Gå til innhold

Når eldre mennesker flytter i leilighet

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Eldre mennesker velger, forståelig nok, ofte å selge huset og flytte til en lettstelt leilighet sentralt i sentrum, for å slippe hageabeid, vedlikehold av hus og for å komme nærmere faciliteter som butikk, bank, post osv. Men så fort de kommer i leilighet begynner de å klage på alt bråket rundt dem! Trafikkstøy, menneskesvalder og de forferdelige utestedene som spiller musikk i helgene! Dette burde de tenkt på før de flyttet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Det er ikke alltid at eldre folk gjør så gjennomtenkte ting de,heller!

-En har vel like store forventninger og kanskje feil forventninger om en er blitt gammel - som når en er ung, kansje.- Ikke alle har så mye livserfaring at de greier å vurdere alle faktorene.- Og som kjent får man ikke i både pose og sekk! - Da skal man ha utrolig flaks både med beliggenhet og faciliteter.

Har hørt og lest historier om eldre som har flyttet TILBAKE til hus og hage-(ikke nødv. det samme som de flyttet fra)-det ble for stusslig i en blokk, for lite å ta seg til, rett og slett for lettvint!!

Dette kan igjen føre til at man blir altfor opphengt i hva naboene driver med, at man legger ekstra merke til trafikkstøy etc.

Mens man før sovnet trøtt og fornøyd etter å ha jobbet i hagen - ligger man kanskje nå og ergrer seg i stedet, og det var vel ikke meningen?

Gjest Chica
Skrevet

Blir ikke sånn til alle! Mine besteforeldre solgte eneboligen sin, og flyttet til leilighet i sentrum med trikken rett utenfor. Når jeg er på besøk hører jeg trafikken, og særlig trikken godt, mens de legger knapt merke til det. De skjønte jo det når de flyttet dit ble det mere støy enn å bo i enden av en blindvei i et villastrøk. De trivdes begge godt (bestefaren min døde i fjor), gikk turer, kunne handle uten å ha med bilen. Dessuten fikk de masse nye venner, da huset kun består av omsorgsleiligheter. Spesielt etter at bestefaren min døde er jeg glad de ikke hadde huset mere. Nå er det kun en verandakasse med blomster å ta seg av, ikke et mål plen som må klippes og ikke en stor gårdsplass med snø som må måkes.

Så lenge man tenker igjennom valget først, så er det stor sjangs for at det går bra. Selv om man er gammel så klarer man jo å tenke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...