Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Når er det vanlig at ungene kommer i trassalderen?
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Når er det vanlig at ungene kommer i trassalderen? Mange snakker om tre trassaldere: Cirka tre år, cirka 6 år og cirka 13 år. Den siste er den verste.
leirbål Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Spurte moren min om det samme en gang. Hun sa halvt på spøk og halvt alvorlig: med ujevne mellomrom fra ca 1,5 år, til jeg flyttet hjemmefra.... Kjenner igjen det på poden min på 14.
Modic Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 Min kusine klaget til sin venninne, en firebarnsmor, over datteren som hadde kommet i trassalderen, og lurte på når det ville bli bedre. Venninnen svarte: "Toårs-trassen blir avløst av treårs-trassen, som blir avløst av fireårs-trassen, som blir avløst av femårs-trassen, og så videre. "Truls" er nå i attenårs-trassen, og det er hittil den verste!" Fra spøk til alvor: Barna her i huset har vært trassige på forskjellige alderstrinn, jenta noe tidligere i alder enn gutten. Akkurat nå sliter vi en del med 7-åringen, mens jentungen var helt kurant i den alderen. Vil tro at det varierer fra barn til barn, men bøkene forteller jo at noen aldersperioder i gjennomsnitt er verre enn andre...
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #6 Skrevet 1. april 2009 Ser ut som min 1 årige sønn er i trassalderen. Spesielt når han skal legge seg. Det vil han absolutt ikke. I kveld har han skreket i 3 timer. Tar vi han litt opp er han blid så fort vi legger han ned bæljer han:( andre som har opplevd dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå