Gå til innhold

Kan sjiraffer svømme?

Gjest Alkaline

Anbefalte innlegg

Gjest Alkaline

Det er noe jeg alltid har lurt på. Har du sett en sjiraff svømme?

Hva tror du, og helst med begrunnelse, takk. Dette spørsmålet gjør meg gal hvis jeg ikke finner det ut snart. Dyrehagen i Kr.sand visste ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror heller ikke de kan svømme.

Grunnene til at jeg tror det, er flere: De ses aldri i vann, og de trives og er tilpasset savanne med flatt gressland og trær som de beiter i. Så det er liksom ikke noen grunn til at de skulle kunne det.

Hvis en giraff noen gang skulle begynne å vade, så ville den jo også komme ganske langt ut før det ble behov for noe svømming. De er vanligvis mellom 4 og 5 meter høye, og de høyeste individene blir hele 6 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Så de fleste mener at de ikke bør kunne. Men hva om de kan, men de bare ikke gidder??

Kunne du svømme før du lærte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne du svømme før du lærte det?

Det kunne jeg. Jeg visste ikke sikkert at jeg kunne svømme før jeg ble tvunget til å forsøke det. Siden har jeg svømt som en fisk. Alternativt som en bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tror sjiraffer kan svømme, og holde pusten, leeenge, opp mot 30 minutter. De svømmer helst på så dypt vann slik at ingen skal se dem, nesten som en ubåt. Når de går tom for luft eller vil se seg om så stikker de hodet over vann.

Fremdriften får de ved å snurre halen.

Er du heldig og observant når du er ute på sjøen kan du være heldig å se et giraffhode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En ekte sjiraff
Jeg tror sjiraffer kan svømme, og holde pusten, leeenge, opp mot 30 minutter. De svømmer helst på så dypt vann slik at ingen skal se dem, nesten som en ubåt. Når de går tom for luft eller vil se seg om så stikker de hodet over vann.

Fremdriften får de ved å snurre halen.

Er du heldig og observant når du er ute på sjøen kan du være heldig å se et giraffhode

Haha, seriøst genialt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...