Gå til innhold

Bør jeg avslutte forholdet til ham?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jente20_*
Skrevet

Jeg har et problem som jeg ikke helt klarer å finne ut av, og som det hadde vært fint å fått noen andres syn på.

Jeg har holdt på med en fyr i 7 mnd. Jeg liker ham veldig godt, og har nok blitt forelsket i ham.

Vi er ikke sammen, men ikke så langt unna heller. Vi sover hos hverandre 2-3 ganger i uka, henger litt sammen og ser på film og sånne ting. Vi drar sjelden ut sammen, men hvis vi møtes tilfeldig er det bare koselig. Men vi finner sjelden på noe sammen utenom å være hos ham eller meg.

Han er 8 år eldre enn meg (jeg er 20, han 28). Han har truffet noen av mine venner, og jeg kjente noen av hans fra før av, men jeg tror ikke de vet at vi har et forhold.

Jeg føler ikke at vi er pulevenner, fordi sex kun er en liten del av det vi har sammen. Det er flere ganger vi er sammen bare for å sove ved siden av hverandre, eller henge litt sammen på dagen.

Jeg vet at han er redd for å binde seg til meg, jeg tror dette er fordi hans forrige kjæreste var utro mot ham, og han har problemer med å stole på jenter.

Jeg er ikke i tvil om at han liker meg godt, men i blandt er jeg redd for at han holder på med meg fordi det "ikke er noen andre der". Men samtidig tror jeg det bare er noe jeg skaper i mitt eget hode.

Han er veldig kjekk, og har hatt veldig mange sexpartnere. Jeg har ikke hatt mange, og har heller aldri vært i noe man kan kalle et seriøst forhold.

I blandt er han en smule utilgjengelig for meg, han svarer ikke på meldnger med en gang, og tar ikke alltid telefonen, noe som plager meg litt.

En gang han var hos meg glemte han å logge av fra facebook, da så jeg at han helt tydlig hadde flørtet med flere andre jenter. Noe som plager meg en del. Og jeg tror han har hatt sex med flere enn meg mens vi har holdt på, selvom han sier han ikke har det.

Samtidig har jeg det veldig fint med ham, men jeg er veldig usikker på om jeg bør fortsette. Jeg vet at jeg hadde savnet ham veldig hvis jeg hadde gjort det slutt, og det gjør det hele litt problematisk.

Jeg er veldig forvirret nå, og aner ikke hva jeg skal gjøre. I det ene øyeblikket er jeg sikker på at jeg vil være med ham, mens i det neste er jeg sikker på det motsatte.

Er det noen som har råd til meg, eller vært i lignende situasjoner? Jeg setter utrolig pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Det jeg leser er ikke et forhold. Det er venner med fordeler, eller pulevenner.

Dere kan kanskje bli sammen, men da må du snakke med ham. Spør hvordan han ser på det dere har sammen.

Er han glad i deg, og forelsket i deg?

Er dere kjærester? Hvis dere er det, så bør du (på en fin måte), forlange at han lar deg møte vennene sine, og familien sin. Og at han presenterer deg som kjæresten sin.

Det er lett å si ja til deg for å beholde det han har, men kan han ikke vise deg frem for de han er glad i er det nok bare ord.

Hvis dere blir kjærester bør du også kreve at han ikke flørter med andre jenter når du ikke liker det. (Men ikke ta alt på en kveld. Det kan bli litt mye.)

Hvis han ikke ønsker å være kjæresten din ved å enten si nei, eller ved å ikke vise de han bryr seg om at dere er sammen, bør du gå videre.

Du vil nok savne ham en stund, men det går over. Og du vil etterhvert møte en annen som tar deg med storm. Da vil du være glad for at du gikk videre, og lure på hvorfor du ble.

Lykke til. Fortell oss gjerne hva som skjer. :)

Gjest Gjest_grete_*
Skrevet

Hvis jeg trodde en mann hadde hatt sex med andre enn enn meg mens vi var involvert, hadde jeg droppet han på sekundet! Det er mitt råd....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde nok ikke fortsatt å være med en som jeg vet flørter med andre og har sex med andre, men det er på en måte et slags åpent forhold da, hvor du har blitt forelsket og vil ha han for deg selv.

Hvis han behandler deg fint og ikke har lovet deg noe, så syns jeg ikke han gjør noe galt. Men jeg mener at DU skal step up og ha klare grenser og krav for hva du ønsker og hva som er ok for deg. Vil du være sammen med han, så bør du si det!

Det er opp til deg om du fortsetter dette eller ikke. Alternativene dine er:

1. Fortsette det slik det har vært, uten å fortelle han hva du ønsker, og bli plaget med det ene og det andre ift andre jenter.

2. Snakke med han om følelsene dine og hva du ønsker, eventuelt fortsette med han.

3. Ikke fortelle noe, og bare ende det i og med at han har andre.

Skrevet

Når du vet han flørter med andre og tror han har sex med andre synes jeg du skal ende ting. Du bør heller lete til du finner en du ikke er usikker på, for de finnes! :)

Gjest Gjest_jente20_*
Skrevet

Takk for svar!

Jeg merker at jeg er nødt til å ta en prat med ham snart. "Teknisk sett" så har jo ikke han gjort noe galt, siden vi ikke har satt noen grenser for forholdet vårt.

Min plan nå er å spørre ham rett ut om han holder på med andre enn meg. Hvis han sier nei, har jeg tenkt å spørre ham om han hadde syns det var kjipt hvis jeg holdt på med andre.

Hvis han sier at han ikke hadde bryd seg, så tror jeg at jeg avslutter med ham. Eventuelt "trapper ned" til at forholdet handler om det fysiske, hvis jeg klarer det.

Hvis han sier at han ikke hadde likt det kan jeg spørre om han vil at det skal være bare oss, og at vi ikke skal ha noen andre.

Jeg er bare litt redd for å skremme ham bort, og begynne med "jentemasing", men han burde være klar for den praten når det har gått 7 mnd...

Høres dette ut som en bra plan, eller bør jeg gjøre noe anderledes??

Gjest Gjest_andrea_*
Skrevet

Dette høres jo helt teit ut... Hvis dere har holdt på i 7 mnd og ikke er sammen er det ikke mye håp......

Gjest Gjest
Skrevet
Dette høres jo helt teit ut... Hvis dere har holdt på i 7 mnd og ikke er sammen er det ikke mye håp......

For noe tull. Dette gjelder kanskje for 15-åringer, men ikke for voksne folk. Mange kan trenge lang tid på å finne veien fra "venner med fordeler" til kjærester. Om det er håp for ts er det vel bare hun selv og mannen hun treffer som kan finne ut av.

Gjest Gjest
Skrevet

TS, jeg syns du skal sette deg ned med han og fortelle han hva du føler og ønsker fra han.

Legg alle kort på bordet; fortell at du er forelsket, at du vil ha han for deg selv og at du ikke liker det når han driver med andre. Velg orda dine slik du selv vil, men det er hvertfall det som skal frem. Så finner du ut om han ønsker det samme. Hvis ikke, er det nok bare å avslutte ting dessverre :/

Gjest Gjest_jente20_*
Skrevet

Takk for svar. Jeg har tenkt å ta den praten med ham så fort som mulig.. Gruer meg veldig, og håper jeg får det svaret jeg vil ha..

Problemet mitt nå er at jeg ikke vet hva jeg gjør hvis han ikke vil noe mer med meg...

Jeg spurte ham om hva han tenkte om forholdet vårt da vi hadde holdt på i ca 3 mdn, da sa han at han fortsatt syns det var litt tidlig å svare på, og at for ham tok det veldig lang tid å bli sammen med noen.

Hvis han sier at han ikke er ute etter noe mer en et fysisk forhold så avslutter jeg det med ham. Hvis han sier at han liker meg, men ikke er helt klar enda, så tror jeg at jeg fortsetter..

Jeg tror kanskje jeg bare trenger å høre at det er meg han liker, og få det fram at jeg ikke vil at han skal holde på med andre...

Gjest Gjest_jente20_*
Skrevet

I går tok jeg en liten prat med ham.. Han spurte meg om jeg hadde hatt sex med noen andre etter vi begynte å holde på, da svarte jeg nei. Jeg spurte ham om han syns det var kjipt hvis jeg holdt på med andre enn meg. Da svarte han at "Det får du gjøre som du vil med, jeg har ingen rett til å stoppe deg fra å gjøre det, men jeg vil helst at du bare skal holde på med meg". Jeg tok ikke praten noe videre derfra, delvis fordi ingen av oss var helt edru..

Føler ikke egentlig at svaret hans gav meg noe, jeg er egentlig bare mer forvirret enn jeg var før jeg spurte...

Skrevet

Ja, svaret var ganske vagt. Men du har begynnt på temaet, og da er det lettere å fortsette der du slapp.

Lykke til.

Gjest Gjest_jente20_*
Skrevet

Min plan videre er egentlig å ta litt avstand fra ham.. Ikke være avvisende, bare litt utilgjengelig, og se om han kommer "løpende". Tror kanskje han trenger å kjenne at han ikke "har meg" og kanskje han kommer til å savne meg. Hvis han ikke reagerer på dette i det hele tatt, må jeg bare komme meg videre. Gruer meg litt, veldig vanskelig å være utilgjengelig når jeg egentlig vil være sammen med ham hele tiden.. Håper jeg klarer det...

Gjest Gjest_Hannah_*
Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg bare droppet ham. Tror det er du som kommer såret ut av dette, og det bør du ikke utsette deg for.

Gjest Gjest
Skrevet

hei

tro meg jeg har vært i dine sko... Jeg holdt på med en kar i noen år til å fra. Han la tydelig opp til at vi skulle bli sammen og det var oss to. Jeg gikk fem på. Han holdt på med andre jenter hele veien ,det fant jeg ut i ettertid. Mye virker ganske likt til din situasjon. Han var også eldre, vi hadde det kjempe fint sammen, han kunne komme med vage svar vis jeg spurte om no.

Drop han karen din, vis du fortsetter sørg får at du beholder selvrespekten din.

I det miste la han jobbe får å få deg.

Tror nok dessverre han er fronøyd med å bare holde på med deg når han selv sier at han ikke kan stoppe deg fra å holde på med andre.

Lykke til

Gjest KateW
Skrevet

Jeg har lignende erfaring. Bare jeg er mye eldre enn deg, og han var mye eldre enn meg. Vi datet i ca fire mnd

Han jobbet mye borte, men da han var hjemme var vi sammen, etter at han hadde gjort alt det andre han skulle, treffe kompiser, mora si, klatre, trene osv.

På forespørsel om hva han tenkte med oss, så syns han det var for tidlig, han likte ikke definisjoner på forhold, han trengte et liv uten plikter osv osv osv, bare vagt svada.

Jeg sa at det ikke var nok for meg, jeg ville ha en kjæreste.

Nå, ganske lenge etterpå har han funnet ut at jeg er kvinnen i hans liv, og når han mimrer om hva vi hadde sammen så ligner det ikke i det hele tatt på hvordan det faktisk var, han idealiserer det altså. Veldig.

Jeg tror ikke han hadde sex med andre når vi datet, men å være sammen med en med forpliktningsangst, det gidder jeg ikke. Rett og slett.

Vil han ha det, så ofrer han litt mer, tenker jeg.

Gjest Gjest_jente20_*
Skrevet

Takk for svar. Litt greit å vite at andre har vært i lignende situasjoner. Føler ikke egentlig at han lurer meg, men samtidig legger han ikke alle kortene på bordet, og gir meg ikke helt klare svar. Jeg har vell heller ikke vært så flink til å fortelle ham hva jeg ønsker. Jeg håper ting blir litt klarere hvis jeg tar litt avstand fra ham, utfra hvordan han reagerer på det. Jeg tror uansett ikke jeg er helt klar for å droppe ham enda. Syns det er kjipt å gå å tenke på om det kunne ha blitt noe, da er det egentlig bedre å bli såret i mine øyne...

Gjest Gjest
Skrevet

hadde jeg vært deg hadde jeg gjort som du har tenkt, rett å slette legge deg lavt. Ikke være så tilgjeneglig, holde deg sterk når han spør om du vil komme over, ha ett annet liv ved siden av han.

Tenk han som en bestekompiss. Ha tolmodighet og ikke stress hue ditt med alle bekymringer. Det bare ødelegger for deg selv.

Jo mer følelser du får jo mer proppet du hodet ditt med misstanker og bekymringer.

Gjekk deg litt ned, finn på ting så du får mindre tid til å tenke på han.

La han pese litt :) Ikke gjør det så lett for han. :)

Lett er kjedlig! ;)

Gjest Gjest_jente20_*
Skrevet

Takk for svar. Jeg tror han kommer til å komme hvis jeg bare tar litt avstand.

En av grunnene til at jeg tror han liker meg er fordi han er fryktelig sjalu.. Hver gang jeg er ute spør han meg "hvor har du vært? hvem har du vært sammen med?". Han spør meg minst en gang i uka om jeg har hatt sex med noen andre enn ham den siste tiden, og om jeg holder på med andre. Han er har ofte misstanke om at jeg holder på med mine guttevenner. Forige helg var jeg på byen med min homofile kompiss, da spurte han om vi hadde hatt sex. Altså han er fryktelig misstenksom. Hvis jeg får en melding sent på kvelden spør han om han kan lese den, slike ting...

Dette gjør meg ikke noe, fordi jeg ikke har noe å sjule fra ham. Jeg har hatt sex med en mann før ham, og det er en han ikke vet hvem er, og jeg er ganske "ordentlig" når det kommer til sånne ting. Men samtidig er det en smule irriterende at han ikke stoler på meg.

Kan jeg ta dette som et tegn på at han liker meg, eller bare at han vil ha et slags "eierskap" over meg? Som sagt tidligere så var den forige kjæresten hans utro, og jeg tror det er derfor han oppfører seg slik.

En ting jeg syns er veldig vanskelig er å ta avstand, men samtidig klare å få han til å stole på meg. En natt sov jeg hos en venninne og hadde mobilen på lydløs. Dagen etter var det 3 meldinger og 14 ubesvarte anrop fra ham...

Gjest Gjest_Anita_*
Skrevet

Hvis en mann hadde kontrollert meg på den måten så tidlig i et forhold hadde jeg avsluttet så fort jeg kunne. Det behøver ikke være et tegn på at han liker deg, bare at han liker å ha kontroll over deg. Tenk hvordan han hadde blitt hvis dere var sammen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...