Gå til innhold

Sommerens vakreste eventyr - Tour de France!


Retz

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa

Hvorfor har ikke jeg sett denne tråden før??? :o Nylig hektet - for en etappe i dag. Helt utslitt jeg... *hente mer iste*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy faen så synd for Beloki og ONCE i dag. Og så Beloki da, som har vist seg så angrepsvillig vs Armstrong! Dette var triste greier. Tipper det gikk med noen knokler i det fallet der. Usj! :cry:

Ellers sitter resten av sammenlagt favorittene fint med, og ingenting er avgjort. Blir spennende å se hva Euscatelrytterne kan stelle i stand i Pyreneene.

Tristessa: Velkommen etter! TdF ruler! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå har jeg kommet meg litt igjen. Kanskje på tide å diskutere litt ordentlig, ja...

Stakkars Beloki. Som du sier, Retz, spesielt synd ettersom han har vist vilje til å utfordre Armstrong. Det trengs. Nå begynner jeg å la meg imponere av Vinokourov fra Telekom, han vant i dag og klatret kjempebra i går. Har ikke kjent til ham noe særlig før, men etter det jeg hører er han en godt over middels allrounder. Hadde vært flott for Telekom om han viser seg fram utover i Touren, etter lagets nokså begredelige åpning.

Når det er sagt: Det som virkelig imponerte meg i dag, var hvordan resten av bruddfeltet viste respekt for gultrøya Armstrong og ventet da han måtte ta snarveien over åkeren da Beloki veltet :D . Ikke at det er så spesielt, men det viser noe av det samholdet og den gjensidige respekten som preger sykkelsporten.

Og igjen: Heia Tyler! My man! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinokourov har hatt en kjempesesong i år, og har alltid vært en god mann å ha på Telecomlaget. Jeg glemte faktisk å inkludere ham i min mentale favorittbås, men nå er han absolutt på plass der! Han var jo også en meget god støttespiller for Jan Ullrich i den tida Ullrich kjørte for Telecom. Botero har i hvert fall vist at han er et nummer for liten til favorittstempelet, selv om han har stor kjørestyrke på enkeltetapper, så er den mannen altfor ustabil.

Jeg tror ikke rytterne egentlig venta på Armstrong, det var vel mer at de ble hefta av - og sikkert også bekymra for - Beloki, men at Armstrong nyter stor respekt i feltet er det likevel ingen tvil om. Vi så jo at Hamilton, som gammel hjelperytter for Lance, tok seg tid til å spørre hvordan det gikk.

Forøvrig virker det som Cooke og McEwen og er temmelig slitne etter fjellene, de kom inn henholdsvis 32,43 og 39,31 etter Vinokourov. Til sammenligning kom dyret fra Grimstad, Norge inn 19,18 etter! Dette lover bra for den grønne trøya!

Ble helt slått ut, jeg også, etter denne dramatikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pokker'n! I dag gikk jeg glipp av hele moroa. Legebesøk, reparatør, handling, farting - you name it. Og så i DEN varmen.

*puh*

Føler meg akkurat som en uttørka proffsyklist, selv jeg. :)

Men i morgen er det atter nye muligheter igjen. Og jeg skal være der benket foran TV'n!

Hørte forresten også nyss om at det blir en mer "småkuppert" etappe i morgen. Noe for Dyret fra Grimstad, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt noe for dyret vårt! :sjarmor:

Her er løypeprofilen:

http://www.letour.fr/TDFMedia?service=Medi...MEDIA_KEY=10578

Synd du gikk glipp av dagens etappe, Bertha, den var mer dramatisk enn hva som var ønskelig. Håper Thor kommer med i et brudd som kan samarbeide i morgen, en gruppe på 6-8 mann hadde trolig vært ideelt. Med Thor som den eneste spurteren, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også hekta. Jeg følger med på Dansk tv2, og eurosport. Dansk tv2 har ingen reklamer :D

Jeg har fått med meg stort sett alle etappene, utenom den som var søndag.

På www.dr.dk/sporten/tourdefrance/

Kan man være med på et spill, som heter tour manager 2003. Det som er synd, er at dere ikke kan tilmelde dere nå, som løpet har startet. Jeg tilmeldte meg 2 dager før, tour de france.

Mitt lag for dagens etappe: Virenque, Ullrich, O'grady, Hushovd (selvfølgelig :D ), McEwen, Mayo, Hamilton, Armstrong og Heras.

Håper Hushovd gjør det godt i dag. Min mann er dansk, og han rakker ned på Hushovd "han klarer ikke en skit" "han stivner etter kort tid", så han har tapt mange penger på ikke å satse på ham. Og heller ha satset på Nicki Sørensen mfl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjennskap til spillet, men var for sein både i år og i fjor. Hils danskemannen og si at vi vinner i dag! Dvs Thor vinner. Ehh...kanskje. :wink:

Misunner deg sendinger uten reklamepauser! Jeg zapper til andre TdF-kanaler under reklamen, men det skaper jo litt forstyrrelse da. Eurosport, som jeg ser, er forresten ikke så gærne mht reklame, bare 2-3 snutter så er vi i gang igjen.

Pss, hva sa mannen din da Jacob Phil mista pedalen i fjor da? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vant Piil, og min mann krever hånerett :-?

Han skal bare vente, for Hushovd kommer nok sterkere tilbake :D

Har dere noen idé til hvilke ryttere jeg skal ha kjøpt til i morgen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ok, gratuler mannen din fra meg! :stivt smil:

Neida, det var gøy at dansken vant, selv om jeg er glad jeg ikke camper i heimen din akkurat nå! :wink:

Pss..hviledag i morgen, vettu viblie! Håper på nytt forsøk fra Thor på torsdag, den etappa skulle passe bra for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viste jeg egentlig godt, men det er fordi jeg skal reise hjem til Norge i morgen. Så da skal jeg ha kjøpt mine ryttere, for torsdag i dag. Eller sent i morgen kveld. Skal være i Norge i 1 uke, heldigvis har mine foreldre både tv2, eurosport og internett. Så jeg skal nok få med meg etappene.

Min mann ligger heldigvis under meg, i vår private liga (tour mangager 2003). I vår liga leder jeg, og han ligger sist :D Og han hadde ikke satset på Piil i dag, så da kan han ha det så godt :D Selvom det var artig at han vant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

viblie: Betryggende å høre at du har dressert manden. :flire:

Btw; Har du noen tips om danske nett-bokhandlere? Har lyst på boka Smærten Gleden av Brian Holm, og finner den ikke på de norske bokhandler-sidene. Skal være mange bra historier der fra sykkelsporten!

Når det gjelder å hoste opp et lag til torsdag, så er dette ikke den enkleste etappa å sette sammen et lag til. I likhet med gårsdagens etappe, så er også torsdagen en dag da det meste kan skje. Relativ flat løypeprofil, bortsett fra 3-dje kat. fjellet midt på etappa. Altså temmelig uforutsigbart. Tror vi kan vente oss et større brudd, men om det holder helt inn er vanskelig å forutse. Få i hvert fall med deg en Rabobank-rytter, kanskje Michael Boogerd. Tipper de er sugne på en etappeseier etterhvert. Det samme kan sies om Crédit Agricole. Spørs om Hushovd får anledning til å stikke, McEwen og Cooke vil nok holde et øye med ham. Få med deg Cooke også, i tilfelle det blir en massespurt i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Hviledag i dag, kanskje jeg får gjort litt andre ting i stedet for å campe foran tv'en? Ser det går en del i DR og Eurosport, ingen som ser på TV2? Jeg kunne riktignok fulgt med på Eurosport, men liker Eggen&Kaggestad godt. Tenk å ha sending i 6, 7 timer uten å gå tom for smalltalk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker så godt med en hviledag, ja! Den skal benyttes til å lage iskrem. :P

Jeg foretrekker Eurosport og Kjell Erik Kristiansen, men det er nok mest gammel vane. Så TV2 på søndag da Eurosport ikke sendte hele etappa, og det var helt greit, men jeg savnet entusiasmen til Kristiansen. Zapper forøvrig over til TV2 i reklamepausene. Følger du med online før sendingene starter, Tristessa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tristessa

Sitter på nettavisens guide og trykker refreshknotten hvert minutt. Ganske greie oppdateringer, vet ikke selv hva du mener. Men så er jeg ganske fresh i gamet. Har en pappa som elsker TdF, så det er nok der jeg har det fra.

Sommertid er idrettstid for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på nettavisen sine sider, men pleier å veksle mellom Eurosport og TdF-sida. TdF-sida er kjappere med oppdateringene, men Eurosport har flere detaljer. Det er travle tider! :svett:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retz - stakkar, har du TdF abstinenser i dag? Skjelver jo sånn... *bekymret*

Jeg er forresten ganske irritert på disse kålhodene på laget til Hushovd. Hvorfor i all verden kan de ikke hjelpe gutten litt, da? Det finnes jo ingen - INGEN - støtte å få for ham der.

Grrrrr.......! :evil:

Nei, like greit om han finner seg et annet team fra neste år av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' like greit om han finner seg et annet team fra neste år av.[/quote']

Enig! Så at CSC var interessert, i hvert fall sa Riis det på TV. Og der var det snakk om Millar også... Da blir i hvert fall det laget mitt, med Tyler, Hushovd og Millar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...