Gå til innhold

Lemus! sinnsykt irriterende!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg pleier og få lemus i perioder det er mye stress og kjas, og spesielt i høyre øyelokk som kan vare i verste fall 2 uker om ikke lengre! noe som er veldig irriterende og plagsomt!

men i de siste dagene har jeg hatt det i venstre arm, nederst på overarmen!

har forstått at det kommer av stress, men hvorfor dirrer det sånn? hva er det som gjør at det blir sånn?

er det farlig eller tegn på noe hvis man har det ofte og lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det står om lemus i Wikipedia.no

Leste det hadde med forstyrrelse i veskebalansen å gjøre...

Gjest Gjest
Skrevet

Jupp. Ubalanse i elektrolyttene. Kalium, magnesium, B-vitaminer, folsyre er de viktigste.

Jeg har leamus i absolutt hele kroppen, stort sett hele tiden, og som har blitt verre de siste ukene.. Arytmi også (hjerteflimmer/hjerteklapp)

Fryktelig ubehagelig, men ikke vondt, bare irriterende og ekkelt spesielt når jeg skal legge meg å sove..

Legene finner ikke ut hvorfor, skylder på ettervirkning av kyssesyken.(1,5 år siden) men jeg har skikkelig trøbbel med mage-tarm (malabsorbsjon) så der er nok sammenhengen. Men legen gidder ikke foreta seg noe, så hva gjør man?

Sukk.

Skrevet

Til gjest:

Hvordan opplever du leamusen din rundt omkring i kroppen? Er det kraftig eller relativt svakt?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Til gjest:

Hvordan opplever du leamusen din rundt omkring i kroppen? Er det kraftig eller relativt svakt?

Hei!

Litt vanskelig å svare på egentlig, for det spørs hva man selv legger i kraftig eller svakt.. Men av og til vil jeg nok si at det er relativt kraftig, sånn at jeg kjenner at f.eks. hele muskelen langs siden i ryggen trekker seg sammen og vibrerer på en måte, før den slipper igjen.. Ikke vondt eller noe, men litt slitsomt og ubehagelig..

Det er ikke veldig kraftige sammentrekninger, men såpass at det vises gjennom klærne, f.eks. gjennom buksa når det setter seg i låret.. Men det merkelige er at det ikke nødvendigvis er hele muskelen som trekker seg sammen, men bare en del av muskelen. Det kan være alt fra under foten, inni magen, i hodet bak øret, i skulderen, i hånda slik at en finger beveges, og dette kan opptre samtidig i alle disse musklene.. Vil egentlig beskrive det mer som en bølge som jobber seg opp og ned i kroppen.. Når det setter i gang med vibreringen så oppleves det som en slags rytmisk "dunking" . Mest om natta når jeg skal legge meg å sove, men kjenner det nå mens jeg sitter her og skriver i den ene leggen og baksiden av låret

..

Har du noe sånt selv?

Skrevet

Ja, jeg har nettopp det samme selv, derfor jeg spurte egentlig. Har de siste månedene opplevd ganske ubehagelige leamuser rundt omkring, og fingre beveger seg og tær beveger seg innimellom, og da føles det jo ganske ekkelt.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Ja, jeg har nettopp det samme selv, derfor jeg spurte egentlig. Har de siste månedene opplevd ganske ubehagelige leamuser rundt omkring, og fingre beveger seg og tær beveger seg innimellom, og da føles det jo ganske ekkelt.

Har du vært syk? Gått ned i vekt?

Vært hos lege for det?

Jeg skal komme meg til lege sånn etterhvert, men vet jo egentlig svaret derfra så jeg vet ikke om jeg gidder rett og slett.. Virker som leger ikke er så interessert i å finne årsak, bare putte i deg symptomdempende medikamenter så er de fornøyd..

Gjest Gjest
Skrevet
jeg pleier og få lemus i perioder det er mye stress og kjas, og spesielt i høyre øyelokk som kan vare i verste fall 2 uker om ikke lengre! noe som er veldig irriterende og plagsomt!

men i de siste dagene har jeg hatt det i venstre arm, nederst på overarmen!

har forstått at det kommer av stress, men hvorfor dirrer det sånn? hva er det som gjør at det blir sånn?

er det farlig eller tegn på noe hvis man har det ofte og lenge?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var plaget med dette noen år. Spesielt åver og under øyet. Ble veldig plagsomt, for jeg ble så fokusert på det.

Gikk til legen, og ha så jo det sto og hoppet.enda etter 14 dager den gang.

Det er ulike oppfatninger om dette sa han,men stress er en faktor.

Han sa han kunne sende meg til øyenlegen og få bedøvd musklene, så jeg fikk en pause,men at det ville komme tilbake. Så jeg lot det være til det gikk over den gangen......det kom og gikk.....

Nå er det flere år siden jeg hadde det. Mon tro om det er i yngre år man har det?

Skrevet
Har du vært syk? Gått ned i vekt?

Vært hos lege for det?

Jeg skal komme meg til lege sånn etterhvert, men vet jo egentlig svaret derfra så jeg vet ikke om jeg gidder rett og slett.. Virker som leger ikke er så interessert i å finne årsak, bare putte i deg symptomdempende medikamenter så er de fornøyd..

Har ikke gått ned noe i vekt eller vært noe tilsynelatende syk egentlig, utenom sliten en god stund etter langvarig sykdom tidligere. Jeg skal til lege neste uke og tenkte jeg skulle nevne det da, med tanke på at fingrene mine rykker til så synes jeg det kan være endel plagsomt.

Gjest gattissima - ikke logget
Skrevet
Jeg var plaget med dette noen år. Spesielt åver og under øyet. Ble veldig plagsomt, for jeg ble så fokusert på det.

Gikk til legen, og ha så jo det sto og hoppet.enda etter 14 dager den gang.

Det er ulike oppfatninger om dette sa han,men stress er en faktor.

Han sa han kunne sende meg til øyenlegen og få bedøvd musklene, så jeg fikk en pause,men at det ville komme tilbake. Så jeg lot det være til det gikk over den gangen......det kom og gikk.....

Nå er det flere år siden jeg hadde det. Mon tro om det er i yngre år man har det?

Nei, tror ikke alderen har ikke så mye å si. Jeg er en godt voksen dame, og i dag rykker det som bare fy under det ene øyet..... Prøvde forgjeves å sminke meg, men det ble ikke så pent :fnise:

Gjest Gjest_Ewita_*
Skrevet

hei

har hørt at hvis man sliter virkelig lenge med lemus, så går det ann å sprøytet inn botox på stedet hvor det rammer. dette lammer muskelen og lemusen stopper.

Skrevet

Hvordan kan egentlig leamus få fingre til å bevege seg? Den må jo være ganske kraftig? Jeg har hatt mye i det siste og fingrene beveger seg ufrivillig. Fikk utsatt legetimen min så nå skal jeg til legen på mandag så får vi se hva hun sier. Men det er jo sjeldent legene får gjort stort med det.

• 1 år senere...
Gjest Gjest100
Skrevet

Har hatt det i fler år i venstre over-arm, frem å tilbake til leger, uten resultat.

Når ingen gadd å sende meg rundt i sirkler lenger gikk jeg nye veier. Etter litt lesing på nett, spesiellt utenlandske sider der holdningen til visse typer planter var mer frisinnet, og fakta ikke minst fakta basert.

Etter litt selvmedisinering var rykkningene over direkt, og var borte i uker og noen ganger en hel mnd. Utrolig befriende, men det førte med seg andre problemer, av moralsk art.

• 2 år senere...
Gjest Ingrid
Skrevet

Leamus? Fingrene mine dirrer. Tommelen dirrer, pekefinger og ringefinger dirrer. Men da jeg skulle drikke av vannglasset mitt i natt ristet fingrene så mye at glasset virkelig ristet, og da ble jeg greit skremt. :-( jente 28 år

• 5 år senere...
Skrevet
På 3.4.2009 den 14.39, Gjest Gjest skrev:

Jupp. Ubalanse i elektrolyttene. Kalium, magnesium, B-vitaminer, folsyre er de viktigste.

Jeg har leamus i absolutt hele kroppen, stort sett hele tiden, og som har blitt verre de siste ukene.. Arytmi også (hjerteflimmer/hjerteklapp)

Fryktelig ubehagelig, men ikke vondt, bare irriterende og ekkelt spesielt når jeg skal legge meg å sove..

Legene finner ikke ut hvorfor, skylder på ettervirkning av kyssesyken.(1,5 år siden) men jeg har skikkelig trøbbel med mage-tarm (malabsorbsjon) så der er nok sammenhengen. Men legen gidder ikke foreta seg noe, så hva gjør man?

Sukk.

Har du dette problemet enda? 

Har hatt leamus i hele kroppen, både armer og bein i 3-4 mnd nå. Bør jeg gå til lege med dette? 

Anonymkode: db752...37a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...