Silmarill Skrevet 2. april 2009 #21 Skrevet 2. april 2009 Jeg liker Jan Thomas, jeg! Riktignok er jeg ikke alltid enig i alle utspillene hans, som for eksempel da han frarådet en ung kvinne å amme fremtidige barn, Dette husker jeg også, og det var ingen heldig uttalelse! Men rent generelt og bortsett fra den idiotiske uttalelsen så er Jan Thomas en veldig snill mann!
Silmarill Skrevet 3. april 2009 #22 Skrevet 3. april 2009 Jeg synes det er litt kult jeg, at han synger selv om han egentlig ikke kan, og inntektene han får for plata går til en god sak. Go Jan Thomas!! :) Det gjordet bla. datteren til Elvis Presley også-----ingen videre sukse! Kanskje jeg skal gi ut en låt jeg også fordi jeg kjenner noen kjente (mange) som kan synge....ha,ha,ha
mysan Skrevet 3. april 2009 #23 Skrevet 3. april 2009 for jeg kan virkelig ikke se at mannen har gjort noe annet galt enn å stikke frem hodet i offentligheten. Nei, ikke sant? Jeg har inntrykk av at den mannen er snill, omtenksom, uten arroganse og flink til å gi av seg selv. Jeg kjenner ham ikke, men det er inntrykket jeg har av hva jeg har lest og sett om ham, både gjennom slik han fremstiller seg selv, og slik venner fremstiller ham. Og det er mer enn man kan si om mange andre, og spesielt surpompene som skal rakke ned på ham hver gang han dukker opp i media i en eller annen forbindelse.
Gjest Elfrida Skrevet 3. april 2009 #24 Skrevet 3. april 2009 jeg kan virkelig ikke se at mannen har gjort noe annet galt enn å stikke frem hodet i offentligheten.Men det er jo det man sier, hvis du stikker frem hodet må du regne med at noen kaster steiner på det. Det er sant i media, og det er jammen ikke så langt fra sannheten her på KG heller...
Gjest imli Skrevet 3. april 2009 #25 Skrevet 3. april 2009 Synes det er fint at han vil støtte en god sak jeg. Har ingen planer om å høre på musikken hans, men det må jeg jo heller ikke
Silmarill Skrevet 3. april 2009 #26 Skrevet 3. april 2009 Dette husker jeg også, og det var ingen heldig uttalelse! Men rent generelt og bortsett fra den idiotiske uttalelsen så er Jan Thomas en veldig snill mann! Og det står jeg ved fortsatt! ...................................... Hva galt har egentlig Jan Thomas gjort? Jeg syns han er en flott mann med et gudommelig indre! JA, det mener jeg!
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #27 Skrevet 3. april 2009 Et av hovedpoengene til Warnersjefen var at JT tar oppmerksomheten fra skikkelige artister. Så...om du er så enig med ham, TS, hvorfor driver du og lager mer oppstuss og oppmerksomhet rundt det hele?
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #28 Skrevet 3. april 2009 Et av hovedpoengene til Warnersjefen var at JT tar oppmerksomheten fra skikkelige artister. Så...om du er så enig med ham, TS, hvorfor driver du og lager mer oppstuss og oppmerksomhet rundt det hele? Godt poeng!
Gjest kenneth Skrevet 3. april 2009 #29 Skrevet 3. april 2009 Jeg liker Jan Thomas, jeg! Riktignok er jeg ikke alltid enig i alle utspillene hans, som for eksempel da han frarådet en ung kvinne å amme fremtidige barn, ei heller er jeg noen Botox-tilhenger, men likevel har jeg stor respekt for ham, og jeg digger at han tør å stå for den han er.De utspillene hans er dessverre symptomatiske for personen Jan Thomas. Jeg antar allikevel ditt innlegg må ses i lys av de mange homofobe og trynefaktorrelaterte innleggene, deriblant TS'. Når det gjelder din respekt for han, føler jeg for å komme med et par kommentarer. Så vidt meg bekjent er mote- og kroppshysteri er problem. Overfladiskhet like så. Hvordan vurderer du JT opp mot dette? Vi har her å gjøre med en mann som går i bresjen for å påpeke at folk har et ytre/kosmetisk forbedringspotensiale. Det er lite vakkert. Legger du noe annet i det at han tør å stå for det han er, utover homofilimomentet? Det virker som om han har solide kunnskaper på sitt felt, han fremstår sympatisk og er ikke ute etter å rakke ned på andre, og ikke minst, han gjør en innsats for kreftsaken. (...) Sier meg enig med de som trekker frem Janteloven her, for jeg kan virkelig ikke se at mannen har gjort noe annet galt enn å stikke frem hodet i offentligheten.Jeg føler ikke at hans solide kunnskap, sympatiske trekk og manglende vilje til å rakke ned på andre - og ikke minst kreftsaken - er så relevant. (De egenskapene deler han med maaange andre). Hans lidenskap kan med rette ses i et større perspektiv. Det med at han angivelig ikke rakker ned på folk kan alltids diskuteres - han er tross alt en ambassadør for en industri som lever av å få folk til å føle at de har noe å rette på. Det er mange måter å si "du er lite pen" på. Det finnes mange JT-er. De fleste er foreløpig kvinner. At de som stikker frem hodet mest får mest pryl, er forsåvidt forståelig. Jeg har store problemer med å respektere en marionett for en industri som lever av å få folk til å føle seg mindreverdige. Jeg tviler på at han forstår hvilken råtten industri han er en del av. Således er han delvis unnskyldt.
Gjest Gjest_tuna_* Skrevet 4. april 2009 #30 Skrevet 4. april 2009 Jeg digger Jan Thomas Han er slikt et herlig vesen som jeg blir så glad av å se,positiv energi fra ham At han i noen settinger er litt uheldig i sine uttalelser skal jeg være enig i,men man må ta han for den han er.Han er ingen amme eller graviditets-ekspert,ergo burde man ta slik uttalelser med en klype salt,alle som kan tenke selv skjønner jo det. Og kan du ikke tenke selv....da får du et vanskelig liv. Syns det er altfor mye missunelse og jantelov ute å går
Gjest Navlebeskuer Skrevet 4. april 2009 #31 Skrevet 4. april 2009 Nå hørte jeg nettopp låta hans på Oslo tv, og den er verken bedre eller verre enn annen plastikkpop som lages for tiden. Er for eksempel musikken til Tone Damli Åberge noe bedre? Ikke i mine ører i hvert fall - gørr kjedelig og blodfattig. Ellers lurer jeg virkelig på hva folk har i mot Jan Thomas. Hvordan er det mulig å irritere seg så til de grader over en person man aldri har møtt, og som strengt tatt ikke har gjort noen fortred, og heller ikke har han gjort noe annet "galt" enn at han er homofil, mann, stylist og jålete. So what? HVORDAN kan dette gå så inn på mennesker som ikke engang kjenner ham?? :klø: Skulle ønske noen kunne gi meg et fornuftig svar på det... Veldig enig med deg mysan. Hadde ikke fått med meg hvem Jan Thomas var engang, da jeg kom tilbake til Norge etter studiene. Hva er problemet, lissom? I Norge fins det folk som har både mer primadonna-nykker, er mer drittsekker, mer oppmerksomhetssøkende, synger dårligere etc enn hva Jan Thomas gjør, men ingen som er gjenstand for en sånn hets-kampagne. Og angående ødelegge for artister, kan jo sjefen for warner bare holde totalt kjeft, når gjorde warner noe som kunne gjøre terskelen for å markedsføre musikken sin lavere for seriøse artister? Et utspill fra en drittsekk for å markedsføre seg selv og sin label, et PR stunt, for å surfe på generelle Jan Thomas antipatier. Hva gjelder anmeldelsene av Jan Thomas sin skive, så har jeg ikke giddet å lese dem engang. Låta er sikkert ræva, den, men mer lavmål enn norske anmeldelser, er det vel ikke mulig å finne på kloden. Les heller de blekkene som brukes som referanser på metacritic.com.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #32 Skrevet 4. april 2009 De utspillene hans er dessverre symptomatiske for personen Jan Thomas. Jeg antar allikevel ditt innlegg må ses i lys av de mange homofobe og trynefaktorrelaterte innleggene, deriblant TS'. Når det gjelder din respekt for han, føler jeg for å komme med et par kommentarer. Så vidt meg bekjent er mote- og kroppshysteri er problem. Overfladiskhet like så. Hvordan vurderer du JT opp mot dette? Vi har her å gjøre med en mann som går i bresjen for å påpeke at folk har et ytre/kosmetisk forbedringspotensiale. Det er lite vakkert. Jeg føler ikke at hans solide kunnskap, sympatiske trekk og manglende vilje til å rakke ned på andre - og ikke minst kreftsaken - er så relevant. (De egenskapene deler han med maaange andre). Hans lidenskap kan med rette ses i et større perspektiv. Det med at han angivelig ikke rakker ned på folk kan alltids diskuteres - han er tross alt en ambassadør for en industri som lever av å få folk til å føle at de har noe å rette på. Det er mange måter å si "du er lite pen" på. Det finnes mange JT-er. De fleste er foreløpig kvinner. At de som stikker frem hodet mest får mest pryl, er forsåvidt forståelig. Jeg har store problemer med å respektere en marionett for en industri som lever av å få folk til å føle seg mindreverdige. Jeg tviler på at han forstår hvilken råtten industri han er en del av. Således er han delvis unnskyldt. Enig med deg! Jan Thomas er sikkert en hyggelig fyr, men den bransjen han er en del av har jeg liten respekt for, og det smitter over på han. Men jeg skjønner likevel ikke at enkelte haaaaater han. Man kan være uenig i det en person står for og ikke like denne personen spesielt, men derfra til hat eller synes at noen er motbydelig er det en lang vei å gå. Og at Jan Thomas synger en låt til inntekt for kreftsaken synes jeg bare er positivt, selv om jeg personlig ikke kommer til å kjøpe den (jeg støtter kreftforeningen direkte istedet). Det rareste av alt synes jeg er at det hyles så høyt om hvor dårlig han synger. Joda, han er ingen stor sanger, men det finnes da hundrevis av sånne som han som gir ut plater uten at det blir et stort hylekor av den grunn. Så det er nok andre ting enn mangel på stemmeprakt som plager kritikerne.
mysan Skrevet 4. april 2009 #33 Skrevet 4. april 2009 Det rareste av alt synes jeg er at det hyles så høyt om hvor dårlig han synger. Joda, han er ingen stor sanger, men det finnes da hundrevis av sånne som han som gir ut plater uten at det blir et stort hylekor av den grunn. Så det er nok andre ting enn mangel på stemmeprakt som plager kritikerne. Enig med deg. Han synger verken bedre eller dårligere enn noen annen utøver av plastikkpop. Låta i seg selv er en happy liten dansesak, verken mer eller mindre. Til tross for dårlige kritikker ligger den også godt an på listene, hørte jeg i ett eller annet medium i går. TV sikkert... Når det kommer til bransjen han representerer, så er jeg enig med Kenneth, men det har da ikke noe med JT som person å gjøre. Han har funnet en nisje han trives i, og han er ikke den eneste som sitter i den nisjen. Vi får vel, hver og en av oss, vurdere om vi skal la den bransjen diktere livene våre.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 4. april 2009 #34 Skrevet 4. april 2009 De utspillene hans er dessverre symptomatiske for personen Jan Thomas. Jeg antar allikevel ditt innlegg må ses i lys av de mange homofobe og trynefaktorrelaterte innleggene, deriblant TS'. Når det gjelder din respekt for han, føler jeg for å komme med et par kommentarer. Så vidt meg bekjent er mote- og kroppshysteri er problem. Overfladiskhet like så. Hvordan vurderer du JT opp mot dette? Vi har her å gjøre med en mann som går i bresjen for å påpeke at folk har et ytre/kosmetisk forbedringspotensiale. Det er lite vakkert. Legger du noe annet i det at han tør å stå for det han er, utover homofilimomentet? Jeg føler ikke at hans solide kunnskap, sympatiske trekk og manglende vilje til å rakke ned på andre - og ikke minst kreftsaken - er så relevant. (De egenskapene deler han med maaange andre). Hans lidenskap kan med rette ses i et større perspektiv. Det med at han angivelig ikke rakker ned på folk kan alltids diskuteres - han er tross alt en ambassadør for en industri som lever av å få folk til å føle at de har noe å rette på. Det er mange måter å si "du er lite pen" på. Det finnes mange JT-er. De fleste er foreløpig kvinner. At de som stikker frem hodet mest får mest pryl, er forsåvidt forståelig. Jeg har store problemer med å respektere en marionett for en industri som lever av å få folk til å føle seg mindreverdige. Jeg tviler på at han forstår hvilken råtten industri han er en del av. Således er han delvis unnskyldt. Jeg vet ingenting om Jan Thomas' solide kunnskaper, vinnende vesen og lignende annet enn det jeg har sett litt av på TV. I likhet med andre fremstår han der som overfladisk og jålete - omtrent som Dorthe Skappel. Jeg har ikke hørt han synge, men antar at det neppe kan være verre enn "My Boobs Are Okay" av en viss Lene Alexandra. Jeg har sett glamourmodeller slippe til som "allvitere" angående selvsikkerhet på TV og jeg spyr. Det er imidlertid en ting ved både Jan Thomas og andre kjendiser som man ikke skal undervurdere og det er at en lang rekke mennesker ser opp til dem og nærmest ser på dem som ufeilbarlige vitenskapsfolk. Når de sier og gjør en ting så er det fantastisk og Guds Sanning. Det er selvsagt veldig flott når de bruker denne statusen til å støtte en god sak som f.eks. kreftsaken. Det blir derimot katastrofe når man fremstiller noe som er helt naturlig - som f.eks. amming - som om det er "verdens undergang". Jeg har også sett Jan Thomas fortelle en helt alminnelig jente at hun var for feit og måtte slanke seg for å vinne frem i modellshowet. Det er DA Jan Thomas går fra å være en harmløs mediejippo til å bli en trendsetter med usunne holdninger. I tillegg kommer selvsagt at hele han er mer eller mindre kunstig tillaget fra topp til tå med alt for mye sminke, botox, restylan og alle mulige innsprøytninger både her og der. Det er ikke noe sunt image han fremhever, det er det stikk motsatte. Da blir litt skjærende falsk synging for kreftsaken en bagatell. Dvs. det er en god sak, det spiller ingen rolle at han synger fælt, for akkurat i denne saken helliger målet middelet. Men resten av Jan Thomas' fremtoning kan jeg godt være for uten. Bruker jeg kalorier på dette i ren ergrelse hver gang jeg ser han på TV'n? Nei. Leser jeg alt jeg kommer over så jeg kan ergre meg ekstra? Nei.
mysan Skrevet 4. april 2009 #35 Skrevet 4. april 2009 Jeg vet ingenting om Jan Thomas' solide kunnskaper, vinnende vesen og lignende annet enn det jeg har sett litt av på TV. I likhet med andre fremstår han der som overfladisk og jålete - omtrent som Dorthe Skappel. Jeg har ikke hørt han synge, men antar at det neppe kan være verre enn "My Boobs Are Okay" av en viss Lene Alexandra. Jeg har sett glamourmodeller slippe til som "allvitere" angående selvsikkerhet på TV og jeg spyr. Det er imidlertid en ting ved både Jan Thomas og andre kjendiser som man ikke skal undervurdere og det er at en lang rekke mennesker ser opp til dem og nærmest ser på dem som ufeilbarlige vitenskapsfolk. Når de sier og gjør en ting så er det fantastisk og Guds Sanning. Det er selvsagt veldig flott når de bruker denne statusen til å støtte en god sak som f.eks. kreftsaken. Det blir derimot katastrofe når man fremstiller noe som er helt naturlig - som f.eks. amming - som om det er "verdens undergang". Jeg har også sett Jan Thomas fortelle en helt alminnelig jente at hun var for feit og måtte slanke seg for å vinne frem i modellshowet. Det er DA Jan Thomas går fra å være en harmløs mediejippo til å bli en trendsetter med usunne holdninger. I tillegg kommer selvsagt at hele han er mer eller mindre kunstig tillaget fra topp til tå med alt for mye sminke, botox, restylan og alle mulige innsprøytninger både her og der. Det er ikke noe sunt image han fremhever, det er det stikk motsatte. Da blir litt skjærende falsk synging for kreftsaken en bagatell. Dvs. det er en god sak, det spiller ingen rolle at han synger fælt, for akkurat i denne saken helliger målet middelet. Men resten av Jan Thomas' fremtoning kan jeg godt være for uten. Bruker jeg kalorier på dette i ren ergrelse hver gang jeg ser han på TV'n? Nei. Leser jeg alt jeg kommer over så jeg kan ergre meg ekstra? Nei. Det var da voldsomt da, Blondie... 1. Låta er mange hakk bedre enn "my boobs are ok" Når det er sagt sier det mer om låta til Lene Alexandra enn Jan Thomas sin. 2. Han synger faktisk ikke skjærende falskt heller. Treffer tonene akkurat der han skal. 3. Han fremstilte vel strengt tatt ikke amming som "verdens undergang", men slang en nokså uheldig kommentar ut. Det kunne vel egentlig hvem som helst ha gjort i en lignende setting for å rose puppene til en eller annen. Den stakk neppe særlig dypere enn til hennes eventuelle modellkarriere. 4. Når det gjelder å være et forbilde, så er han vel både/og. Han trener mye, spiser sunt, er opptatt av helsen sin - men han er også opptatt av å holde ansiktet ungt, og bruker sminke og botox i den forbindelse. 5. Jeg tenker også i forbindelse med hun som fikk beskjed om å gå ned i vekt med tanke på modellkarriere, at det ikke har mye med JT's personlige preferanse å gjøre, men hva han vet om modellverdenen. Skal man være modell i Norge, kan man nok klare seg ved å ha en normalt slank kropp, så lenge man kommer inn i standard størrelse. Søker man imidlertid internasjonal karriere, så må man ned til størrelsene som gjelder på catwalken, og de er SMÅ. Og da må man ned i vekt, selv om man er slank i utgangspunktet, og man kan heller ikke ha store pupper og brede hofter. Sånn er det bare, det er ikke JT sin skyld.
Gjest kenneth Skrevet 4. april 2009 #36 Skrevet 4. april 2009 (...)Når det kommer til bransjen han representerer, så er jeg enig med Kenneth, men det har da ikke noe med JT som person å gjøre. Han har funnet en nisje han trives i, og han er ikke den eneste som sitter i den nisjen. Vi får vel, hver og en av oss, vurdere om vi skal la den bransjen diktere livene våre.Det er mulig jeg misforstår, men hvordan kan du skille mellom bransjen han representerer og han selv? Han er jo en super representant for denne bransjen - en industri du også synes er råtten. Da er jeg nysgjerrig på hvordan du kan "frita" han for hans ansvar i den sammenhengen.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2009 #37 Skrevet 4. april 2009 Det er mulig jeg misforstår, men hvordan kan du skille mellom bransjen han representerer og han selv? Han er jo en super representant for denne bransjen - en industri du også synes er råtten. Da er jeg nysgjerrig på hvordan du kan "frita" han for hans ansvar i den sammenhengen. Enig med deg. Jan Thomas har selv valgt å jobbe i denne bransjen. Men når det er sagt, så er jeg ikke enig i at denne bransjen er råtten. Ser ikke noe galt i å operere seg, ta botulinum toxin injeksjoner, osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå