Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

På papiret står det at jeg er samboer med xen enda.Jeg har flyttet til en annen landsdel for 1 år siden.Bor nå sammmen med en annen.

Har meldt flyttinga til folkeregisteret,og de har sendt en bekreftelse på det.

Hvorfor står det slik enda? Og kan jeg gjøre noe annet med det,enn jeg allerede har gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri sett at samboere står registrert på hverandres selvangivelse, så det høres veldig rart ut.

Kontakt skatteetaten og spør. Det må ha skjedd en feil på veien et eller annet sted.

Skrevet
På papiret står det at jeg er samboer med xen enda.Jeg har flyttet til en annen landsdel for 1 år siden.Bor nå sammmen med en annen.

Har meldt flyttinga til folkeregisteret,og de har sendt en bekreftelse på det.

Hvorfor står det slik enda? Og kan jeg gjøre noe annet med det,enn jeg allerede har gjort?

Du må skrive i merknadsfeltet i selvangivelsen din at du ikke lenger er samboer med vedkommende. Siden samboerskap som sådan ikke registreres i folkeregisteret (i motsetning til ekteskap og skillsmisser) så oppdager ikke skattekontoret at dere ikke lenger er samboere. Folkeregisteret er dessverre ikke så avansert at det registerer samlivsbruddet når du melder flytting til ny adresse.

Skrevet
Har aldri sett at samboere står registrert på hverandres selvangivelse, så det høres veldig rart ut.

Kontakt skatteetaten og spør. Det må ha skjedd en feil på veien et eller annet sted.

Samboers fødselsnummer registeres på selvangivelsen dersom man krysser av for felles gjeld eller felles barn med samboer og samtidig oppgir fødselsnummeret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...