Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest HJELP
Skrevet

Hei :)

Jeg er ei fortvila jente...Har naturlig blond hår, men har farga det mørkebrunt noen ganger...

Vet noen åssen jeg får det lyst uten at det sliter mye, har veldig slitt hår.

Hadde hvert fint om noen svarte!

Må få det lynst før sommeren!

På forhånd takk! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg var i din situasjon for en tid tilbake siden. Jeg hadde ganske lyst hår, og faget det mørkt. Etter en stund ville jeg ha lysere hår igjen og ble anbefalt gå til en frisør, og ikke gjøre det hjemme. MEN, jeg kom tilbake fra frisøren med samme hårfarge, hun brukte avfargingsmiddel og jeg skulle komme tilbake etter to-tre uker for å bleke det igjen. Siden håret mitt var ganske slitt brukte hun et svakt blekningsmiddel og jeg kom hjem med knall oransje hår!! Det var ikke mye pent, og jeg begynte å bleke håret hjemme ca hver sjette uke. Etter hvert ble det veldig lyst, men også utrolig slitt.

Jeg sluttet å bleke håret, og etter en stund farget jeg det lys brunt og klippet av myye av det slitte håret.

Jeg anbefaler deg å ta det forsiktig. Du burde vurdere lyse striper i første omgang. Da ser håret mer naturlig ut! :)

Gjest HJELP
Skrevet
Hei!

Jeg var i din situasjon for en tid tilbake siden. Jeg hadde ganske lyst hår, og faget det mørkt. Etter en stund ville jeg ha lysere hår igjen og ble anbefalt gå til en frisør, og ikke gjøre det hjemme. MEN, jeg kom tilbake fra frisøren med samme hårfarge, hun brukte avfargingsmiddel og jeg skulle komme tilbake etter to-tre uker for å bleke det igjen. Siden håret mitt var ganske slitt brukte hun et svakt blekningsmiddel og jeg kom hjem med knall oransje hår!! Det var ikke mye pent, og jeg begynte å bleke håret hjemme ca hver sjette uke. Etter hvert ble det veldig lyst, men også utrolig slitt.

Jeg sluttet å bleke håret, og etter en stund farget jeg det lys brunt og klippet av myye av det slitte håret.

Jeg anbefaler deg å ta det forsiktig. Du burde vurdere lyse striper i første omgang. Da ser håret mer naturlig ut! :)

Tusen takk, det skal jeg :)

Skrevet

Det er som gjest sier, rett og slett to metoder. En skånsom og en rask. Jeg angret på at jeg farget mitt blonde hår mørkt for noen år siden, og avfarget det selv hjemme. Jeg kjøpte da avfarging, og det ble helt hvitt. Så farget jeg min tilbake til min naturlige, mellomblonde hårfarge oppå dette et par ganger. Utrolig nok gikk det bra, og jeg syns ikke håret mitt ble spesielt slitt av det. Men jeg har ganske tykt og solid hår. Om håret ditt er tynt og skjørt, er det nok ikke å anbefale.

Frisører flest vil nok sikkert si at avfarging er litt vel brutalt, og gradvis striping kan da være tingen. Men jeg syns samtidig det kan se litt rart ut. Jeg har en venninne som gjorde dette, og jeg syns det var rart i begynnelsen. Men jeg er generelt ingen stor tilhenger av striper i brunt hår. Jeg syns striper skal være naturlige, sånn at man ikke tenker over at man har stripet det. Det er nok vanskeligere å få til med brunt hår, fordi det har mindre naturlige sjatteringer enn blonde nyanser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...