan Djevelens system.Sånn er dett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå