Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ingen faste dager jeg jobber under sykemeldingsperioden, styrer det selv etter formen. hvordan blir det da i påsken? neste uke er det jo 2,5 arbeidsdager og uken deretter 4 arbeidsdager. Ved 50% sykemeldt skal man da jobbe 1,25 arbeidsdager neste uke og 2 dager uken deretter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Aloha
Skrevet

Jeg ville tenkt sånn ja! At du jobber halvparten av det du vanligvis ville jobbet om du ikke var sykmeldt.

Skrevet (endret)

har et spm til: dersom reglene er som beskrevet over, kan man da være sykemeldt 1,25 dag neste uke og de resterende 1,25 dagene som man må arbeide ta ut feriedager? Eller kan man ikke ta ut feriedager på de dagene man skal jobbe under en sykemeldingsperiode? Jeg mener ikke at man skal ta ut masse fri, men først og fremst en dag eller to i løpet av en lang sykemeldingsperiode.......

Endret av LadyInRed
Gjest Aloha
Skrevet

Hmm... det siste der vet jeg ikke svaret på, men på sykmeldingen må du krysse av på hvorvidt du skal avvikle ferie i sykemeldingsperioden. Så kanskje det påvirker sykepengene? Det er kanskje tryggest å sjekke med NAV. Eller personalavdelingen der du jobber, de bør jo vite dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...