Gå til innhold

Lukt i kjøleskap -krise!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei alle sammen. Har vært så "heldig" å få låne et ekstra kjøleskap i anledning en barnedåp, til å ha kaker i. Dessverre så stinker det hvitløk :x . Hva gjør jeg? Serverer hvitløkskaker??? :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Brunhilde
Skrevet

Vask med varmt vann tilsatt Zalo og eddik!

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Sett en skål med eddik i kjøleskapet, natten over. Uten mat i kjøleskapet selvfølgelig.

Gjest Hovedinnlegger
Skrevet

Takk for svar!!! Har dessverre ikke eddik i hus i kveld, men får kjøpe i morgen. Er det noe annet jeg kan fjerne lukten med i kveld/natt? Dåpen er på søndag og den ene kaken, hvit dame, blir hentet i morgen, i tillegg til koldtbordet.

Gjest Brunhilde
Skrevet

Har du X-it? Sånn blå flaske med luktfjerner? Da kan du prøve å spraye med det. Ellers kommer jeg ikke på noe annet i farten, ville nok prøvd med klorin, bakepulver, natron... I desperasjon prøves alt! :ler: - og så kom jeg på noe....på hytta ligger det alltid fyrstikker på do - fordi folket påstår at å tenne en fyrstikk fjerner dårlig lukt.... Kan du ikke prøve å stryke av etpar fyrstikker der inne? :hoho:

Skrevet

"X-It" er enn sånn "Lano" glipp....begge virker fristende men lukter dritt!

Æsj!

=/

Skrevet

Spray kjøleskapet innvendig med ufortynnet sitronsaft (Sånn liten, sitronformet flaske, vet du!) La det sitte en stund og tørk over med en fuktig klut. Sitronsyre er faktisk noe av det mest effektive som finnes når det gjelder å fjerne lukt og brukes bl.a. av skaderenoveringsfirmaer for å fjerne "brannlukt".

Hvis lukten har "satt seg" i plasten blir du nok aldri helt kvitt den, men siden du bare har lånt skapet, greier det seg jo om lukten holder seg borte et par dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...