Gjest missLady Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Har vært sammen med typen i 4mnd og han har nå bursdag.. Det jeg lurer litt på er hvor mye penger jeg skal bruke på bursdagsgaven. Har til nå kjøpt gave for 1200 og nå har han plutselig (på tide) ønsket seg noe! Dette koster 200kroner. Lurer på å kjøpe dette i tillegg, har jo råd til det egentlig. Men er 1400 kr mye å bruke på en gave til kjæresten etter 4mnd?? Da vi hadde holdt på i 2 uker, fikk jeg bursdagsgave til han, vil tippe det kostet 600. Jul brukte jeg 800, og han brukte 900 tipper jeg sånn ca.. Grunnen til at jeg er så usikker er at alle venninnene mine bruker 1000kroner maks og synes at mer enn det er ALT for mye. (De har lik økonomisk situasjon som meg) Sikkert et dumt spm, vet jo jeg må bestemme til slutt uansett, men ønsker å høre deres meninger jeg da Er ny i dette gamet
Gjest Kråkaa Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Synes det var voldsomt mye penger brukt på en gave jeg.. Kanskje du kan få byttet inn det du har kjøpt slik at du kan kjøpe det han nå har kommet med ønske om?
Ethereal Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Jeg syns 1000 kr er mer enn nok å bruke på bursdagsgave til kjæresten.
Gjest missLady Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Takk for svar:) Da bytter jeg den ene tingen jeg:)
Chakoya Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 (endret) Jeg tror ikke alltid man skal se på pengenes verdi, men tingene man kjøper. For min del kunne jeg funnet masse fint og nyttig for for eksempel bare 400 - 500 kr. Eller enda mindre. Klær og masse sånt som jeg vet folk har bruk for og blir glade for, eller andre ting. Kinobiletter, flax lodd. mix pakke med forskjellige små pakker i en stor eske osv Parfyme, kremer, massasje time osv.. Men har man lyst å kjøpe dyre ting til kjæresten og har råd til det så for all del, versegod Endret 31. mars 2009 av Chakoya
Hilde Christina Skrevet 31. mars 2009 #6 Skrevet 31. mars 2009 Har man råd og finner noe kjæresten ønsker seg ville jeg ikke brydd meg om pris. Tenker aldri penger når jeg leter etter gaver til folk, kjøper det jeg vet de vil sette pris på
Gjest Gjest_karoline_* Skrevet 31. mars 2009 #7 Skrevet 31. mars 2009 Jeg fikk gave av kjæresten til 4000 etter at vi hadde vært sammen i 6 mnd...
Tiarra Skrevet 31. mars 2009 #8 Skrevet 31. mars 2009 Har gitt gavekort på 3000 tusen til kjæresten min etter at vi har vært sammen i 6 mnd, etter 3 måneder var min han betalte en hel ferietur på ca 15000 for oss til min bursdagsgave! Setter stor pris på det! Jeg tjener halvparten av hva han tjener, penger spiller liten rolle når det gjelder gave, om man har råd.
kinkeline Skrevet 31. mars 2009 #9 Skrevet 31. mars 2009 Har jeg råd til det så tenker jeg sjeldent på hva det koster. Så lenge jeg vet han ønsker seg det (eller jeg vil gi han det), så kjøper jeg det. Etter å ha vært sammen med kjæresten min (nå forlovede) i 3 mnd så kjøpte jeg gave til nesten 2000kr. Jeg hadde råd til det, og tenkte absolutt ikke to ganger.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #10 Skrevet 31. mars 2009 Jeg og kjæresten har en avtale om å kjøpe for ca 500 til hverandre både til jul og bursdager, da vet vi hva vi skal forholde oss til:) Jeg synes ikke du trenger kjøpe mer til han, det er tanken som teller og han blir sikkert veldig glad for det du allerede har kjøpt=)
Lady La-Laa Skrevet 31. mars 2009 #11 Skrevet 31. mars 2009 Jeg synes du skal gi det du virkelig har lyst til å gi uavhengig av pris, dersom lommeboken takler det naturligvis... Jeg synes gaver for 1000++ er ganske mye, men er det en slik gave som er perfekt for han nå så ville jeg gått for det Neste gang ender kanskje den perfekte gaven på 400, så det går opp i opp!
Sheenaca Skrevet 1. april 2009 #12 Skrevet 1. april 2009 Det er absolutt ikke nødvendig å bruke så mye penger på kjæresten - men jeg pleier å kjøpe det jeg har lyst til, så lenge jeg har råd. Da spiller det ingen rolle om det koster 300 eller 1800 kroner. Jeg elsker å gi gaver jeg vet mottakeren vil sette pris på, og når det gjelder kjæresten, som jeg uansett deler mye av pengene med, gjør det ingenting om det blir dyrt. For øvrig vet jeg at han bruker gjennomsnittlig ganske mye mindre penger på gaver til meg enn jeg gjør til ham, men det gjør ingenting, ettersom det bare bunner i at jeg er mer glad i å kjøpe gaver enn han er.
Rosalie Skrevet 1. april 2009 #13 Skrevet 1. april 2009 Vi har en avtale om å bruke en tusing på bursdagsgaver til hverandre, med mindre det er rundt år.
Gjest kosemo Skrevet 1. april 2009 #14 Skrevet 1. april 2009 Hvis jeg hadde fått gave for over 1000,- etter et 4 mnd forhold tror jeg jeg hadde dævva Kjøp det han har lyst på til 200 kr, det holder lenge.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 1. juni 2009 #15 Skrevet 1. juni 2009 En ting jeg stusser litt på; han sier han ønsker seg noe som du tydeligvis har funnet ut koster rundt 200 kr. Da betyr vel det at han ser for seg en gave rundt denne verdien? Hadde det vært meg ville jeg kjøpt kun denne tingen, levert inn det andre og lagt 1200 i sparebørsa. Kanskje dere kan ha glede av disse pengene SAMMEN senere? :-)
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2009 #16 Skrevet 1. juni 2009 Jeg har gitt min kjæreste forbud om å kjøpe for særlig mer enn 500 kr i gave til meg (jul og bursdag) og vi har vært sammen i 3 år. Han kunne nok fint funnet på å kjøpe noe kjempedyrt siden han har råd til det, men jeg er student og må holde meg på den summen selv og da syns jeg det er fint at vi ligger på samme nivå. Dessuten så slipper han stresset med å føle at han må bruke så og så mye fordi vi har vært sammen så og så lenge. Ting betyr nada! Da er det mye viktigere for meg at han kanskje tar seg fri fra jobben, dersom han jobber om kvelden, slik at vi kan kose oss med en god middag og film el. noe.
Black Eyed Susan Skrevet 1. juni 2009 #17 Skrevet 1. juni 2009 Jeg fikk en gang et gullarmbånd til flere tusen, samt en dyr parfyme til jul av en jeg såvidt var sammen med. Trodde ikke mine egne øyne, og jeg syns det var pinlig og ekkelt. Gi ham det du har lyst til, men ikke overdriv
Anglofil Skrevet 2. juni 2009 #18 Skrevet 2. juni 2009 Tja, jeg synes du skal gjøre det du synes er riktig, og ikke nødvendigvis hva som er riktig for alle andre. Jeg brukte bortimot 1000 kr på kjæresten min da han hadde bursdag (da hadde vi vært sammen 1 mnd). Det skal sies, egentlig kostet ikke gaven i seg selv så mye, da det var en hjemmelaget gave (en kokebok som jeg scrappet til ham), men jeg trengte en del utstyr som kostet (dette kan jeg dog bruke i ettertid, ergo var det også en investering når det er sagt). Hadde jeg hatt nødvendig utstyr fra før, ville ikke gaven kostet mer enn ca. 200 kr. Til jul brukte jeg bortimot 2000 kr. Og nei, jeg har ikke SÅ god råd, men jeg valgte å prioritere ham framfor å kjøpe klær eller lignende til meg selv. Folk kan godt synes det er for mye, men mitt mål er ikke å bruke mest mulig penger, men faktisk legge tid og arbeid i å finne gave, og jeg sparer opp slik at jeg ikke trenger å tenke for mye på begrensninger. For meg er ikke pris viktigst (så lenge jeg kan ta meg råd til det, det være seg dyrt eller billig), men at det gjenspeiler at det kommer fra hjertet - enkelt og greit. Mvh Yvonne
Gjest Flode Skrevet 2. juni 2009 #19 Skrevet 2. juni 2009 Hvis du ikke har råd til å bruke 1400 på gave syns jeg ikke du skal bruke det!! Min sambo hadde bursdag par måneder etter at vi møttes, og da fant jeg en passe stor hjerteboks som jeg pyntet og fylte med favorittgodteriet hans. Dette kom på et par hundre kroner... Enkelt og greit, romantisk og godt...
Thomas Andrè Skrevet 2. juni 2009 #20 Skrevet 2. juni 2009 jeg brukte rundt 1000 på kjæresten min da vi hadde vært sammen i nesten to mnd, men det var rund dag. jeg var lutfattig da. Nå har vi vært sammen i mange mange år, og har vel egentlig en slags øvre grense på rundt tusen, men det er bare jeg som holder meg til den. det vil si jeg kjøpte for 1300 nå siste bryllupsdag. men han tjener vesentlig mye mer penger enn meg, og alt vi eier eier vi sammen, så sånn sett går det av samme kassa. Men jeg fikk gave for 8000 nå til bryllupsdagen og for 7000 til bursdagen f\min for kort tid siden. så du kan trygt si at han ikke holder seg innenfor "grensa"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå