GodsChild Skrevet 31. mars 2009 #1 Del Skrevet 31. mars 2009 Noen som har vaert i Lagos eller andre steder i Nigeria og har noen reisetips de vil dele med meg? Jeg drar kanskje nedover til hoesten, og det er jo litt annerledes enn aa dra til kanarioeyene for aa si det mildt Hva slags forhaandsregler boer man ta f.eks? Og hva slags vaksiner trenger jeg? Dessuten, noen hoteller aa anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #2 Del Skrevet 31. mars 2009 Godt å se at det kommer noen skikkelige reisespørsmål innimellom vekt, vann og kanariøydebattene. Du trenger nok de vanlige norke vaksinene+gulfeber, hepatitt a+b, malari, kolera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #3 Del Skrevet 31. mars 2009 Når det gjelder vaksiner, så henvend deg til en vaksinasjonsklinikk - der har de oppdatert info. Dette bør du gjøre i god tid, da noen vaksiner må tas i flere omganger med en viss tid mellom. Eks. Det finnes en vaksine mot hepatitt a og b som skal være evigvarende - den tar det over seks måneder å få full effekt av, fordi den må tas i flere omganger. Jeg vet ikke hvilken type tur dere skal på eller hvilken reiseerfaring dere har fra før, men stor sett kommer man langt med gyldig pass, nok penger, en hyggelig fremtoning og et åpent sinn. Ikke pakk med dere for mye. Og pakk tøy som er lett og som ikke skrukker. Hodelykt er noe vi aldri reiser uten, til land som ligger litt lavere i standard enn hva vi er vant til her i Vest-Europa. Jeg vil også anbefale dere på ta med et utvidet reiseapotek som inkluderer sprøyter, sprøytespisser, nål og tråd. Jeg vil anbefale deg nettforumet til Lonely Planet. Tror ikke det er en flekk på kloden det forumet ikke dekker. Når det gjelder hotell, så vil jeg tro Tripadvisor kan gi deg nyttig info. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_kamilla_* Skrevet 31. mars 2009 #4 Del Skrevet 31. mars 2009 Lurer veldig på hvorfor du vil reise til Nigeria? Der frarådes å reise dit dersom det ikke er absolutt nødvendig, og er på ingen måte et koselig eksotisk land som mange andre afrikanske land. Ang vaksiner står det godt beskrevet over her. Viktig å ha med et godt og utvidet reiseapotek (som også bør inneholde angrepille, i tilfelle voldtekt), for det er ikke alltid lett å få tak i medisiner og i alle fall ikke medisiner som man vet er ekte. Anbefaler også lommelykt, våtservietter, lakenpose, ørepropper, myggnett, lange dekkende ikke tettsittende klær, og solkrem med høy faktor (sats på 35+, ikke 10). Du bør ha med flere bakkort og spre dem i bagasjen i tilfelle tyveri. Ellers kommer det an på hvor reisevandte dere er. Dersom dere tidligere har reist i vesten og til kanariøyene ville jeg ikke reist til Nigeria uten at det var veldig nødvendig, det er som sagt ikke trygt. Har ingen hotellanbefalinger, men det er viktig at hotellet er skikkelig bevoktet, og at området er forsvarlig beskyttet. Helst med dobbel lås og gitter forran vinduene, og det er nødvedig at dere kan sjekke hvem som evt banker på før dere må åpne døren. Det er ikke trygt å gå ut etter at det er mørkt, så det er en fordel med restaurat på hotellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GodsChild Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 31. mars 2009 Takk for svar dere (og gode tips)! Til deg over: jeg skal besoeke svigerfamilien for foerste gang! Jeg kjenner jo mange derfra og kan faa tps fra dem, men synes det hadde vaert fint med tips fra utlendinger som har vaert der, hvordan de opplevde besoeket osv. Vet landet ikke er helt trygt, men tar man forhaandsregler tror jeg det skal gaa bra Igjen, takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #6 Del Skrevet 31. mars 2009 Takk for svar dere (og gode tips)! Til deg over: jeg skal besoeke svigerfamilien for foerste gang! Jeg kjenner jo mange derfra og kan faa tps fra dem, men synes det hadde vaert fint med tips fra utlendinger som har vaert der, hvordan de opplevde besoeket osv. Vet landet ikke er helt trygt, men tar man forhaandsregler tror jeg det skal gaa bra Igjen, takk for tips! Det er bare enkelte deler av landet som regnes som utrygt. Men for all del, registrer deg på ambassaden hvor du oppgir hvor du vil være og hvordan de kan kontakte deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtend Skrevet 31. mars 2009 #7 Del Skrevet 31. mars 2009 Noen som har vaert i Lagos eller andre steder i Nigeria og har noen reisetips de vil dele med meg? Jeg drar kanskje nedover til hoesten, og det er jo litt annerledes enn aa dra til kanarioeyene for aa si det mildt Hva slags forhaandsregler boer man ta f.eks? Og hva slags vaksiner trenger jeg? Dessuten, noen hoteller aa anbefale? Lagos ja, populært kalt Afrikas største dass! Jeg hadde den ufrivillige gleden av å besøke denne byen for en 7-8 mnd. siden i forbindelse med bygging av nytt hotell. Ikke en by jeg reiser tilbake til på ferie for å si det sånn. Men av hotell i byen så kan jeg anbefale både Sheraton og Sofitel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GodsChild Skrevet 1. april 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 1. april 2009 Lagos ja, populært kalt Afrikas største dass! Jeg hadde den ufrivillige gleden av å besøke denne byen for en 7-8 mnd. siden i forbindelse med bygging av nytt hotell. Ikke en by jeg reiser tilbake til på ferie for å si det sånn. Men av hotell i byen så kan jeg anbefale både Sheraton og Sofitel. Takk for hotellanbefalinger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_kamilla_* Skrevet 1. april 2009 #9 Del Skrevet 1. april 2009 Hvis du skal besøke svigerfamilien din så forstår jeg ikke hvorfor du skal bp på hotell? Er det ikke bedre å bo hos dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GodsChild Skrevet 1. april 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Hvis du skal besøke svigerfamilien din så forstår jeg ikke hvorfor du skal bp på hotell? Er det ikke bedre å bo hos dem? Av sikkerhetsgrunner saa er det ikke saa lurt aa bo der, for ryktet sprer seg fort om at det er folk med penger som bor hos dem og de har ikke den samme sikkerheten man finner paa store hotell. Kommer nok til aa bo litt hos dem, men ikke mer en 1-3 netter. Endret 1. april 2009 av GodsChild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GodsChild Skrevet 5. april 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 5. april 2009 Men av hotell i byen så kan jeg anbefale både Sheraton og Sofitel. Oi, disse var jo bare ekstremt dyre! Kanskje litt optimistisk jeg naa ( ) men er det noen her som har bodd paa Lagos Airport Hotel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #12 Del Skrevet 5. april 2009 Oi, disse var jo bare ekstremt dyre! Kanskje litt optimistisk jeg naa ( ) men er det noen her som har bodd paa Lagos Airport Hotel? Det er ofte dyrt å bo på de få sikre hotellene på steder som eksempelvis Lagos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå