Eske Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Hei! Har nettopp mottat min GHD IV Styler, og gleder meg til å bruke den! Den kom med tre slike "pinner", altså ment for britiske stikkontakter, og har hørt rykte om at det ligger en norsk en inni? Gjelder dette alle, og kunne noen i så fall forklare meg hvordan man "henter frem" denne uten å ødelegge? Mvh Tonerose
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Jepp. Det er en skrue på støpselet, skru den opp så faller den store sorte plasdingsen av og det er helt vanlig kontakt under. Veldig enkelt, jeg kjøpte mitt GHD jern i London og det var slik.
Eske Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2009 Jeg oppdaget det, jeg klarte ikke å la være å fikle lengre.. For en super løsning! Og tusen takk for svar :-)
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Betyr det at man kan kjøpt GHD-tang på f.eks. feelunique eller ebay? Jeg har ikke turt, for jeg trodde det bare ble krøll med kontakten...
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 Jeg kjøpte mitt hos lookfantastic, så det går i hvert fall bra. (butikken deres, ikke nettbutikk, men det blir jo det samme)
Eske Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 31. mars 2009 Jeg kjøpte faktisk min fra en Ebay-selger i USA jeg, men fikk tilsendt ei med britisk kontakt. Aner for å være ærlig ikke hvorfor, men er veldig glad for det
Pingting Skrevet 31. mars 2009 #7 Skrevet 31. mars 2009 Betyr det at man kan kjøpt GHD-tang på f.eks. feelunique eller ebay? Jeg har ikke turt, for jeg trodde det bare ble krøll med kontakten... ...var ikke det poenget med tanga, da?
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #8 Skrevet 31. mars 2009 ...var ikke det poenget med tanga, da? Selvsagt ikke - det er jo en RETTEtang!!!
Pingting Skrevet 31. mars 2009 #9 Skrevet 31. mars 2009 Selvsagt ikke - det er jo en RETTEtang!!! :klask: Jamen da skjønner jeg det jo. Det der var da en veldig lur løsning, forresten?
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #10 Skrevet 31. mars 2009 Men seriøst, kan man kjøpe fra britiske eller amerikanske nettbutikker og få kontakten til å funke hjemme også? De amerikanske kontaktene er kanskje som de norske med to pinner? Har hørt rykter om at det bare er Storbritania som har den sære typen med tre pinner?... Men om det bare er å bryte opp plastdingsen og pakke ut en normal inni så...
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #11 Skrevet 1. april 2009 På den britiske med tre pinner er to av pinnene de vi bruker her hjemme. Når du skrur av det ekstra dekselet forsvinner ekstrapinnen og du sitter igjen med en helt vanlig norsk sak. Usa aner jeg ikke hvordan har det.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #12 Skrevet 1. april 2009 Selvsagt ikke - det er jo en RETTEtang!!! Man kan faktisk lage ganske fine krøller med den også.
Megana Skrevet 1. april 2009 #13 Skrevet 1. april 2009 (endret) Forskjellen på norske og britiske kontakter er visstnok at den 3.pinnen er jord, mens vi i Norge har jorden i kontakten i veggen. Alternativt kan man kjøpe en adapter som man lar sitte på den britiske kontakten. Jeg har aldri "åpnet" en britisk kontakt, men vil man ikke blottgjøre noe av det elektriske ved å fjerne plastdingsen? (Det er isåfall en dårlig ide, strøm...) Kjenner man noen med elektrisk peil kan de bare bytte ut selve kontakten på ledningen, vi bruker jo like mye V som britene. Endret 1. april 2009 av Megana
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #14 Skrevet 1. april 2009 Jeg har aldri "åpnet" en britisk kontakt, men vil man ikke blottgjøre noe av det elektriske ved å fjerne plastdingsen? Nei, fordi når man fjerner det britiske er det en helt vanlig, skikkelig norsk kontakt under. Dobbelt opp altså, som om du har to gensre på deg og tar av den ene. Du er fremdeles ikke naken da.
Eske Skrevet 1. april 2009 Forfatter #15 Skrevet 1. april 2009 Nei, fordi når man fjerner det britiske er det en helt vanlig, skikkelig norsk kontakt under. Dobbelt opp altså, som om du har to gensre på deg og tar av den ene. Du er fremdeles ikke naken da. Men det gjelder jo kun denne GHD-tanga da? Og ikke andre elektriske artikler? Ehh, teit spørsmål, men jeg er nødt. Strider mot all in fornuft, men siden det ER mulig, så kunne det jo vært sånn ellers.....
Gjest Gjest du siterte. Skrevet 1. april 2009 #16 Skrevet 1. april 2009 Men det gjelder jo kun denne GHD-tanga da? Og ikke andre elektriske artikler? Ehh, teit spørsmål, men jeg er nødt. Strider mot all in fornuft, men siden det ER mulig, så kunne det jo vært sånn ellers..... Aner ikke, har aldri kjøpt andre elektriske artikler fra UK, men det skulle ikke undre meg om flere ting har samme patent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå