Gjest Einar Skrevet 30. mars 2009 #1 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg er på utkikk etter ny regnskapsfører som kan bokføre mitt regnskap i oslo, noen som vet om noen som er billige. Var i kontakt med Kontorfabrikken i dag, men de tok 595,- kr per time.... Er det dyrt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 30. mars 2009 #2 Del Skrevet 30. mars 2009 Normal pris i Oslo er +/- 550 kr pluss mva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Per_* Skrevet 13. april 2009 #3 Del Skrevet 13. april 2009 Normal pris i Oslo er +/- 550 kr pluss mva. Ser at firmaet som er nevnt også driver med regnskap i stavanger, der tar de 575,- kr, men det er vel sikkert dyrere i oslo enn resten landet slik som alt annet. Jeg drev et lite firma i oslo før og brukte en regnskapsfører som som tok 650,- per time. Husprisene er hvertfall billigere i Stavanger enn i olso vet jeg, heldigvis:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #4 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg ville nå heller gått for kvaliteten enn kun prisen. Nå vet jeg ikke hvor komplisert regnskap du har og om du har revisjonsplikt osv, men en dårlig utført jobb kan lett bli dyrere enn forskjellen i timeprisen. Selv jobber jeg på regnskapskontor som tar 750 kr/timen og vi får stadig henvendelser fra nye kunder som er misfornøyd med de aller billigste regnskapskontorene pga manglende kvalitet av tjenesten. da ønsker de heller å betale litt mer for en jobb man kan stole på er godt utført. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 13. april 2009 #5 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg har et tips til deg når det gjelder å spare penger på dette: Lever bilagene klar til føring. Dvs. sortert ferdig innsatt i perm. Sorter dem etter forfalls-/betalingsdato, med laveste dato bakerst. Hvis du betaler regningene selv og er mva pliktig holder det med regnskapsførsel i 2 mnd perioder - dvs. at regnskapet føres samlet for hele mva perioden. Da må du selvsagt sortere dem slik også. Dvs. at jan+feb. bilag leveres samlet, mars-april - osv. Hvis du gjør denne sorteringen selv vil du spare mye sorteringsarbeid for regnskapskontoret og dermed sparer du timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 13. april 2009 #6 Del Skrevet 13. april 2009 Selv jobber jeg på regnskapskontor som tar 750 kr/timen og vi får stadig henvendelser fra nye kunder som er misfornøyd med de aller billigste regnskapskontorene pga manglende kvalitet av tjenesten. da ønsker de heller å betale litt mer for en jobb man kan stole på er godt utført. Har ikke hørt om andre enn Visma som tar slike priser i Oslo, og jeg syns ikke det kan forsvares. Hvis du gjør denne sorteringen selv vil du spare mye sorteringsarbeid for regnskapskontoret og dermed sparer du timer. Sorteringsarbeidet tar uansett ikke noe særlig mer enn et kvarter for en full perm, så lenge kunden har sortert inngående faktura, utgående faktura og bankbilag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løve66 Skrevet 13. april 2009 #7 Del Skrevet 13. april 2009 Sorteringsarbeidet tar uansett ikke noe særlig mer enn et kvarter for en full perm, så lenge kunden har sortert inngående faktura, utgående faktura og bankbilag. Litt off topic, men satt akkurat nå med bilag til sortering selv og skal levere til et nytt regnskapskontor jeg ikke helt vet hvordan "vil ha det" - og da lurer jeg på; foretrekker dere regnskapsførere å ha bankbilagene samlet sortert etter dato i hht. kontoutskriften eller vil dere ha utgående bank i en bunke og inngående i en annen? (fortsatt etter dato, men altså i hver sin bunke) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 13. april 2009 #8 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg vil gjerne ha inn bank og ut bank sortert hver for seg etter dato, med de eldste datoene øverst i bunken og så bakover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #9 Del Skrevet 15. april 2009 Har ikke hørt om andre enn Visma som tar slike priser i Oslo, og jeg syns ikke det kan forsvares. Sorteringsarbeidet tar uansett ikke noe særlig mer enn et kvarter for en full perm, så lenge kunden har sortert inngående faktura, utgående faktura og bankbilag. Enn å ta 750 kr per time for å sitte bokføre noen tall. 750 + 25% mva = 937.50. Helt sykt spør du meg. Ser ut som om både visma og kontorfabrikken bruker scanning, dett skal vist gi en del fordeler ser det ut hvis jeg har forstått denne artikkel om web regnskap riktig. Jegskjønner at man sparer tid på slike løsninger, men 750 kr timen er sinsykt dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2009 #10 Del Skrevet 17. april 2009 Enn å ta 750 kr per time for å sitte bokføre noen tall. 750 + 25% mva = 937.50. Helt sykt spør du meg. Ser ut som om både visma og kontorfabrikken bruker scanning, dett skal vist gi en del fordeler ser det ut hvis jeg har forstått denne artikkel om web regnskap riktig. Jegskjønner at man sparer tid på slike løsninger, men 750 kr timen er sinsykt dyrt. Nå innebærer regnskapsføring noe mer enn å bokføre tall, men det har visst folk flest problemer med å forstå. Vi har masse avstemmingsarbeide og er ikke pålagt rent lite fra de forskjellige offentlige etatene. Visma scanner ikke alt av fakturaer, men de gjør det i hvertfall på de store kundene. Mulig det er valgfritt? Sparer man egentlig tid da? Det må være på kunder der du ofte har behov for å hente opp bilagene som pdf, men eller så tar scanningarbeidet større tid enn vanlig gamledags bilagssortering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå