Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal til London i morgen og være der to uker. Vi skal sannsynligvis (helt sikkert) ut på pub de fleste dagene.

Jeg er generelt veldig glad i smaken av øl, men jeg har overhodet ingen peiling på merkenavn/bryggerier osv. Kan vel si at jeg er ganske 'streit' i smaken, men det er jo fordi jeg som oftest drikker de mest vanligste norske typene.

Så, når jeg kommer til pubene i London og skal bestille øl og de ikke akkurat har Hansa og CB, er det noen som kan gi meg noen tips til ølmerker som er utbredt i London og som kanskje er litt 'lettdrikkelige'?

Takk. :)

Skrevet
Jeg skal til London i morgen og være der to uker. Vi skal sannsynligvis (helt sikkert) ut på pub de fleste dagene.

Jeg er generelt veldig glad i smaken av øl, men jeg har overhodet ingen peiling på merkenavn/bryggerier osv. Kan vel si at jeg er ganske 'streit' i smaken, men det er jo fordi jeg som oftest drikker de mest vanligste norske typene.

Så, når jeg kommer til pubene i London og skal bestille øl og de ikke akkurat har Hansa og CB, er det noen som kan gi meg noen tips til ølmerker som er utbredt i London og som kanskje er litt 'lettdrikkelige'?

Takk. :)

Det beste tipset jeg kan gi deg er å spørre de i baren! England har MANGE flere bryggerier enn det vi har, og de fleste pubene får ølet sitt fra et par av bryggeriene. I tillegg har de en tendens til å ha mange, mange flere varianter av hvert merke (ale, draught, bitter, lager og så videre - og så ulike varianter av disse igjen!).

Jeg var nettopp i London selv, og spurte i en bar om hva som var godt og lokalt. Da fikk vi et brett med seks ulike halve pints (rundt 2,5 dl altså). Tror dette er vanlig andre steder også.

Gjest Gjest
Skrevet

Stella Artois er veldig god. Bare be om "a pint of Stella". Lettdrikkelig lager-øl.

Skrevet
Stella Artois er veldig god. Bare be om "a pint of Stella". Lettdrikkelig lager-øl.
Nei, for guds skyld, man kan ikke dra til London og drikke belgisk øl! :ler:

Som Pingting sier er det lurt å spørre om tips i baren, men om du vil ha konkrete tips er jeg veldig glad i Greene King IPA og Tribute. Begge har mer smak enn vanlig pils, men er ikke så heftige for en som ikke er vant til engelsk øl. Disse er nok ikke de mest utbredte i London, men kan absolutt anbefales om du får sjansen. Fuller's og Young's ganske utbredt i London, og vel verdt å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...