Gjest Gjest_Student_* Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 På høgskole: Er det 40 eller 45 % som må være riktig på eksamen for å få bestått (karakteren E). Noen som vet? Eller er det ingen absolutt grense?
lovenemo Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 40% hvis jeg ikke husker helt feil. Men det kan sikkert variere fra skole til skole, fag til fag. Sjekk hva som står i studieplanen
Gjest Ludovie Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Det varierer fra fag til fag, og fra lærested til lærested.
Varsio Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 På høgskole: Er det 40 eller 45 % som må være riktig på eksamen for å få bestått (karakteren E). Noen som vet? Eller er det ingen absolutt grense? På den ene eksamen jeg har hatt på HiO var det 40 %.. Skulle likt å vite prosentene på alle karakterene jeg, men det er visst umulig å fine
Hinata Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 Har vært 40% på de to universitetene jeg har gått på.. Tror fordelinga er slik, men er veldig usikker A > 90% B - 80-90% C - 60-80% D - 50-60% E - 40-50% F < 40%
ninuska_ Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Hos oss var/er det: > 0 - 40 % F > 41 - 52 % E > 53 - 64 % D > 65 - 76 % C > 77 - 88 % B > 89 - 100 % A Ja. Alt ettersom hvordan resultatene blir det året, kan de runde det ned, men det er ikke normalfordeling. F.eks i fjor i et av fagene mine var egentlig kravet > 92-80 riktige svar gav A, men de rundet det ned til at hvis man hadde fått 79, fikk man A allikevel.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #7 Skrevet 31. mars 2009 Det finnes ingen fastsatte prosentsatser for karakterene. Det er noe foreleser setter opp for faget. Den eneste som vet hvordan karakterene blir gitt for ditt fag, er derfor foreleser. Det er ham du må spørre.
MissStiles Skrevet 31. mars 2009 #8 Skrevet 31. mars 2009 Det finnes ingen fastsatte prosentsatser for karakterene. Det er noe foreleser setter opp for faget. Den eneste som vet hvordan karakterene blir gitt for ditt fag, er derfor foreleser. Det er ham du må spørre. Det samme har jeg også fått beskjed om på skolen. Alle foreleserne har satt opp sitt eget system over det.
cogito Skrevet 31. mars 2009 #9 Skrevet 31. mars 2009 Det einaste som gjeld for alle studier og alle fag, er følgjande: Generell, kvalitativ, ikke fagspesifikk beskrivelse av vurderingskriterier A Fremragende Fremragende prestasjon som klart utmerker seg. Kandidaten viser svært god vurderingsevne og stor grad av selvstendighet. B Meget god Meget god prestasjon. Kandidaten viser meget god vurderingsevne og selvstendighet. C God Jevnt god prestasjon som er tilfredsstillende på de fleste områder. Kandidaten viser god vurderingsevne og selvstendighet på de viktigste områdene. D Nokså god En akseptabel prestasjon med noen vesentlige mangler. Kandidaten viser en viss grad av vurderingsevne og selvstendighet. E Tilstrekkelig Prestasjonen tilfredsstiller minimumskravene, men heller ikke mer. Kandidaten viser liten vurderingsevne og selvstendighet. F Ikke bestått Prestasjon som ikke tilfredsstiller de faglige minimumskravene. Kandidaten viser både manglende vurderingsevne og selvstendighet. Det vil variere frå fag til fag, kva som er "minimumskravene".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå