Gå til innhold

Erfaring med unitarisk vielse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat sendt avgårde forespørsel til Unitarforbundet. Vi planlegger bryllup 6. mars neste år, og nå er jeg spent på om de har tid da. Har du noen erfaringer å dele? Var dere fornøyde? Ble det dyrt (km)?

Mindre enn et år igjen nå! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra, nå er det i orden! Mars er jo ingen travel bryllupsmåned da, men jeg var litt usikker likevel.

Vil fortsatt gjerne høre om andres erfaringer! :)

Gjest Gjest
Skrevet (endret)
Hurra, nå er det i orden! Mars er jo ingen travel bryllupsmåned da, men jeg var litt usikker likevel.

Vil fortsatt gjerne høre om andres erfaringer! :)

Men tror du ærlig talt det er så mange her med erfaring på det? Det er en bitteliten menighet med et titalls medlemmer. Er da grenser for hvor mange som da er viet på den måten.

Endret av Arwen
Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal også ha unitarisk vielse i sommer. Jeg er veldig spent på det, og gleder meg! Syns det høres veldig bra ut. Men hadde selvfølgelig vært morsomt om noen har noen erfaringer å dele!

Skrevet (endret)

Statistikken er som følger:

Unitarkirken er 440 år gammel. Har omlag 1 million medlemmer internasjonalt. Kirken kom til Norge i 1895, mye takket være forarbeidet til Bjørnstjerne Bjørnson. Edvard Grieg ble unitar. I Skandinavia er det i dag litt under tusen mennesker. Omlag hundre av dem befinner seg her i landet. Vi har for tiden stor pågang på vielser, og større enn det vi har kapasitet til. Og har satt et øvre tak på ikke mer enn 12 vielser i året. Dette vil endre seg nå som vi snart ordinerer ny vigsler :-)

Spør gjerne så skal jeg forsøke å svare. Biter ikke :)

Her er forresten en meget grei og informativ wikipedia-artikkel om Unitarforbundet.

Og her en liten wikipedia-artikkel om unitarisk vigsel.

Endret av Arwen
Skrevet (endret)

For sikkerhets skyld: Jeg er egentlig ikke ute etter (praktisk) info om vielsen (det kan Unitarforbundet ordne med), men hvordan folk har opplevd dette.

Endret av Arwen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...