Gå til innhold

Hvilken type

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt til å ha Gin som et valg i "baren", men hvilken type? Vi drikker det ikke selv ;)

Skrevet

Vi har kjøpt inn Gordon's Gin, men Beefeater er også et vanlig og bra merke.

Tror ikke det spiller så stor rolle for hvermansen.. blir som Absolute vodka og Vikingfjord som jeg vil anta at de fleste ikke greier å kjenne forskjell på ;)

Skrevet

tenkte du på brun eller hvit gin, eller merket?

Skrevet

Jeg vet ikke forskjellen jeg, men er hvit vanligst?

Skrevet

Hvit er vanligst, merket boombay er absolut best (blå flaske).

Da kan du lage enkle drinker som gintonic, mohito, russian osv

Lykke til:-)

Skrevet

Vi har egentlig brukt både Gordons og Bombay, men har fått tilbakemelding på at det er ikke alle som liker "furu"-smaken i Gordons og dermed syntes Bombay var best. Det er vel egentlig smak og behag.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi har egentlig brukt både Gordons og Bombay, men har fått tilbakemelding på at det er ikke alle som liker "furu"-smaken i Gordons og dermed syntes Bombay var best. Det er vel egentlig smak og behag.

Jeg HATER furu-smaken som du beskriver men har ikke peiling på gin så takk for opplysningen :) Da blir det hvertfall Bombay her i gården :)

Skrevet

Okei. Takk for gode svar. Da blir det Bombay her å. Når du sier det, så har jeg sett denne blå flaska mange ganger;)

Gjest drikkfeldig
Skrevet
Hvit er vanligst, merket boombay er absolut best (blå flaske).

Da kan du lage enkle drinker som gintonic, mohito, russian osv

Lykke til:-)

Du må ikke finne på å lage Mojito med gin. Bruk hvit rom. Hvis du med "russian" mener drinkene White Russian eller Black Russian, lages de med vodka og ikke gin.

Bombay Sapphire er en litt tam og smakløs gin, men er et sikkert valg til bryllup. Husk mengder av lime, for mange av gjestene vil ønske seg en GT.

Gjest KateW
Skrevet

Det er ikke furu, det er einer... Og det SKAL smake einer av gin. Enig med drikkfeldig gjest over, Bombay Sapphire er en smule tam, Beefeater er vel den beste ginen... Men kanskje lurt med en med ikke for sterk smak i bryllup, ja...

Skrevet

Styr unna Gordons, her i gården går det mest av Bombay eller Beefeater, men vi mikser ikke så mye annet enn gin og tonic, eller gin og bitter, det er faktisk veldig godt!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...