Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å skaffe meg en helgejobb i permisjonen, men hva skjer med foreldrepengene mine da? Blir dette en ekstra jobb, eller tar de av foreldrepengene tilsvarende det som jeg tjener??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Dette er vel et spørsmål du bør stille til NAV, men generelt er det slik at man ikke skal jobbe når man mottar fødselspenger - da må man i tilfelle ha en tidskontorordning; dvs jobbe 10 %, motta fødelspenger 90% osv. Om man jobber kun i helger, ser jeg ikke at skal utgjøre noen forskjell, fra å jobbe i uken. Jeg hadde tidskontorordning, og jobbet også helger (vakter) - disse ble ikke "trukket fra" på noen måte, men inngikk i total arbeidstid.

Skrevet

Frå Nav:

Dersom vedkommende delvis gjenopptar arbeidet, før stønadstiden for foreldrepenger er utløpt, kan det ytes graderte foreldrepenger Stønadsperioden blir i så fall tilsvarende forlenget. Det kan også ytes graderte foreldrepenger i kombinasjon med graderte foreldrepenger til den andre av foreldrene. Stønadsperioden vil ikke bli forlenget ved samtidig uttak som i sum utgjør fulle foreldrepenger. Dersom vedkommende begynner i en annen deltidsjobb, tar noen ekstravakter, har betalt styreverv e.l., gjelder tilsvarende gradering som nevnt. Jf. § 14‑16.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...