Gå til innhold

13-dagers dietten/sykehusdietten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som har prøvd denne? Virker eeekstremt hard! Men skal visst være veldig effektiv også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Noen som har prøvd denne? Virker eeekstremt hard! Men skal visst være veldig effektiv også.

Går sykehusdietten over 13 dager`? Jeg har bare sett og hørt om den på 7 dager, og den har funket på de jeg har hørt om..

Lagra litt fort ;)

Jeg har ikke prøvd den. Tror ikke jeg hadde fiksa den rett og slett. Men jeg tenkte på den før, som en begynnelse på slankinga mi.. Men jeg begynte å spise egg og bacon til frokost istedenfor :P

Endret av Varsio
Skrevet
Går sykehusdietten over 13 dager`? Jeg har bare sett og hørt om den på 7 dager, og den har funket på de jeg har hørt om..

Lagra litt fort ;)

Jeg har ikke prøvd den. Tror ikke jeg hadde fiksa den rett og slett. Men jeg tenkte på den før, som en begynnelse på slankinga mi.. Men jeg begynte å spise egg og bacon til frokost istedenfor :P

Åh, hvordan var den på 7 dager?

Skrevet

Noen som kan fortelle hva den går ut på?

Skrevet
Åh, hvordan var den på 7 dager?

Tok litt tid, men fant til slutt en oppskrift. Er bare å google sykehusdiett så finner du ;) Jeg har sett flere forskjellige varianter, men stort sett er det det samme..

Her kommern:

Sykehusdietten

7-dagers dietten

Suppeoppskrift

• 3 store løk(eller mer om du vil)

• 2 store grønne paprika

• 1/2 hodekål

• 2 bokser tomat, kuttet opp

• 1 pose suppe miks(valgfritt, gjerne løksuppe)

• 3 terninger buljong(valgfritt)

• 1 pakke selleri

Alternativt kan kålen byttes ut med 900 gr gulrot og 2 bokser grønne bønner.

Fremgangsmåte: Kutt alle grønnsakene til små biter, putt de i stor kjele sammen med alle ingredienser.

Dekkes med vann og la koke til alle grønnsakene er myke. Krydre etter smak. Ha i mer vann hvis du vil.

Du kan spise så mye suppe du vil, når du vil. Denne suppen gir deg ingen kalorier! Jo mer du spiser jo mer går du ned i vekt..

ADVARSEL: SPIS IKKE KUN SUPPE, DET KAN GI FEILERNÆRING!

Dag 1 Spis så mye suppe og frukt du vil(unntatt bananer) Drikke: usøtet te, svart kaffe, tranebærjuice og vann.

Dag 2 Spis alt du klarer av rå og kokte grønnsaker(unntatt erter, bønner og mais). Til middag kan du unne deg en stor bakt potet med smør.

Spis all den suppen du greier men IKKE frukt i dag.

Dag 3 I dag kan du spise alt fra dag 1 og 2. (ikke potet til middag)

Dag 4 Spis bananer(max 8) og drikk skummet melk. Spis så mye suppe du vil ha.

Dag 5 Spis biff og tomater. Spis 300-600 gr biff og mye tomat(max 6 stk) Prøv å drikke minst 6-8 store glass med vann i dag for å vaske ut urinsyren

fra kroppen. Spis suppen minst en gang i dag.

Dag 6 Spis så mye biff(max 3) og ferske grønnsaker/salat som du vil ha. Ikke potet i dag. Spis suppe minst en gang i dag.

Dag 7 Spis brun ris, ferske grønnsaker og usøtet fruktjuice. Spis så mye du vil, men spis suppen minst en gang i dag.

Hvis du ikke har jukset vil du nå ha gått ned ca 8 kg. Denne dietten virker!

Hvis du har mistet mer enn 8 kg så vent noen dager før du eventuelt

vil begynne på ny kur.

Denne dietten kan man bruke så mange ganger man ønsker og hvis den følges korrekt så kan man rense systemet for forurensinger

og gi en god følelse av velvære.

Regler for dietten: INGEN ALKOHOL!!! Alkohol vil forstyrre utskillelsen av fett fra systemet. Vent 24 timer etter at du er ferdig med dietten før du

drikker alkohol. Siden alle er forskjellige vil dietten påvirke folk ulikt. Hvis du føler et behov så spis fiber i form av kli.

NEI-MAT i denne dietten:

1. Brød

2. Alkohol

3. Kullsyreholdig leskedrikk

Forslag:

• Drikk vann(6-8 glass om dagen), usøtet te, svart kaffe, usøtet juice eller skummet melk

• Spis grillet kylling(uten skinn) istedenfor biff eller bytt fisk med biff en av biffdagene.

• Medisiner kan kombineres med denne dietten uten problemer.

Skrevet

jøss.. den høres mer levbar ut enn den jeg tenkte på. Skal prøve denne!! Noen som har noe erfaring med denne eller? går alle ned?

Skrevet

Men jeg har ikke prøvd den selv altså..

Vet at folk har gått ned på den, men hovedsakelig er vel det vann. Så derfor jeg tenkte at den er fin og begynne med. For bare den tror jeg ikke holder når man begynner å spise normalt igjen. (men jeg vet ikke altså..)

Skrevet

Har lest litt om den nå, De fleste har jo gått ned på den så denne skal prøves!:) Mer som en kickstart på slankinga da. Er lei av at det går så seint å se resultater. Jeg er utålmodig..:P

Skrevet
Har lest litt om den nå, De fleste har jo gått ned på den så denne skal prøves!:) Mer som en kickstart på slankinga da. Er lei av at det går så seint å se resultater. Jeg er utålmodig..:P

Ikke sant. Tror den kan funke fint som en kickstart ja ;)

MAsse lykke til :)

Skrevet
Ikke sant. Tror den kan funke fint som en kickstart ja ;)

MAsse lykke til :)

thæænk you!;)

Skal gi tilbakemelding om hvordan det har gått. Begynner på den etter påskeferien hehe;) Problemet er at jeg ikke har vekt da.:P

Gjest mubba
Skrevet

Heihei.

Jeg har gått på den og fulgte den til punkt og prikke.

Jeg må bare si det som det er, de første to-tre dagene drømmer man om kjøtt og fisk og alt man ikke kan spise, men det går over og man får faktisk mere energi.

Jeg har i utgangspunktet ikke mye å "ta av#, men gikk ned 4kg, min mor 5kg(som er normalvektig), så jeg vil tro at om dere har litt ekstra er det fullt mulig å gå ned mer også.

Bare vær forsiktig når kuren avslutts, at dere ikke frotser i absolutt alt dere kommer over. Da er det nemlig mulig å holde den vekta ei stund(+1kgca)

Mange er skeptiske til akkuart denne kuren fordi de mener man går like fort opp i vekt igjen, men det er godt mulig og holde den nede, bare man tenker litt over det man spiser uka etter..

I tilegg skal suppa inneholde 1PK nudler... Det er nok for å få karbo, men dere kan google. Er forskjellige varianter av suppa og var ikke denne jeg gikk på hvertfall. får se hva dere selv gjør ;D

LYKKE TE!

Skrevet

Venninnen min fikk beskjed om å følge denne dietten siden hun hadde mageproblemer. Jeg slang meg på siden jeg også hadde slitt litt med magen. De første dagene var ganske fæle, var sulten konstant, suppen mettet jo bare i litt over en time, og hadde ikke mulighet til å løpe hjem eller få varmet den opp over alt heller. Frukt og grønnsaker mettet ikke i det hele tatt heller.

Satt faktisk til tider og siklet over maten som var avbildet i reklamer for matvarebutikker :sjenert:

Jeg gikk ned ca 4 kg, men de har kommet tilbake for lengst!

Fikk dessuten beskjed av kjæresten min da jeg var ferdig med kuren at jeg hadde luktet spy i en uke.... Det kunne han gjerne ha fortalt litt før.. :glare:

Gjest Gjest
Skrevet

Kuren er perfekt...

om du vil ta sjansen på å ødelegge forbrenningen. Det er ikke noe som heter sykehusdietten og ikke noe sykehus ville latt pasientene sine leve på dette.

• Liker 3
  • 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Jo, den funker!!!! Trust me.....den er helt genial, døds vanskelig, men genial :) Jeg gikk ned 11kg på 13 dager (3 kg allerede etter 3 dager) men du MÅ følge den til punkt og prikke...ikke tyggis en gang. Men den virker virkelig. Har anbeafalt den til alle jeg kjenner, den virker selvfølgelig forskjellig fra person til person. venninnen min gikk ned 7kg......Om det er sykeshus diett eller ikke er meg likegyldig bare den fungerer. Hør på en som har prøvd den, og ikke alle disse andre som tydeligvis ikke har peiling på hva de snakker om. Lykke til :jepp: og spread the word når du blir fornøyd...

• 2 år senere...
Gjest Suske
Skrevet

Jeg gikk opp 0,5 kg første dagen.. Er det normalt? Demotiverende..:(

Gjest notetur nomen
Skrevet (endret)

Jo, den funker!!!! Trust me.....den er helt genial, døds vanskelig, men genial :) Jeg gikk ned 11kg på 13 dager (3 kg allerede etter 3 dager) men du MÅ følge den til punkt og prikke...ikke tyggis en gang. Men den virker virkelig. Har anbeafalt den til alle jeg kjenner, den virker selvfølgelig forskjellig fra person til person. venninnen min gikk ned 7kg......Om det er sykeshus diett eller ikke er meg likegyldig bare den fungerer. Hør på en som har prøvd den, og ikke alle disse andre som tydeligvis ikke har peiling på hva de snakker om. Lykke til :jepp: og spread the word når du blir fornøyd...

Kilo med vann som du mistet fra kroppen, kanskje, fordi suppa er vanndrivende. Men centimetere over rumpa... Nei, ikke så effektivt allikevel, nei...

Og hvor raskt la du på deg igjen den første uka med vanlig mat, sa du?

Denne "kuren" er pro-ana og ikke noe sykehusmat. :nei:

Og, ja. Folk lukter ille av å sulte seg.

Vil du bli jojo-slanker med spiseforstyrrelser,så begynner du med dette her...

Endret av notetur nomen
  • Liker 5
Gjest notetur nomen
Skrevet

Jeg gikk opp 0,5 kg første dagen.. Er det normalt? Demotiverende..:(

Du gikk ikke opp 0,5 kilo. Du hadde drukket en halv liter suppe som veier 0,5 kilo inne i magen, og veide deg før du hadde tisset det ut igjen.

Fullstendig normalt. Det samme skjer når man drikker en stor mengde vann og veier seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

PSMF !!!!!!!!

-MYE- bedre, og minst like effektiv.

Google PSMF

Gjest Gjest
Skrevet
:fnise: Skulle jeg prøvd den der hadde det garangtert virket.... men... med så mye løk, paprika og kål hadde jeg hatt "sprutsjetta" og sittet pal på do. For ikke å snakke om magevondt og godlukta :gjeiper: Måtte hatt huset HEEEELT for meg selv også. Effektivt med at alt renner igjennom da,, men himmel for en torturmetode :natti:
Gjest notetur nomen
Skrevet

Venninnen min fikk beskjed om å følge denne dietten siden hun hadde mageproblemer.

Av hvem da, om jeg tør spørre?

Tanta si med Bulimi?

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...