Gå til innhold

Sommerens vakreste eventyr - Tour de France!


Retz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så er det snart slutt for i år. En eneste etappe står igjen, sjarmøretappa inn til paris og Champs Elysées. Denne siste etappa av TdF er alltid en spesiell opplevelse. Kampen om sammenlagtseieren er som regel over, - i hvert fall er den det i årets Tour – noe som i høy grad er med på å prege feltet. Milene inn til Paris og Champs Elysées går i et bedagelig somletempo, rytterne er avslappa, ler og spøker med hverandre. Tre ukers slit er over, og til tross for slitne bein, gnagsår og generell utmattelse, så virker denne siste etappa som det reineste adrenalinkick for mange av rytterne. Bare det å ha fullført et ritt som TdF, er en meget stor prestasjon, og for årets TdF-debutanter er dette øyeblikket magisk! Som regel blir det også tid til litt sjampisdrikking underveis, rytterne hilser og nikker til publikum, og av og til tar de imot gaver fra dem. Her er det ikke snakk om å kjøre med en snittfart på 50 km/t! Dette er også en av mange uskrevne regler i TdF; ingen ryttere angriper før man når brosteinen på Champs Elysées, bortsett fra de to innlagte spurtene. Laget med sammenlagtvinneren sykler gjerne i front, og de siste 5 årene så har altså denne fronten vært blå.

Spurtkonkurransen er det eneste som fortsatt står uavklart i dag, og rivalene McEwen Og Cooke kommer nok ikke til å være så ubekymret avslappa som resten av feltet. Vi skal heller ikke glemme at dette er siste sjanse til å hale i land en etappeseier, og feltet pleier å eksplodere når de ti rundene på brosteinen starter.

Ikke gå glipp av denne folkefesten i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke tdf jeg... Masse skjorter, masse spurter.

Så på nyhetene i går. De klarte å si at armstrong nå slapper av da han har seieren i lommen etter at han kom på 3. (?!?!?!?) plass i går?! Nei, skjønner lite jeg. Kan de ikke bare sykle fra ett sted til et annet da og så har de den plassen de der kommer i mål etter rekkefølge?

Feks Bjørn Dæhlie, han hadde da aldri seieren i lommen da han lå på 3 plass, han hadde seieren i lommen på 1. plass han.

Kommer aldri til å skjønne tdf jeg... :x :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke tdf jeg... Masse skjorter, masse spurter.

Så på nyhetene i går. De klarte å si at armstrong nå slapper av da han har seieren i lommen etter at han kom på 3. (?!?!?!?) plass i går?! Nei, skjønner lite jeg. Kan de ikke bare sykle fra ett sted til et annet da og så har de den plassen de der kommer i mål etter rekkefølge?

Feks Bjørn Dæhlie, han hadde da aldri seieren i lommen da han lå på 3 plass, han hadde seieren i lommen på 1. plass han.

Kommer aldri til å skjønne tdf jeg...  :x  :ler:

Masse spurter og fire skjorter. Og du, de sykler fra et sted til et annet. Hver dag i tre uker. Og de får plassering etter rekkefølge i mål på hver etappe. Når de tre ukene er over, og alle plassingene lagt sammen, så er det den rytteren som har best sammenlagtplassering som vinner TdF. Derfor kan Lance slappe av. Han leder sammenlagt.

Det var ikke viktig for Lance å vinne tempoetappa i går. Det som var viktig for ham var å holde unna for Ullrich, som ligger på 2. plass i sammendraget. Det blir som med svenskene; Drit i om vi vinner, bare vi slår svenskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du skal få slappe av litt snart nå Retz !!

SKal bli en grei sløv søndag aktivitet å se på TdF. Jeg må bare ut og bunkre litt først.

HAdde jo vært kult om Thor klatret litt i spurtsammendraget - men han har jo blitt slått av de foran seg på de siste spurtene vel.

Men - heia Thor !!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, pønk da! Jeg vil jo ikke slappe av! Jeg vil fortsette å se TdF i det uendelige! :snufs:

Nå har jeg ingenting å leve for lenger! Livet mitt er slutt! :bælje:

I hvert fall til startskuddet går for Vuelta'n. 6. september.

Her er laga:

Fassa Bortolo

iBanesto.com

Euskaltel-Euskadi

Kelme-Costa Blanca

ONCE-Eroski

Alessio

Team Bianchi

Cofidis

CSC

Lampre

Rabobank

Saeco

Telekom

US Postal - Berry Floor

Vini Caldirola-Sodi

Domina Vacanze-Elitron

Milaneza - MSS

Phonak Hearing Systems

Quick Step-Davitamon

Paternina-Costa de Almeria

Relax-Fuenlabrada

Labarca 2-Cafés Baqué

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var etappen ferdig :( Hushovd, skulle bare ha tråkket litt mere til, så hadde han vunnet etappen.

Leste nettopp på nettavisen, at det er en av rytterne som er tatt i doping. Hvem er så det?? Har vært inne på den franske avisen (L'equipe), som hadde skrevet om det. Men ikke noe navn noe sted.

Etter etappen i går, var de danske kommentatorene sikker på at Lance legger opp nå. De snakket noe om en presse konferanse, men den har vi ikke sett noe til.

Retz, har du vært inne på denne butikken?

http://www.madeinsport.com/fr/default.asp?...TV&idPtn=epqweb

Nå så må vi vente et lite år, til neste tdf. Kanskje vi skal legge bryllupsreisen dit :wink: Vi har jo snakket om Paris, så skal vi jo bare få den til å passe med tdf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var etappen ferdig :(  Hushovd, skulle bare ha tråkket litt mere til, så hadde han vunnet etappen.

Leste nettopp på nettavisen, at det er en av rytterne som er tatt i doping. Hvem er så det?? Har vært inne på den franske avisen (L'equipe), som hadde skrevet om det. Men ikke noe navn noe sted.

Etter etappen i går, var de danske kommentatorene sikker på at Lance legger opp nå. De snakket noe om en presse konferanse, men den har vi ikke sett noe til.

Retz, har du vært inne på denne butikken?

http://www.madeinsport.com/fr/default.asp?...TV&idPtn=epqweb

Nå så må vi vente et lite år, til neste tdf. Kanskje vi skal legge bryllupsreisen dit  :wink:  Vi har jo snakket om Paris, så skal vi jo bare få den til å passe med tdf.

Lance kommer helt sikkert til å gå for seier nr 6, det uttalte han - ifølge Kjell Erik Kristiansen på Eurosport - etter tempoetappa i går.

Vet ikke hvem som er dopingmistenkt, mulig de venter med å offentliggjøre navnet til resultatet av B-prøven er klar.

Letour-butikken har forsynt meg med en del saker og ting gjennom åra, ja. Også i år! Bedre utvalg der i fjor forresten, synes de kunne tatt alle TdF-produktene der, nå er bare en brøkdel tilgjengelig. :sur:

Men er flott Tour har det vært! Fy faen så mye dramatikk og action. Også er det et helt år til neste gang! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... Så var det over - og jeg kan begynne å slikke sol igjen.  :briller:

:Prøver å huske hvordan sola ser ut:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På torsdag er det Hadsten rundt, ca 20 min fra der jeg bor. Og gjett hvem som kommer???

Mange av de store profilene fra Tdf blandt annet. Lance er en av dem, desverre kommer ikke Tyler Hamilton til å stille til start pga hans kraveben.

Så nå vet jeg hva jeg skal på torsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På torsdag er det Hadsten rundt, ca 20 min fra der jeg bor. Og gjett hvem som kommer???

Mange av de store profilene fra Tdf blandt annet. Lance er en av dem, desverre kommer ikke Tyler Hamilton til å stille til start pga hans kraveben.

Så nå vet jeg hva jeg skal på torsdag :D

Å dæver'n! Har du gjesteseng? Balkonggolv? Trappeoppgang? Portrom? :P

:misunnelig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dæver'n! Har du gjesteseng? Balkonggolv? Trappeoppgang? Portrom? :P

:misunnelig:

:dobbeltmisunnelig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har planer - foreløpig ganske diffuse - om å reise ned og se TdF i 2005. Planene inkluderer MC-lappen, pluss en brukt MC. Type Lett Sport. Ta biltoget gjennom Europa, og så følge hver eneste jævla etappe gjennom tre uker. Overnatte i telt. Hmm, planene er visst ikke så diffuse likevel, he he.

Har i et par år forsøkt å få enten fanilien eller venner med. Tenkte vi kunne leie bobil, og i hvert fall få med oss fjelletappene, men folk er jo så forbanna sære! "Reise helt til Frankrike bare for å se på sykling?!" :o

Nope. Skal det bli noe av, så må jeg satse på å reise alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine planer er diffuse i ordets rette forstand, men både jeg og forloveden er like hekta. Så et eller annet år skal vi ned og følge løpet i alle tre ukene. Det SKAL jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper som sagt på at det blir neste år, at jeg skal følge ihvertfall deler av touren.

Og jeg har nettopp tatt mc-lappen, bestod den 2 juli. Jeg kjører nå rundt på en liten ræser, en suzuki gsxr 250. Så om vi kjører mc, ned vet vi ikke enno. Men en mulighet er det, for vi vil ihvertfall ikke kjøre bil i Paris! Og da er jo alternativet å kjøre mc, nedover istedet. Og mc-lappen min kom kun på 8500,-kr med oppkjøring, her i Danmark!

Gjesteseng har jeg :D Men det spørs jo om du rekker og komme nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine planer er diffuse i ordets rette forstand' date=' men både jeg og forloveden er like hekta. Så et eller annet år skal vi ned og følge løpet i alle tre ukene. Det SKAL jeg![/quote']

Noen er heldige! Høvdingen kan ikke fordra sport. :sutre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...