Gjest Gjest_Jente18_* Skrevet 30. mars 2009 #1 Del Skrevet 30. mars 2009 Har et spørsmål til livssynshumanister: Dere hevder at religionskritikk er nødvendig. Hvordan kan dette forenes med toleranse og respekt for andres oppfatninger ? Forklar meg dette litt nærmere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VinglePetter Skrevet 30. mars 2009 #2 Del Skrevet 30. mars 2009 Har et spørsmål til livssynshumanister: Dere hevder at religionskritikk er nødvendig. Hvordan kan dette forenes med toleranse og respekt for andres oppfatninger ? Forklar meg dette litt nærmere.. Les dette og kom tilbake med mer konkrete spørsmål om du har noen: http://no.wikipedia.org/wiki/Religionskritikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Jente18_* Skrevet 30. mars 2009 #3 Del Skrevet 30. mars 2009 Les dette og kom tilbake med mer konkrete spørsmål om du har noen: http://no.wikipedia.org/wiki/Religionskritikk Skal lese det.. Er et spørsmål i ei oppgave i religion VG3. Syns det var et merkelig spørsmål jeg også som jeg syntes var vanskelig å svare på. Be heller de som laget boken om å komme med mer konkrete spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #4 Del Skrevet 30. mars 2009 Religionskritikk er viktig på samme måte som at annen kritikk er viktig. Mulighet til å kritisere bekrefter ytringsfrihet - pressefrihet - og er fundamentale verdier i demokratiet; arven etter John Locke. Kritikk avskaffer ikke respekt, fordi respekt er en, vel, ubetinget menneskelig egenskap, og vil i teorien(for opplyste mennesker) være et sterkere humant trekk enn å kritisere/bli kritisert. Kritikk har selvfølgelig subjektive verdier, én 'angriper' og én 'mottaker', og det er vel opp til hver og en å finne ut hvor grensen går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå