cypress Skrevet 30. mars 2009 #1 Skrevet 30. mars 2009 Jeg skal gjøre diverse tilpasninger på brudekjolen min. Den må sys litt inn i livet, og litt ut rundt brystkassen, noe som vel betyr at hele overdelen må åpnes på begge sider og tilpasses. Det tar sikkert en del tid. I tillegg skal de sy noen små forsterkninger på "foldene" i skjørtet. Det er ikke noen stor jobb. Jeg var innom en skredder her om dagen og leverte den inn. Jeg fikk beskjed om at jobben ville koste 2900 kr. Var ikke dette fryktelig dyrt?? Eller er det det jeg må regne med å betale?? :klø:
ellemeller Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Det er ganske mye jobb å justere på en overdel, man må sprette opp alle sømmene for at balansen i plagget skal bli rett. Jeg skal ikke uttale meg om prisen, men du kan kanskje sjekke litt rundt og høre hva andre ville tatt for jobben? Lykke til, både med tilpassing og bryllup:)
cypress Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2009 Ja, jeg vil også tro det er en del jobb, det er flere lag stoff som må sprettes opp og sys igjen. Men allikevel?? Noen som har erfaringer?? Har tenkt å ringe litt rundt i tillegg. Er bare redd for at få kan gi særlig eksakte svar, siden de ikke har sett kjolen.
ellemeller Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Når du ringer rundt kan du fortelle hvor mange sømmer det er på overdelen og hvor mye som må syes inn og ut, i tillegg kan du opplyse om hvor mange lag stoff det er (dersom du vet det). Jeg har erfaring, jeg er utdannet kjole-og draktsyer. Skulle jeg tatt på meg denne jobben ut fra det du har fortalt ville jeg tatt ca 2000,- for jobben. Det mange ikke tenker over er at det nesten er like mye jobb å fikse på et plagg som å sy et nytt (selvsagt alt etter hvor mye som skal fikses).
Strix Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 (endret) Jeg betalte 400,- for noe lignende(Bergen). Jeg hadde en veldig enkel kjole, ikke noe broderi eller perler på overdelen. Men hun måtte koble den i fra underdelen, sy inn overdelen på hver sin side... Endret 30. mars 2009 av Strix
~Minni~ Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Jeg mener å huske at jeg betale 800 kr for ca et år siden for å få tilpasset kjolen min. Da sydde han den inn fra livet og opp. Det er en stoppeløskjole med perler på overdelen (og litt nedover resten av kjolen) og flere lag chiffon. Vet ikke akkurat hvorden de fisket det, men det ble i alle fall pent og man kunne ikke se at den var sydd inn. Tror det het Ailin Skredder og den ligger i Øvre Slottsgate i samme oppgang som butikken "Brudekjolen" (etasjen over). 2.900 kr synes jeg hørtes veldig dyrt ut...
illafanten Skrevet 31. mars 2009 #7 Skrevet 31. mars 2009 Jeg skal hente kjolen min hos sydamen i morgen, det er en dame som jobber for salongen der jeg kjøpte kjolen. Kjolen måtte syes inn 12 cm i overdelen, legges ned litt, pluss at hun skulle sy på perlebånd på hver arm på boleroen min og sy litt på korsettet mitt fordi det stakk over kanten på kjolen min. Dette betaler jeg 1400,- for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå