Gå til innhold

Den verste boken du har lest?

Anbefalte innlegg

Gjest Zirine
Skrevet

Hvilken er det?

Jeg personlig kan bare komme på en som er så hårreisende dårlig at jeg husker den enda - 15 etter at jeg leste den.

"Fransk åpning" Vigdis Hjort

Videoannonse
Annonse
Gjest Cruella
Skrevet

Den boka har jeg lest og, vet ikke om den er den dårligste, men desidert i samme klasse!

Ikke videre imponert over "Drama med Hilde" heller.

Skrevet

"Mens du sov" av Linn Ullmann...

Mulig andre syntes den er bra, men da hun begynnte å skrive om kjæresten med de magiske bootsene som ble til en fisk som hun hadde i en bolle da hun tok bootsene av han, kasta jeg boka :roll:

Skrevet

Har lest Fransk åpning for mange år sida, og husker nada fra den boka. Ergo har den ikke imponert. Ble forresten veldig skuffa over Dukken i taket.

Den verste? T'øyeblikk, så skal jeg investere i ei Sandemobok. Rapport om en times tid. :wink:

Gjest Zirine
Skrevet
Den verste? T'øyeblikk' date=' så skal jeg investere i ei Sandemobok. Rapport om en times tid. :wink:[/quote']

:gjemme Sagaen om Isfolket:

Skrevet

De fleste dårlige bøker blir aldri lest ferdig.

Men den første i Kjærstad-trilogien slet jeg meg gjennom, for jeg hadde kjøpt alle tre bøkene. Synes den første var utrolig banal, men midtveis i bok nummer to tok det seg opp. :ler:

Skrevet

Zadie Smiths (?) hvite tenner. Vanvittig elendig bok som jeg fortsatt ikke har kommet meg gjennom.

Skrevet

Det husker jeg ikke. Pleier ikke å fullføre bøker jeg mener er elendige....men har prøvd endel da....

=/

Skrevet

hmm, AMERICAN PSYKO. ikke dårlig, men garantert den verste på den måten at den er helt jævlig psykisk. klarte nesten ikke lese den ferdig. fikk mareritt etterpå, av en BOK! og det skal mye til før jeg blir slått ut av en bok altså. filmen var DRITT. boken er helt annerledes.

Iset

Skrevet

Jeg MÅTTE lese Jon Fosse i fjor, men har glemt hva den het!

Den var helt grusom!!!!

Skrevet

Pan av Hamsun rager veldig høyt der..

Bøker jeg eier men foreløpig ikke har klart å presse meg igjennom:

Sønner og elskere av D.H Lawrence

Kjærstad-trilogien

verden forsvinner - liv køltzow (den tror jeg jeg skal kaste for den er såå dårlig)

dukken i taket, ja, den var skikkelig dårlig

liv ullmann har jeg bare valgt én gang, og det holder

Ringenes herre - langtekkelig med utilgjengelig språk..

og noen flere..

Jeg synes kristin lavransdatter var temmelig tunglest også, og ulysses av james joyce har jeg prøvd meg på 3 ganger, og gitt opp etter ca. 5 sider. Franz Kafka har jeg også prøvd og raskt gitt opp.

Nei, takke meg til John Irving m.fl :P

Skrevet

Haiene av Jens Bjørnebo. Samt en bok som min venninnes onkel hadde skrevet. Jeg måtte jo late som jeg syns den var artig da... De fleste bøker som ikke fenger, legger jeg bare vekk, som f.eks. Dukken i taket og Harry Potter (skjønner meg ikke på folks entusiasme)

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Husker ikke hva den heter, men det var en Danielle Steel-bok. Nesten flaut å innrømme at jeg har kjøpt den.

Skrevet

-Den boken/de bøkene jeg har hatt problemer med å komme igjennom, er nok ikke dårlige litterært sett, men jeg leste og leste og leste........og kom omtrent ikke av flekken: to tjukke bøker: Vikram Seth, "En passende ung mann" bind 1 og 2- tjukke som murstein......og det var digresjon på digresjon....

Du verden så oppskrytt den forfatteren var.

Gjest Zirine
Skrevet
"Mens du sov" av Linn Ullmann...

Mulig andre syntes den er bra, men da hun begynnte å skrive om kjæresten med de magiske bootsene som ble til en fisk som hun hadde i en bolle da hun tok bootsene av han, kasta jeg boka :roll:

:hoho:

Den hadde jeg tenkt å starte på gitt - nå vet jeg ikke lengre.

Nei, jeg tar en annen først, tenker jeg .... ;)

Gjest Zirine
Skrevet
Pan av Hamsun rager veldig høyt der..

Bøker jeg eier men foreløpig ikke har klart å presse meg igjennom:

Sønner og elskere av D.H Lawrence

Kjærstad-trilogien

verden forsvinner - liv køltzow (den tror jeg jeg skal kaste for den er såå dårlig)

dukken i taket, ja, den var skikkelig dårlig

liv ullmann har jeg bare valgt én gang, og det holder

Ringenes herre - langtekkelig med utilgjengelig språk..

og noen flere..

Jeg synes kristin lavransdatter var temmelig tunglest også, og ulysses av james joyce har jeg prøvd meg på 3 ganger, og gitt opp etter ca. 5 sider. Franz Kafka har jeg også prøvd og raskt gitt opp.

Nei, takke meg til John Irving m.fl :P

Jeg skriver under på ALT dette du sier, bortsett fra Irving - jeg klarer IKKE å få tak på han heller.

Ellers har jeg store problemer med Anne Holt også - synes hun skriver så utrolig elendig ... og KJEDELIG.

Bøker jeg imidlertid KAN anbefale er alle Henning Mankell sine - krimbøkene og "Elskede Poona" av Karin Fossum. Hvis du ikke har de, så Løøøøp og kjøøøp :)

Skrevet

vanligvis gidder jeg ikke å lese ferdig dårlige bøker og glemmer dem kjapt.

men den der første til linn ullman... hva skal jeg si. den dama hadde aldri gitt ut bøker om hun ikke var kjendisbarn.

Skrevet

Elskede poona er første krimboka som har fått meg til å grine.. likte den veldig godt.

Ville bare si at jeg til alt overmål kastet meg over Ringenes Herre på engelsk først, for den var jo så populær så da må den jo være skikkelig bra! Krøp til korset og kjøpte norsk, men har ikke orket å begynne på den enda.. Kom til snøstormen oppi fjellet, like før trollmannen (gandalf?) datt ned, før jeg resignerte i den engelske. God innsats!

Skrevet

En av de dårligste bøkene jeg noen gang har lest er "Bridget Jones dagbok". Hadde sett filmen og gledet meg veldig til å lese den, men det var så nedtur. Det var en bok jeg presset meg til å lese, bare for å ha gjort det. Alt det morsomme i filmen, var absolutt ikke noe morsomt skildret i boken. Skikkelig skuffende!

Skrevet

Men Tjorven da, det er jo fordi alt det som var morsomt i boken ikke var morsomt i filmen! Boken først, vet du...

Leste Dukken i taket i går, den var rar, men hadde en del fraser som var gode å tygge litt på.

Har lest flere dårlige bøker, men har glemt hva de heter. Tror bare det er en bok jeg har gitt opp, klarer ikke å komme på hvilken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...