Gå til innhold

Hva inneholder drømmeboligen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ha kjøleskuff på kjøkkenet.

Og skittentøyssjakt på badet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøleskuff? Det har jeg aldri hørt om før!

Drømmehuset mitt har en "kjøkkeninngang" som går rett til vaskerommet - som igjen ligger vegg i vegg med kjøkkenet. En plass der skitne barn kan komme inn og slenge fra seg.

Gjest Gjest
Skrevet

Stort badekar.

Luftig, godt lydisolert og mørkt soverom... (gi meg gjerne tips som kombinerer å stenge ute sommerlys og samtidig gi dagslys til oppvåkningen, rent bortsett fra sånn lampe som begynner å lyse om morgenen, det har jeg)

Bibliotek.

Hushjelp.

Gasstopper på ovnen og kanskje åpen ild på kjøkkenet.

Urtehage.

Flere oppheng til hengekøya :Nikke:

Skrevet

Og på vaskerommet skal det være en dusj til å spyle av unger, støvler, hunder osv :biggrin:

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg svarer helt på spørsmålet (om du bare spør om møbler), men her er noen av mine ønsker hvis jeg var på jakt etter drømmehuset:

*stort kjøkken, med god plass til spisebord som kan forlenges med klaffer (vil mao. ha spisestue i samme rom som kjøkkenet) og mye skapplass

*eget vaskerom

*utgang til hage fra kjøkken eller stue

*lesekrok med gode stoler, bokhyller og gjerne litt utsikt

*uteplass i hage eller på veranda, med henholdsvis morgen- og kveldssol

*frukttrær og en liten grønnsaks/urtehage i hagen

*lys og luft

*bod/oppbevaringsrom inne i huset (jeg antar at det er vanlig når man har hus, men jeg kjenner hvertfall at jeg savner det når jeg bor i leilighet uten integrert bod)

*hage som kan brukes til lek og hageselskap (noe som forutsetter at den er rimelig plan)

*liten gårdsplass foran huset

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet
Og på vaskerommet skal det være en dusj til å spyle av unger, støvler, hunder osv :biggrin:

Det var lurt! ;)

Jeg ville hatt et kjempebad - unødvendig stort nesten. Det skulle vært i to nivåer, med nedbygd stort badekar i høyeste nivå. Doen skulle vært nede i et hjørne, skjult bak en halvvegg. Dusjen skulle vært i taket, og det skulle vært dobbelt servant og nok av skapplass.

Ellers skulle det bare vært rent (hushjelp ja), luftig og behagelig. Så kult, stort og fint at man helt naturlig hadde hatt jentevorspiel på badet i stedet for stua. :fnise:

Skrevet

Ser for meg ideene deres! Mye artig her altså:)

Jeg vil også ha kjøkkenbord og kanskje en matbod slik at det blir plass til å holde en kasse brus/øl avkjølt, kaker osv.

Skrevet

..ja, og så et toalett like ved ytterdøra slik at når man er ute å klipper gress og sånn, så slipper man å kle av seg absolutt alt for ikke å dra dritten inn!

Skrevet

Oi, hvor starter man på en sånn liste?

Mitt drømmehus inneholder følgende:

Stort kjøkken

Stue

Bibliotek

Kontor

Tre soverom

To bad

Vaskerom

Skyvedører til alle rom

Store vinduer

Usjenert, stor tomt

.... på Ekeberg.

Og huset skulle selvsagt være fylt med utvalgte designmøbler :sjarmor:

Skrevet

Okei, la meg spesifisere litt hva jeg egentlig var ute etter: Lure ting, lure innretninger. Ikke bare sånn "gjesterom".

Gjerne "gjesterom", men da må det være "noe" med det..

Gjest Gjest_Pasta_*
Skrevet

På kjøkkenet: overkskap helt opp til taket!

Superirriterende når ting blir stående oppå overskapene, sammen med støv og fett.

Skrevet

Vaskerom med egen inngang, selvfølgelig rett ved siden av kjøkkenet. Med massevis av skapplass, også til lange ting som mopper/koster, plass til strykebrett, plass til tørkestativ, dusj til møkkete ting og benkeplass til å brette tøy ved.

Kjøkken med enormt spisebord, med gode stoler rundt. Det skulle også vært massevis med skapplass, to stekeovner, kjølerom, vedfyring, vinduer på tre sider så det kom masse sol inn. Skulle også hatt en spinnvillt dyr espressomaskin, med kvern og full pakke.

Huset skulle hatt et tårn, gjerne et rundt ett. Med spiraltrapp opp, masse vinduer, utsikt, bokhyller, gode lenestoler og plass til å dra fra symaskiner, scrappesaker og annet skrot og la det ligge fremme. Så kunne jeg sittet der og vært prinsessen på erten og kost meg glugg i hjel. Eller fått meg med en venninne og rødvin opp i tårnet, så vi kunne sett på solnedgangen og skravlet mens vi drakk oss rødvinsfnisete.

Så skulle jeg hatt gjesterom, av typen med myk deilig oppredd dobbeltseng. Skulle ha sett ut som et fantastisk luksuriøst hotellrom og gjort at gjestene mine følte seg velkomne og godt ivaretatt. Også skulle det hatt en form for sperre ved døren, sånn at alt rot som ble forsøkt plassert der når det ikke var gjester på besøk på magisk vis spratt ut av rommet og til plassen sin.

Og huset skulle hatt sol så lenge sola var framme, lune kroker å sitte i uansett vær, utsikt, vært sentrumsnært og ikke hatt bratte bakker å kjøre hverken opp eller ned for å komme hjem. Og hagen skulle hatt forhold som gjorde at roser og annet stortrivdes.

Akk...

Gjest Gjest_Petronella_*
Skrevet

Jeg er nå i ferd med å selge min store villa inn i et mindre hus med mindre hage. Det som er viktig for meg i det nye huset:

• Vaskerom med dusjkar til hunden
  • Stor spisestue rett utenfor kjøkkenåpningen
  • Akkurat passe liten hageflekk
  • Omkledningsrom med dør direkte fra badet

Huset skal være praktisk og ikke for stort - kun absolutt nødvendig plass.

Jeg gleder meg stort til å flytte :)

Gjest Grafica
Skrevet

Mye smart her! Men det viktigste for meg i drømmeboligen er to ekstra rom: Et fotostudio og et mørkerom. Pluss et stort og romslig kontor med plass til arbeidsplass for to grafisk designere og alt av teknisk utstyr det krever.

Annet som "drømmeboligen" skal inneholde er soverom med egen balkong, gigantisk kjøkken med åpen løsning mot en stor og luftig stue, i god gammeldags stil. Og stallplass ute.

Skrevet

svarer delvis på spørsmålet og delvis ikke... :Hehe:

vaskerom med dusj og egen inngang

bibliotek, sånn som man ser i amerikanske filmer med bokhyller helt opp til taket :D

hovedsoverom med "walk in skap" som fører til ett stort bad ;)

eget bad til evt barn

hovedsoverom skal være litt adskilt fra andre soverom ;)

stue med dobble terrassedører som fører ut på en herlig terrasse

kjøkken med stort kjøleskap med isbitemaskin, fryser lett tilgjengelig.

Skrevet
På kjøkkenet: overkskap helt opp til taket!

Superirriterende når ting blir stående oppå overskapene, sammen med støv og fett.

Kunne ikke vært mer enig.

Jeg ønsker meg integrerte hvitevarer også vil jeg ha innebygd stekeovnen men i benkehøyde, slik at jeg slipper og bøye meg ned. Jeg har også sett en stekeovn som åpnes som en skapdør, istedet for at man drar ovnsdøra ned foran deg, da kommer du lettere til å slipper å strekke armene så langt du kan.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Er jeg den eneste som ville hatt et eget treningsrom :happy: ?

Jeg skulle gjerne hatt et treningsrom med en tredemølle, powerrack, en benk, andre artige frivekter og et par stepkasser + noen speil.

I tillegg kunne jeg tenkt meg et rom som var bibliotek, med bare masse bokhyller og en god stol :rødme: + kanskje en tavle hvis jeg fikk formel-trangen over meg

Et stort kjøkken med masse plass til å kunne kokkelere, to oppvaskmaskiner i stedet for å ha ting i skap...

Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet

Drømmeboligen ja :)

Stort kjøkken fra Bulthaup med hvitevarer fra Gaggenau.

Vannbåren gulvvarme i alle rom.

Stort soverom med bad og walk in garderobe

Gasspeis

Mulighet til å bruke flere typer energi, sol, jordsløyfe, gass osv.

Hjemmekinorom

Stor vinterhage

9" Biljardbord

Biblotek

Teknisk rom

Stort bad med boblebadekar og vannfall dusj.

Gulv i støpt betong

Garasjeanlegg i kjelleren med direkte adgang til boligen

Trimrom med svømmebasseng

Passe stor hage

Skrevet

Jeg vil også ha bibliotek med godstol.

Villvokst hage, frukttrær og bærbusker,

en sånn dusj jeg prøvde på hotell en gang som bokstavligtalt heller bøtter over hodet på deg (hehe, hørtes rart ut, og ikke minst kjempe-ikke-miljøvennlig, men deilig og veldig upraktisk).

Skapplass helt opp til taket på kjøkkenet, og helt ned til gulvet! Der jeg bor nå kan vi se rør og skitt under benkene. Ikke noe særlig det.

Gammeldags dør rett inn i et lite vinlager (bare som et vanlig innebygd skap, men med "vinkjellerpreg")

Kjølerom på kjøkkenet, som et stooooort kjøleskap.

Stor benkeplass på begge sider av vasken - en til skitten og en til ren oppvask. Mange hus jeg har sett/bodd i mangler dette og gjør oppvasken enda mindre gøy.

Egen spisestue, kjøkkenet kan ha et koselig lite bord for familiefokoster.

Bittelige soverom til hund/eventuelt gang med "hulrom" under trappen til hund som har tendenser til å snorke veldig.

Masse masse myke møbler, lys, puter og farger :)

Åh, dette er så gøy! Og jeg har til og med hjerneteppe.

:hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...