Gjest Gjest_pernille_* Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 er det virkelig bare 40 kalorier i denne suppen? (blir 80 for 2 dl da) synes det var litt rart siden det er mye veg. olje OG krutonger... http://toro.no/index.php?mapping=300&i...84&produkt=
Gjest Mea Culpa Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Det er jo ikke store mengdene det er snakk om da, saa det er ikke saa rart.
Meaty Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Mmm...den suppa er god! Jeg spiser Rett i koppen-suppe til lunsj nesten hver dag nå, det finnes mange varianter, de er gode og mettende og har lite kalorier. Genialt!
Chanel.No5 Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Aldri tenkt på å spise dette til lunsj, skal kjøpe og prøve i morgen.. Ser godt ut da.. En skive i tillegg med litt smør så er lunsjen i boks =)
stella K Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 er ikke mye kalorier i suppe nei, så sånnsett er det velig bra... men husk, det er en skikkelig saltbombe!
Gjest Gjest_pernille._* Skrevet 31. mars 2009 #6 Skrevet 31. mars 2009 er ikke mye kalorier i suppe nei, så sånnsett er det velig bra... men husk, det er en skikkelig saltbombe! men det er jo krutonger og oljer og slikt i? blir det ikke mer kalorier da enn 40 per dl? det er ikke så mye salt da, 2 gr. per porsjon....
Gjest Goji Skrevet 31. mars 2009 #7 Skrevet 31. mars 2009 Det er bare 40 kalorier per dl, Pernille. Jeg råder deg virkelig til å prøve å få hjelp med spiseforstyrrelsen, og prøve å spise mat du er redd for. Jeg vet at det er vanskelig, men du vil vel ikke kaste bort mer av livet ditt enn det du har gjort til nå? Værsåsnill. Prøv.
Gjest Shelob Skrevet 31. mars 2009 #8 Skrevet 31. mars 2009 Dette er drittmat i mine øyne. Pulver av salt og fett rørt ut i vann? Æsj. Skeptisk med tanke på transfett også. Jeg ligger i alle fall unna.
Meaty Skrevet 31. mars 2009 #9 Skrevet 31. mars 2009 Dette er drittmat i mine øyne. Pulver av salt og fett rørt ut i vann? Æsj. Skeptisk med tanke på transfett også. Jeg ligger i alle fall unna. Ja du kan sikkert dø av det. Jeg synes det smaker godt til å være Rett i koppen, det er ikke alle som har tid eller mulighet til å spise gourmetmat til lunsj. Fint med folk som sier "æsj" til ting de ikke har smakt.
Gjest Ludovie Skrevet 31. mars 2009 #10 Skrevet 31. mars 2009 Ja du kan sikkert dø av det. Jeg synes det smaker godt til å være Rett i koppen, det er ikke alle som har tid eller mulighet til å spise gourmetmat til lunsj. Fint med folk som sier "æsj" til ting de ikke har smakt. Suppen det ble lenket til i inneholder det følgende: Modifisert potetstivelse, krutonger (hvetemel, vegetabilsk olje, salt, gjær), blomkål 12 %, altodekstrin, melk, salt, vegetabilsk fett, glukosesirup, smaksforsterker (natriumglutamat), gjærekstrakt, brokkoli 2 %, sukker, løk, farge (betakaroten), muskat. Ingen skal komme her og si at dette er et sunt måltid. Jeg sier også æsj til dette til tross for at jeg ikke har smakt det. Jeg sier æsj på grunn av ingredienslisten - dette er ikke noe jeg har spesielt lyst til å spise. (Og nei, man dør sikkert ikke av å spise det, og nei, jeg ville ikke fått hysterisk sammenbrudd om jeg måtte spise det fordi et var det eneste som var tilgjengelig i en gitt situasjon, men siden jeg kan velge, lar jeg være å spise det.) Det er for øvrig ikke sånn at det eneste alternativet til denne suppen er gourmetmat.
Gjest Ludovie Skrevet 31. mars 2009 #11 Skrevet 31. mars 2009 Det er for øvrig fascinerende at noe som inneholder 12% brokkoli og 2% blomkål, og dét til og med før man tilsetter vann, kan kalles blomkål- og brokkolisuppe.
Gjest Frosk Skrevet 31. mars 2009 #12 Skrevet 31. mars 2009 Hvis suppen inneholder 2 gram salt per porsjon som det ble nevnt over her, så er det faktisk MYE. Verdens Helseorganisasjon anbefaler et inntak på mindre enn 5 gram salt per dag. Når det står "vegetabilsk fett" eller "vegetabilsk olje" i innholdsfortegnelsen er det veldig ofte snakk om palmeolje, som er både usunt og miljøskadelig. Godt? Mulig det, jeg syns det smaker salt og lite annet. Sunt? På ingen måte.
Gjest Ludovie Skrevet 31. mars 2009 #13 Skrevet 31. mars 2009 Hvis suppen inneholder 2 gram salt per porsjon som det ble nevnt over her, så er det faktisk MYE. Verdens Helseorganisasjon anbefaler et inntak på mindre enn 5 gram salt per dag. Det er enormt mye. Av ingredienslisten kan man for øvrig lese at den inneholder mer salt enn brokkoli. Når det står "vegetabilsk fett" eller "vegetabilsk olje" i innholdsfortegnelsen er det veldig ofte snakk om palmeolje, som er både usunt og miljøskadelig. Etter min mening er det ikke bare veldig ofte, men så å si alltid. Rapsolje, solsikkeolje, olivenolje osv, har jo et positivt omdømme, og produsenter vil derfor nesten alltid oppgi at produktet inneholder en av disse oljene. Det har de jo har alt å tjene på. Det er bare når de bruker palmeolje at de ser det nødvendig å dekke til hvilken olje det dreier seg om.
Gjest lucky08 Skrevet 31. mars 2009 #14 Skrevet 31. mars 2009 Mmm...den suppa er god! Jeg spiser Rett i koppen-suppe til lunsj nesten hver dag nå, det finnes mange varianter, de er gode og mettende og har lite kalorier. Genialt! enig! de er kjempe gode, og veldig greit som et raskt og varmt mellommåltid.
Gjest Shelob Skrevet 1. april 2009 #15 Skrevet 1. april 2009 Ja du kan sikkert dø av det. Jeg synes det smaker godt til å være Rett i koppen, det er ikke alle som har tid eller mulighet til å spise gourmetmat til lunsj. Fint med folk som sier "æsj" til ting de ikke har smakt. Jeg har smakt (før min personlige opplysningstid inntraff), det ække noe gæernt med smaken. Nei, det var ikke fint å si æsj til andre sin mat, det er jo faktisk sant. Jeg skal si det inni meg neste gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå