Gå til innhold

Skilsmissedyr.....

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Sitter med noen tanker her. Sambo og jeg er i ferd med å bryte opp (leilighets styr o.s.v) og jeg kommer da til å tenke på dyrene vi har sammen, hvordan vi skal fordele de. Begge er veldig glad i de og vil helst ha de selv, men det går jo såklart ikke. De er avhengige av hverandre og trives nok neppe hver for seg.

Så jeg følte jeg neste kunne spørre her inne, har noen vært utenfor lignende situasjoner? At dere har hatt et dyr som begge er veldig glad i, men som man skjønner at bare kan gå til en av dere. Hvordan ble det evt løst?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest  roar
Skrevet

samme som en gjør med barna, annen vær helg, heller en uke vær

Gjest Gjest
Skrevet
samme som en gjør med barna, annen vær helg, heller en uke vær

Det kommer VELDIG an på hva slags dyr det er snakk om.

Dere må nok bare bli enige. Skrive ned negative og positive sider for hver deres nye hjem og se hvem som best vil kunne ta ansvar for dyrene. I verste fall trekke lodd.

Gjest Wacmoc
Skrevet

Da mamma og pappa skillte seg ble katten boende i huset, som pappa beholt. Både fordi mamma ikke var særlig glad i hu, og fordi hun opprinnelig var villkatt, og da å flytte henne mye blei ikke bra når hun i tillegg var 16 år gammel.

Hunden var annenhver uke hos mamma og pappa, den ble med meg der hvor jeg var. Han fant fort rytmen og viste godt at på søndager skulle han dit og dit..

Men da jeg flyttet fast til pappa tok mamma hunden vår for godt. Han var hennes i papirer og vi hadde derfor veldig lite å si.

Uansett så tok hunden seg veldig godt til rette etter et par mnd med annahver uke. Katter bør holde seg på samme sted hele tiden, hvis ikke må dere gjøre den om til innekatt da den ikke skjønner hvor den bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...