Gå til innhold

bryllupsreise..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde tenkt å reise dagen etter bryllupet, men har nå begynt å tenke på å vente en uke fordi forloveden min vil jobbe og tjene litt ekstra penger.. men jeg er redd for at det ikke skal bli det samme som å reise rett etterpå... at den nygift følelsen ikke blir den samme liksom( selv om den kommer jo til å være der i 1 år minst)

noen kommentarer/ideer til dette??

takker icon_smile.gif

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Vi reiser på bryllupsreise noen uker etter bryllupet nettopp fordi vi vil nyte følelsen av å være gifte i ro og fred hjemme først, for så å tenke tilbake på dagen på bryllupsreisen. For oss er dette perfekt. Vi ønsker heller ikke å reise dagen etter bryllupet, p.g.a. alt som skal ordnes i etterkant. Når vi reiser skal alle gaver være pakket bort og alt ryddet opp etter festen. Dette vil vi ikke la andre måtte overta fordi vi skal på bryllupsreise.

Skrevet

Vi kommer nok til å prøve å reise rett etter bryllupet, tror det er noe helt spesielt, uansett skal vi ha fri.

Vi har en sønn som da vl være 5 som vi vil prøve å f barnevakt til en uke, slik at vi kan la minnene synke inn og bare ha hverandre.

Skrevet

Vi reiser tirsdagen etter bryllupet. Til Thailand icon_smile.gif

Da får vi et par dager for oss selv (har selvfølgelig fri fra jobben) før vi reiser på tur!!!! Det skal bli helt hærlig icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg anbefaler dere faktisk å vente noen dager med å reise. Vi reiste tirsdag, og selv om det gikk greit, hadde det ikke gjort noe å vente et par dager til. Jeg syntes det var greit å ikke reise med en gang, men isteden ta seg tid til å ta farvel med langtveisfarende gjester dagen etter, samt at mye skulle ryddes opp (avhenger vel litt om man leier et lokale hvor man selv må rydde eller ikke), gaver tas hjem fra lokalet (og ikke minst var det okay å ha litt tid til å se på alle de flotte gavene og koselige hilsningene). Dagene før bryllupet var også veldig travle, så det var greit å ikke måtte tenke på pakking til bryllupsreise i tillegg. Dessuten kan det kanskje være greit å ikke måtte stå grytidlig opp for å rekke et tidlig fly dagen eter en lang feiring. Men jeg forstår de som vil reise rett etter bryllupet også. Sikkert en egen følelse, og jeg tenker vel at det kan være greit å ikke vente for lenge slik at man ikke mister følelsen av at det faktisk er en bryllupsreise, og ikke bare en vanlig ferie!

Skrevet

Vi drar på bryllupsreise mandagen etter at vi gifter oss. Det er litt greit å ha en dag i mellom til å slappe av, spise en bedre lunsj med gjenværende gjester, kose seg sammen med familie og venner. Og så får man tid til å "summe" seg litt før man drar. Vi valgte bevisst å dra "med en gang" fordi at det er det vi forbinder med bryllupsreise; nettopp at det skjer i forbindelse med bryllupet. Ved å vente for lenge etter selve bryllupet synes jeg høres ut som å "miste" litt av den gode følelsen man vil ha ved å bare pleie hverandre og kjærligheten etter en så stor dag.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi reiser også avgårde mandagen etter, men da seint om kvelden. Dette fordi vi hadde brukt mye av ferien før bryllupet, og "måtte" komme hjem for å jobbe igjen. Tror vi uansett får det fint selv om vi skal kjøre 50 mil før vi når gardermoen og vårt nye hjem. Vi suser avgårde til det fjerne østen. Forlovet oss i Thailand ifjor og det er bare et ubeskrivelig vakkert land!

-Eline

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...