Gå til innhold

Sommerens vakreste eventyr - Tour de France!


Retz

Anbefalte innlegg

Tempoetappa er på lørdag, vi får tre dager med landeveiskjøring først. Tror faktisk løpet er kjørt for Ullrich nå. Han er vanvittig god på tempo, men det er faen meg Lance også, selv om den forrige tempeetappa ble en flop.

US Postal er et mye mer innarbeida lag enn Bianchi, det er nok en av grunnene til at Bianchi-rytterne ikke er like organisert som postmennene. Dessuten har Lance sikra seg bedre ryttere enn Ullrich. Det er også store forskjeller på hvordan de ulike laga grupperer seg. Lag som USP, Pantanis Mercatone Uno og Chipollinis Domina Vacanze har nesten alltid sine ryttere gruppert rundt kapteinen, men CA, FDJ m.fl. er litt løsere i organiseringa. At Ullrich hjelpere slipper tidligere i fjellene, er rett og slett at de ikke orker mer. Når Bianchi-rytteren slipper, har lance som regel både Rubiera og Beltran igjen. Heras, som var ment å være Lances hovedmann i fjellene, har forøvrig vært en skuffelse i år. Bra de kjøpte opp Beltran. Han har gjort en kjempejobb!

Jeg trodde jeg var sportsidiot men du slår jaggu alle rekorder retz - imponert over hvor mye du vet. Godt du ikke interesserer deg for så mange andre grener enn sykkel !!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir vanvittig oppslukt og fokusert når jeg først interesserer meg for noe, he he. Av og til er det bra, andre ganger ikke fullt så bra. Husker da jeg hadde mørkerom, - før vi flytta - det tok helt av i perioder. Særlig hvis jeg var alene hjemme. Kunne tilbringe 14-16 timer der inne, mista alt som het tidsbegrep, glemte å spise og var totalt oppslukt av arbeidet. :P

Liker jo å følge litt med på annen sport også, men det er mer på et "normalt" plan. Dessuten går det mer i bølger. Et år ser jeg mye på f.eks. langrenn, enn annet år kan jeg være helt utafor.

Men det er sykling som ruler, pønk!

:euforisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det Hamilton sin dag i dag :D

Det var da litt av en makt prestasjon, han viste.

Jeg tror også, at Armstrong blir for sterk for Ullrich, på de siste etappene. Det er litt synd, da det hadde vært fint med et tronskifte. Kanskje til neste år??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo spennende med tempoetappen da - men Lance leder vel kanskje med litt for mye. Jeg tror ikke det kommer til å skje noe med de store i de andre etappene - de passer for mye på hverandre.

Sitter og venter på at Thor skal slå til snart jeg da ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamilton viste virkelig klasse i dag! Så hard kjøring i feltet de siste mila, og likevel sleit de med å knipe inn på tida. Nå vinner CSC lagkonkurransen! Og Virenque klatretrøya.

Tror heller ikke at Ullrich kan slå Lance med over 1,07 på tempoen. Riktignok kjørte han skjorta av Lance på siste tempoetappe, men med den formen Lance viser nå, så skal det holde hardt. Dessverre. Jeg hadde gjerne sett en annen rytter øverst på pallen i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig etappe i dag, sånn actionmessig. Men også en utrolig prestasjon av Tyler Hamilton.

Den høyeste pulsen kunne faktisk måles på meg under seiersintervjuet - gutten har jo bare så utrolig pene øyne!!! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

F***, så var det slutt på fjelletappene! Bare forutsigbart igjen nå vel? Bortsett i fra enkeltstarten kanskje? Trodde ellers aldri jeg skulle bli "hekta" på TdF, men i år har det visst skjedd, mer eller mindre.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retz og dere andre, har dere noen forslag til hvilke ryttere som kommer til å gjøre det godt, på de siste etappene??

På mitt lag, skal jeg selge 5 fjellryttere. Og skal kjøpe 5 sprintere. Hvem bør jeg velge. Jeg står med 6 stk, og det er: Hushovd, Zabel, Cooke, O'Grady, McEwan og McGee.

Så skal jeg selge: Moreau, Virenque, Vinokourov, Mayo og Basso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viblie: Du selger McGee. Han er mer en temporytter enn spurter, og ligger ikke en gang blant de 20 beste i spurtkonkurransen.

Hvem som kommer til å vinne de neste to etappene, er temmelig uforutsigbart. Tendensen med å kjøre for full guffe fra start kommer trolig til å fortsette, og mange sultne ryttere ønsker å komme med i et brudd. Vi har jo sett at det er utallige bruddforsøk før et endelig brudd får gå, og det gjør at det nærmest blir umulig å tippe.

Hvem har du på laget utenom de fem spurterne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg Hushovd, Zabel, Cooke, Hamilton, Armstrong, Ullrich, Vinokourov, McEwen, Zubeldia.

Jeg er i tvil, om jeg skal selge Zubeldia. Han ligger jo nr 4, og hvis han gir alt, så kan han jo få en god plassering. Den jeg ville ha kjøpt istedet for var O'grady.

Jeg leder med over 2 millioner, ned til min mann. Så jeg er godt fornøyd hittil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig etappe i dag, sånn actionmessig. Men også en utrolig prestasjon av Tyler Hamilton.

Den høyeste pulsen kunne faktisk måles på meg under seiersintervjuet - gutten har jo bare så utrolig pene øyne!!! :oops:

Heia Tyler! Heia Tyler! Ikke BARE for syklingas del at han har vært "gutten min" i noen år, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg Hushovd, Zabel, Cooke, Hamilton, Armstrong, Ullrich, Vinokourov, McEwen, Zubeldia.

Jeg er i tvil, om jeg skal selge Zubeldia. Han ligger jo nr 4, og hvis han gir alt, så kan han jo få en god plassering. Den jeg ville ha kjøpt istedet for var O'grady.

Jeg leder med over 2 millioner, ned til min mann. Så jeg er godt fornøyd hittil :D

Du satser på sammenlagt og spurt? Ja? Zubeldia gjorde det skarpt både i prologen og den første tempoetappa, så jeg tror jeg ville beholdt ham framfor å kjøpe O'Grady.

Blir forøvrig spennende å se om CA satser på O'Grady eller Hushovd i dag, det skiller bare 6 poeng mellom de to. Skulle likt å vært flue på veggen under CA's teammøte i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da utrolig, at ingen av sprinterne har kommet med i utbrudd. Både i går og i dag. Det hadde jo vært fint, med en etappe seier til Hushovd i år også, men det ser ut til at vi må se langt etter den i år. Hvis han ikke tar seieren, i Paris :wink:

Jeg tar sjangsen, på ikke å selge noen på mitt lag. Da jeg regner med at de som ligger i teten, sammenlagt kommer til å kjøre godt i morgen. Og hvis jeg skal kjøpe noen nye ryttere, koster det meg mange penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da utrolig' date=' at ingen av sprinterne har kommet med i utbrudd. Både i går og i dag. Det hadde jo vært fint, med en etappe seier til Hushovd i år også, men det ser ut til at vi må se langt etter den i år. Hvis han ikke tar seieren, i Paris :wink:[/quote']

Det er flere årsaker til at sprinterne ikke kommer med/ikke vil gå i brudd. Ser vi på McEwen og Cooke, så er disse to nærmest reindyrka sprintere, og jeg tror de ville fått problemer med å henge med i et ev brudd. Det koster mye mer - 15-30 % - å ligge foran i et brudd, enn det gjør å kjøre i feltet, og bruddet må holde meget høy fart for å legge mest mulig distanse mellom seg og feltet. Hushovd, O'Grady og muligens Zabel kunne hengt med, men det spørs om de hadde fått lov til å stikke.

Skal ta et eksempel med gårsdagens etappe for å illustrere dette bedre:

I går så vi et brudd på 16 mann som fikk slippe løs fra hovedfeltet. Hadde Hushovd vært med i det bruddet, så hadde både FD Jeux og Lotto satt opp mannskap i front for å kjøre bruddet inn. Selv om Hushovd nå ligger ganske langt etter i spurtkonkurransen mht poeng, så kunne han ved en ev etappeseier hale i land 30 spurtpoeng i det han krysser målstreken. (tror det var 30 poeng i går, ikke helt sikker) Når vi da tenker på at 15 mann til kommer til å gå i mål før hovedfeltet, er det bare 9 poeng å hente for den første som kommer i mål fra feltet. Da hadde Hushovd blitt en langt større trussel i kampen om den grønne trøya! Hadde det derimot vært et lite brudd, kanskje 3-4 mann, så er det en liten sjanse for at han hadde fått gå. En annen sak er at et brudd med så få ikke hadde klart å holde det tempoet vi så i går.

Det å komme med i et brudd avgjøres også av reine tilfeldigheter. I årets tour har vi sett utallige tilløp til brudd allerede fra start, men de aller fleste renner ut i sanden. Å komme med i det rette bruddet er derfor vanskelig, med mindre man hiver seg på hvert eneste forsøk, og det koster altfor mye energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at formen er inne - og jeg er klar for en siste innspurt. Er dere??

Jeg er klar som et egg, pønkysnupp!

:hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette blir en thriller av de store, Tristessa! Her er forresten starttidene:

1049: De Clercq, Bertolini, Becke, Andriotto, McEwen, Munoz

1101: Usano, Dumoulin, Cooke, Liese, Hinault, Finot, McGee, J.-P. Nazon, Bossoni, Van Bon, Edaleine, Hary, D. Nazon, Peschel, Cuesta, Gaumont, Moerenhout, Knaven, Bramati, Garcia Acosta, Gonzalez de Galdeano, Christensen, 1145 Hushovd, Oriol, Voeckler, Wauters, Vogondy, Vainsteins, Piil, Geslin

1201: Casar, Fornaciari, Bodrogi, Mengin, Poilvet, Jalabert, Zabel, Flecha, Clain, Guidi, Padrnos, Landaluze, De Groot, Karpets, Vasseur, Freire, Lopez de Munain, Renier, Aldag, Da Cruz, Zberg, Turpin, O'Grady, Pena, Aerts, Zampieri, Krivtsov, Baguet, Portal, Andrle

1301: Simoni, Commesso, Artetxe, Cioni, Fritsch, Ekimov, Landis, Pellizotti, Noè, Latasa, Nozal, Pineau, Paolini, Garmendia, Bruseghin, Serrano, Lastras, Lefèvre, Van de Wouwer, Glomser, Boelts, Trentin, Bénéteau, Sacchi, Pradera, Millar, Casero, Canada, Peron, Petrov

1401: Brandt, Zandio, Miholjevic, Hincapie, Bettini, Kessler, Blaudzun, Parra, Soerensen, Rogers, Moncoutié, J.E. Gutierrez, Halgand, Flickinger, Chavanel, Ludewig, Mercado, Guerini, Heras, Brochard, Boogerd, Chaurreau, Goubert, Astarloza, Niermann, Pascual Llorente, Nardello, Azevedo, Botcharov, Garcia Casas

1501: Plaza, Dufaux, Rubiera, Rous, Jaksche, Laiseka, Lelli, Virenque, Beltran, Luttenberger, Totschnig, Menchov

1535: Sastre

1538: Mancebo

1541: Moreau

1544: Basso

1547: Hamilton

1550: Mayo

1553: Zubeldia

1556: Vinokourov

1559: Ullrich

1602: Armstrong

WHEEEEE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...