Gå til innhold

Kritikk fra forlover

Anbefalte innlegg

Gjest Trønderjenta
Skrevet

Er det noen her som har opplevd å få kritikk fra sin forlover ang valg i bryllupet?

Min forlover er uenig i en del ting vi vil ha osv... Feks reagerer hun på at vi ikke skal ha farger på blomster/dekorasjoner på middagsbordet. Vi skal pynte med svart, hvitt og sølv...noe vi begge tror blir fint og stilrent. Og hun skjønner heller ikke hvorfor vi ikke skal ha dessertvin. Hverken jeg eller min bedre halvdel liker søte viner og jeg synes ikke det passer seg sammen med is. Alkohol blir det nok av uansett, så tror ikke folk vil savne dessertvin :)

Jeg tar meg ikke nær av kritikken hun gir, men det er jo selvsagt litt sårende når hun sier slikt. Det er jo tross alt min og gubben sin dag, og vi vil jo ha det som vi vil. Syns hun heller burde støttet opp og sagt at det blir sikkert nydelig.

Hva syns dere??

Gjest Gjest
Skrevet

Ble litt forvirret :-p

Men du skal ABSOLUTT ikke bry deg om hva hun sier!

for det er din og gubben sin dag! ikke hennes!!!!!

Det er min mening!

Skrevet

Si det til henne. For noen er konstruktiv kritikk naturlig. (Tipper det er ment som det.)

Fortell henne at dere har bestemt dere, og at du ikke vil ha råd, bare oppmuntring og litt ros. Det er jo ikke sikkert hun tenker over det.

Det blir sikkert veldig stilig, forresten.

Gjest utlogget
Skrevet

Er det ikke greit med litt ærlige tilbakemeldinger da?

Hva er poenget å rådføre seg med forlover hvis du ikke vil ha annet enn dulle svar om at alt blir så fint, flott og perfekt?

Selvfølgelig avhenger det av måten man sier ting på, men folk må jo få lov til å ha egne meninger.

Hvis dere har ulik smak og meninger i forhold til hvordan et bryllup(ditt bryllup) bør være, så bør hun huske at nå er det du som gifter deg. Da er det viktigste at du og mannen din liker det. Hvis hun ville gjort mye annerledes så kan hun jo huske på det til det blir hennes tur til å gifte seg..

Gjest Gjest
Skrevet

Å være forlover er neimen ikke en takknemlig oppgave.

Forloveren, som alle andre, bør selvsagt være litt forsiktig med å kritisere valgene dere tar, men hun må da få lov til å stille spørsmål med ting og kanskje komme med noen forslag? Ting dere gjerne ikke har tenkt på selv?

Det er trolig ment som vennlige råd og synsing, prøv å ikke ta det som personlig kritikk.

Hvis man innvolverer forloveren såpass i planleggingen at du forteller om detaljer rundt pynting, meny osv. så synes jeg faktisk at man må tåle å få svar tilbake, og ikke bare smil og "ja, men det er jo den aller beste menyen jeg har hørt om", "så flott bordpynt har jeg aldri sett"...

Gjest Gjest
Skrevet
Er det noen her som har opplevd å få kritikk fra sin forlover ang valg i bryllupet?

Min forlover er uenig i en del ting vi vil ha osv... Feks reagerer hun på at vi ikke skal ha farger på blomster/dekorasjoner på middagsbordet. Vi skal pynte med svart, hvitt og sølv...noe vi begge tror blir fint og stilrent. Og hun skjønner heller ikke hvorfor vi ikke skal ha dessertvin. Hverken jeg eller min bedre halvdel liker søte viner og jeg synes ikke det passer seg sammen med is. Alkohol blir det nok av uansett, så tror ikke folk vil savne dessertvin :)

Jeg tar meg ikke nær av kritikken hun gir, men det er jo selvsagt litt sårende når hun sier slikt. Det er jo tross alt min og gubben sin dag, og vi vil jo ha det som vi vil. Syns hun heller burde støttet opp og sagt at det blir sikkert nydelig.

Hva syns dere??

Forlovere går det an å bytte ut. Fortell det til den det gjelder.

Skrevet

Det er ikke lett..... noen kritiserer forlover for å være for lite interessert og andre kritiserer for det motsatte.......

Skrevet

Greit at hun sier meningen sin- hvis du spør om den! I utgangspunktet burde hun bare holde kjeft. Smaken er som baken vetdu!

Skrevet

Hmmm... om du spør om råd, så er det jo greit å få ærlige svar. Men om hun kritiserer deres valg, syns jeg hun er uhøflig. Det er da tross alt deres dag og dere må få gjøre som dere vil ;)

Skrevet

Spør du om råd, må du takle svaret.

Spør du ikke om råd, burde forlover holde meningen sin for seg selv.

Skrevet

Såklart har hun lov til å ha sine meninger, jeg syns det er veldig greit å få råd og tips. Hun giftet seg for 4 år siden, og har jo selvsagt sin "standard" å gå etter.

MEN... Hadde det vært motiverende for deg hvis du fortalte med iver om fargene dere bestemte dere for og svaret du får er "Det er sånn jeg ville pyntet til en begravelse"??

Jeg vil absolutt ikke bytte henne ut som forlover, men enkelte ting kan man bare holde kjeft om...

Gjest Gjest
Skrevet

Forlover har ikke noe med hvordan bryllupet arrangeres.

Men jeg tror mange bruder lager ris tile gen bak, fordi de overdriver så voldsomt hva forloverrollen skal innebære.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Jeg synes det er fantastisk å ha en forlover som gir oss gode tilbakemeldinger, hvilket også innebærer konstruktiv kritikk. Ikke sånn å forstå at hun vil trykke sin smak nedover hodet på oss, men sier fra når hun mener hun kan komme med innspill som gjør bryllupet bedre.

Jeg synes det er lett å bli litt blind for egne valg når det kommer til slike ting som bryllup, og da er det godt å ha noen som kan røske litt i meg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...