Gjest utlogget medlem Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Jeg velger å starte denne tråden, fikk et tips om at det var behov for dette emnet i tråden til rafi. Jeg velger også og logge meg ut, for mange kjenner historien om mine x leieboere. Jeg leide ut til en familie for noen år siden. Vi skrev kontakt, men de kunne ikke betale noe dep, p.g.a at de var inne på gjeldsannering. Jeg tenkte at greit, de betaler vel i tide. Vi avtalte den 1. i hver mnd. Jeg husker hvor skuffet jeg ble da jeg skulle hente den første husleia. Nei, de kunne ikke betale fordi at dem hadde kjøpt en trampoline. Jeg spurte om når husleia kom og den skulle komme "over helga". Dette gjentok seg maaaange ganger. Jeg sitter med et krav til dem på over 30 000 kroner. Kravet er gått via namsmannen. Jeg truet med utkastelses brev, om jeg ikke fikk leia innen en viss dato. Da hadde de plutselig penger. Jeg flyttet betalingsdatoen til den 20. etter deres ønske. Husleia kom heller ikke da. Husleia var på 4000 kroner. De måtte "stjele" fra arbeidsplassen til mannen, fikk jeg senere høre. Synes det var rart å få pengene kun i hånda bestandig. Men de skulle ha alt, og gå på fest, heisatur på byen, to biler, nye klær, eget solarium hadde de også. (solseng). Hun jobbet ikke, for det var så stressende å stå opp med barna og ha en jobb samtidlig. Mannen jobbet, og var så flink, påstod han selv. Det var lystløgner av dimensjoner. Etterhvert fikk jeg spørsmål om jeg hadde solgt huset mitt. Nei, det hadde jeg ikke, svarte jeg. Husleieren gikk rundt og sa at han hadde kjøpt huset mitt, og hadde store planer for å bygge veranda rundt det hele. Jeg fikk klage fra naboene på dem, for at barna sprang i hagene deres, og at det var slik kjefting og ståk på eiendommen. Naboene deres fant posten i en plastikkposte bak postkassestativet en gang. Naboen lurte på hva dette var som lå der, og dro opp åpnede brev som det stod inkassovarsel 5000 kroner, purringer . Ja det var en hel haug. -Trodde de at posten tok med seg retur?? Naboen hang plastikkposten på ytterdøra. Jeg fikk dem ut da skolen sluttet. Jeg valgte å ta hensyn til barna, slik at de ikke skulle flytte midt i skoleåret. De krevde at jeg skulle gruse gårdsplassen min, fordi at barna sprang inn med så mye søle. Det gjorde jeg. De krevde at jeg skulle kjøpe gressklipper til dem, og ugressmiddel. Det gjorde jeg ikke. Jeg så hvordan de behandlet utstyret sitt, og var ikke lyste på å få vrakgods av dem. Ikke krevde jeg at de skulle klippe plena heller. Jeg fikk tilbud om sykkel istedet for husleia. (tyvegods fra arb plassen). Naboene fikk tilbud om sykler, barnehagepersonell fikk tilbud om gratis sykkel. En tidligere arb. kolega hadde observert at han leverte sykkler til noen fra bilen sin. De knuste yttrtdøra mi, uten å gjøre opp, de stjal trillebåra mi, og satte igjen sin egen punkterte gamle trillebår, vasket ikke etter seg. Jeg måtte stenge kontoen min til en jernvareforetning for de handlet så mye. (Fikk reg på 20000 for baderomsinnredning, jeg tror de satte inn et ødelagt blandebatteri i dusjen min også) -Han var rørlegger, med serfikat, ifølge han selv. Ifølge baderomsgulvet mitt, var han en som ikke kunne noe om baderomsgulv. Hellinga mot sluken gikk ut mot hjørnene, og flisene han hasdde lagt, så ut som mosaikk!!!!!!!! Jeg leide en snekker til å helpe han, og han presterte å bli uvenner med snakkeren. Jeg trengte snekker til diverse utførelse av arbeid med huset, for det var gammelt og slitt. Jeg betalte snakkeren 15000 kroner. Leieboernen skulle betale 4000 kroner i mnd. De skulle få leie billigere om de jobbet litt i huset. Etter at de kastet ut snekkeren så ringte dama og spurte om de kunne fått betalt for det de hadde jobbet i huset. Da sa jeg at jeg har betalt snekkern 15000 kroner og de fikk billigere husleie fordi de skulle gjøre litt. (Jeg betalte alt av varer). Det stod i leiekontrakten. Husker at de ikke var så gira på kontakt da jeg skulle leie ut. Mulig det er lettere å ro seg unna da sikkert. Naboene syntes det var god underholdning, med alt som skjedde med leeboerne. De betalte ikke stømmen, så kraftselskapet kom og kuttet strømmen. Barneværnet var innomtil barna. (Ikke noen kontroll på sexfilmene sine)..i, og de hadde besøk fra folk fra internett.Det skulle vært mulig å sjekke leieboerne, og ha slike på ei svarteliste. Tenk på hvor greit det hadde vært for utleiere. Åt folk som ikke kan oppføre seg, ikke får leie, må selv som leietaker ta ansvar for selv. Edit: skrivefeil.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Jeg har kun hatt himmelske leieboere, og det er fordi jeg sjekker mine leieboere på forhånd. Min mening er at hvis man lar noen flytte inn uten å betale depositum, så fortjener man det man får!
Chakoya Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Jeg har kun hatt himmelske leieboere, og det er fordi jeg sjekker mine leieboere på forhånd. Min mening er at hvis man lar noen flytte inn uten å betale depositum, så fortjener man det man får! Så fortjener man det man får? Selv folk som betaler depositum kan være rasshøl om det ikke har slått deg. Depositum på 10.000 kr eller 15.000 kr eventuelt er ikke særlig mye det heller. Til Trådstarter: Det høres ut som du virkelig har hatt problemer med folk som har utnyttet deg. Det finnes mange leieboere fra helvete desverre som du kaller det. Er litt syndt på deg. Du fortjente ikke slike leieboere. Men jeg håper ikke dette har gitt deg skrekken for å leige ut til noen på nytt. Eventuelt kan du jo alltids kreve at folk har leieboerattester med seg eventuelt. Jeg er en snill leieboer, men har for det meste opplevd utleiere fra helvete
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 Jeg velger å starte denne tråden, fikk et tips om at det var behov for dette emnet i tråden til rafi. Jeg velger også og logge meg ut, for mange kjenner historien om mine x leieboere. Jeg leide ut til en familie for noen år siden. Vi skrev kontakt, men de kunne ikke betale noe dep, p.g.a at de var inne på gjeldsannering. Jeg tenkte at greit, de betaler vel i tide. Vi avtalte den 1. i hver mnd. Jeg husker hvor skuffet jeg ble da jeg skulle hente den første husleia. Nei, de kunne ikke betale fordi at dem hadde kjøpt en trampoline. Jeg spurte om når husleia kom og den skulle komme "over helga". Dette gjentok seg maaaange ganger. Jeg sitter med et krav til dem på over 30 000 kroner. Kravet er gått via namsmannen. Jeg truet med utkastelses brev, om jeg ikke fikk leia innen en viss dato. Da hadde de plutselig penger. Jeg flyttet betalingsdatoen til den 20. etter deres ønske. Husleia kom heller ikke da. Husleia var på 4000 kroner. De måtte "stjele" fra arbeidsplassen til mannen, fikk jeg senere høre. Synes det var rart å få pengene kun i hånda bestandig. Men de skulle ha alt, og gå på fest, heisatur på byen, to biler, nye klær, eget solarium hadde de også. (solseng). Hun jobbet ikke, for det var så stressende å stå opp med barna og ha en jobb samtidlig. Mannen jobbet, og var så flink, påstod han selv. Det var lystløgner av dimensjoner. Etterhvert fikk jeg spørsmål om jeg hadde solgt huset mitt. Nei, det hadde jeg ikke, svarte jeg. Husleieren gikk rundt og sa at han hadde kjøpt huset mitt, og hadde store planer for å bygge veranda rundt det hele. Jeg fikk klage fra naboene på dem, for at barna sprang i hagene deres, og at det var slik kjefting og ståk på eiendommen. Naboene deres fant posten i en plastikkposte bak postkassestativet en gang. Naboen lurte på hva dette var som lå der, og dro opp åpnede brev som det stod inkassovarsel 5000 kroner, purringer . Ja det var en hel haug. -Trodde de at posten tok med seg retur?? Naboen hang plastikkposten på ytterdøra. Jeg fikk dem ut da skolen sluttet. Jeg valgte å ta hensyn til barna, slik at de ikke skulle flytte midt i skoleåret. De krevde at jeg skulle gruse gårdsplassen min, fordi at barna sprang inn med så mye søle. Det gjorde jeg. De krevde at jeg skulle kjøpe gressklipper til dem, og ugressmiddel. Det gjorde jeg ikke. Jeg så hvordan de behandlet utstyret sitt, og var ikke lyste på å få vrakgods av dem. Ikke krevde jeg at de skulle klippe plena heller. Jeg fikk tilbud om sykkel istedet for husleia. (tyvegods fra arb plassen). Naboene fikk tilbud om sykler, barnehagepersonell fikk tilbud om gratis sykkel. En tidligere arb. kolega hadde observert at han leverte sykkler til noen fra bilen sin. De knuste yttrtdøra mi, uten å gjøre opp, de stjal trillebåra mi, og satte igjen sin egen punkterte gamle trillebår, vasket ikke etter seg. Jeg måtte stenge kontoen min til en jernvareforetning for de handlet så mye. (Fikk reg på 20000 for baderomsinnredning, jeg tror de satte inn et ødelagt blandebatteri i dusjen min også) -Han var rørlegger, med serfikat, ifølge han selv. Ifølge baderomsgulvet mitt, var han en som ikke kunne noe om baderomsgulv. Hellinga mot sluken gikk ut mot hjørnene, og flisene han hasdde lagt, så ut som mosaikk!!!!!!!! Jeg leide en snekker til å helpe han, og han presterte å bli uvenner med snakkeren. Jeg trengte snekker til diverse utførelse av arbeid med huset, for det var gammelt og slitt. Jeg betalte snakkeren 15000 kroner. Leieboernen skulle betale 4000 kroner i mnd. De skulle få leie billigere om de jobbet litt i huset. Etter at de kastet ut snekkeren så ringte dama og spurte om de kunne fått betalt for det de hadde jobbet i huset. Da sa jeg at jeg har betalt snekkern 15000 kroner og de fikk billigere husleie fordi de skulle gjøre litt. (Jeg betalte alt av varer). Det stod i leiekontrakten. Husker at de ikke var så gira på kontakt da jeg skulle leie ut. Mulig det er lettere å ro seg unna da sikkert. Naboene syntes det var god underholdning, med alt som skjedde med leeboerne. De betalte ikke stømmen, så kraftselskapet kom og kuttet strømmen. Barneværnet var innomtil barna. (Ikke noen kontroll på sexfilmene sine)..i, og de hadde besøk fra folk fra internett.Det skulle vært mulig å sjekke leieboerne, og ha slike på ei svarteliste. Tenk på hvor greit det hadde vært for utleiere. Åt folk som ikke kan oppføre seg, ikke får leie, må selv som leietaker ta ansvar for selv. Edit: skrivefeil. Syns du var litt vel dumsbill mot dem som lot dette få foregå så lenge på denne måten!
Megana Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 (endret) Jeg er en snill leieboer, men har for det meste opplevd utleiere fra helvete Signerer den Har blant annet hatt en som låste seg inn i leiligheten for å sjekke at varmen var på når vi var utenbys. Uten varsel, dette setter man lite pris på. (Hvem vet hva annet han gjorde... ekkelt å tenke på) En annen begynte bygningsarbeider på loftet rett ovenfor soverommet vårt klokken 07.00 på en lørdag morgen, uten varsel.. Fikk beskjed om visning og bildetaking av leiligheten 1 time før tiden var inne. Takk for lov for at jeg ikke leier lenger, de siste 3 utleierne har vært utleiere fra helvete.... Endret 1. april 2009 av Megana
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #6 Skrevet 1. april 2009 Har leid ut i 7 år nå.... en dyr leilighet også. men jeg har en god magefølelse og følger den når jeg skal leie ut.. jada jeg har fått tilbud om høyere husleie enn den jeg ba om og masse andre ting - men siden magefølelsen min ikke stemte så tok jeg jammen ikke imot. Vi krever selvsagt depositum på 3 mnd! Til dags dato har jeg aldri opplevd at leien har vært en dag forsinket ... kun drømmefamilier som har bodd her. Aldri opplevd noe plagsomt med noen av de - ikke ødeleggelser - ikke bråk - ingenting. Ja jeg er heldig - men jeg er også veldig påpasselig med å følge magefølelsen min! Og har alltid hatt skikkelige samtaler med de i forkant på kontraktsmøtet.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #7 Skrevet 1. april 2009 Hm... Var det ikke leieboere fra helvetet, dennne tråden skulle dreie seg om? Ikke drømmeleieboere?
Gjest hopeful Skrevet 1. april 2009 #8 Skrevet 1. april 2009 Jeg leide ut til en familie for noen år siden. Vi skrev kontakt, men de kunne ikke betale noe dep, p.g.a at de var inne på gjeldsannering. Jeg tenkte at greit, de betaler vel i tide. Vi avtalte den 1. i hver mnd. Det burde kanskje ringt en bjelle, om at disse var dårlige betalere siden de var under gjeldsannering? Be alltid om referanser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå