Gjest Elisabeth afaossen Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Jeg er samboer med eget hus som jeg eide i 13 år før han kom inn i bildet han har ikke fått kjøpt seg inn fordi jeg følte det var galt.Han har betalt husleie på 2000kr ,halv strøm og halve maten Han har ikke vært med på noe oppussing el vedlikehold av boligen kun bodd dær. Så nå er jeg rimelig lei å vil att han skal finn seg noe eget,han har spart mye penger på di årene vi var sammen han betalte ut nye bilen sin cæsh..Så det jeg lurer på har han krav på noe penger fra meg?
liv Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Kan ikke se at han har noe eierforhold i boligen. Husleie ville han jo måtte betalt samme hvor han bodde
Chakoya Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 (endret) Han har ikke krav på penger fra deg så sant dere ikke har kjøpt noe innventar som for eksempel glass, tallerkner, møbler osv sammen. Men budsjettet kunne dere sikkert ha ordnet dere imellom bedre Spørs hva man har råd til og, men 2000 kr i husleie syntes jeg var lite i forhold til vanlige priser ellers når man leier egen leilighet. Men det er bare min mening da. Endret 31. mars 2009 av Chakoya
Gjest ¤bella¤ Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Jeg er samboer med eget hus som jeg eide i 13 år før han kom inn i bildet han har ikke fått kjøpt seg inn fordi jeg følte det var galt.Han har betalt husleie på 2000kr ,halv strøm og halve maten Han har ikke vært med på noe oppussing el vedlikehold av boligen kun bodd dær. Så nå er jeg rimelig lei å vil att han skal finn seg noe eget,han har spart mye penger på di årene vi var sammen han betalte ut nye bilen sin cæsh..Så det jeg lurer på har han krav på noe penger fra meg? Han har ikke krav på noen penger fra deg, da han uansett måtte betalt husleie om han boddde et annet sted. At han har betalt ut bilen sin, oppspart en del penger er jo hans måte å få økonomisk trygghet på, mens du får nedbetalt lånet ditt på huset. Noe annet ville jo vært urettferdig overfor han. Han skal da ikke betale for oppussing når han ikke eier det. Så kan ærlig ikke forstå at du skal være lei for det.
Phaedra Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 (endret) Han har ikke krav på noen penger fra deg, da han uansett måtte betalt husleie om han boddde et annet sted. At han har betalt ut bilen sin, oppspart en del penger er jo hans måte å få økonomisk trygghet på, mens du får nedbetalt lånet ditt på huset. Noe annet ville jo vært urettferdig overfor han. Han skal da ikke betale for oppussing når han ikke eier det. Så kan ærlig ikke forstå at du skal være lei for det. Er enig i denne. Enten får du sette opp husleia, ellers får du la han kjøpe seg inn. Jeg ville aldri vært med på å betale halvparten av en oppussing eller vedlikehold av en bolig som jeg ikke ville hatt noen rettigheter til hvis jeg ble hevet ut. Som bella skriver så har han sikret sin egen økonomi i mellomtiden ved å kjøpe ut bilen. Hvis (når?) dere går fra hverandre så sitter dermed ikke han på bar bakke - mens du sitter igjen med alle verdiene fordi han har brukt sine penger på å pusse opp *ditt* hus. edit: og nei, han har ikke krav på noe penger fra deg Endret 31. mars 2009 av Phaedra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå