Gå til innhold

Horekundene er ikke de dere tror

Fremhevede innlegg

Gjest Sosial taper
Skrevet

Jeg så et innlegg her i går fra ei som reagerte på at typen hennes hadde kjøpt sex av prostituerte for noen år siden før de ble sammen. "Enda han ser jo bra ut og kan få seg ordentlige damer" eller noe i den dur var ett argument hun brukte.

Jeg har inntrykk av at det er en gjengs oppfatning blant kvinner at horekunder er sosiale tapere som ikke kan få sex på annet vis. Det er omtrent så feil som det kan få blitt. En dansk undersøkelse for noen år siden viste at sjenerte menn som var sosiale tapere bare utgjorde 6% av kjøperne. De fleste av disse kjøpte sex bare en eller noen få ganger, mens andre menn kjøpte sex mer regelmessig.

Dette vistes også i en undersøkelse gjort av Prosenteret her i Norge. De fant et forum der horekunder diskuterte sexkjøp og kvaliteten på forskjellige prostituerte. Der hadde de oppnådd kontakt med flere anonyme menn som villig vekk fortalte om sine kjøpevaner. Prosenteret gjorde ikke noen kvantitative undersøkelser her, men de skrev i rapporten om tre av informantene som sosiale tapere som ikke fikk damer på annet vis. De skrev at disse var atypiske, de fleste informantene var ikke sosiale tapere, men menn som enten var i forhold eller hadde hatt flere forhold tidligere.

Den gruppen det var flest av blant kjøperne var de som var i forhold, enten gift eller samboer. Jeg husker ikke om det var stilt spørsmål om hvorfor man kjøpte sex i denne undersøkelsen, men jeg mener å ha sett i andre undersøkelser at disse mennene kjøper sex fordi de hos prostituerte kan oppleve noe de ikke får oppleve med kona/samboeren. Så neste gang dere kvinner snakker om sexsalg, husk i det minste på at kjøperne er ikke sosiale tapere, de er ektemennene deres og samboerne deres.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg vært klar over lenge, for det har vært nok reportasjer gjennom årene om menn med barnesete i baksetet som kjøper seg sex enten i lunsjen eller når de bare kjører seg en tur...

De sjenerte som ikke våger å sjekke opp damer til vanlig tør knapt å nærme seg en prostituert for å kjøpe sex heller.....

Skrevet

Nå tar jeg kanskje et vilt skudd i blinde, men jeg våger å påstå at det ikke forundrer meg at det ikke er de "sosiale taperne" som kjøper mest sex. Grunnen tror jeg er fordi mange sliter med dårlig selvtillit, og derfor ikke har nok selvtillit til å kjøpe sex.

Skrevet

Godt mulig at dei fleste horekundane ikkje er dei såkalte "sosiale taparane" i samfunnet. Men ein ting er iallfall sikkert: Dei aller største taparane eg veit om, er dei som kjøper sex av horer - sjølv om dei er aldri så sosialt velfungerande!!!

Skrevet
Godt mulig at dei fleste horekundane ikkje er dei såkalte "sosiale taparane" i samfunnet. Men ein ting er iallfall sikkert: Dei aller største taparane eg veit om, er dei som kjøper sex av horer - sjølv om dei er aldri så sosialt velfungerande!!!

Amen! I mine øyne er menn som kjøper sex per definisjon tapere, så da spiller det ingen som helst rolle hva slags liv de har ellers.

Gjest Gjest
Skrevet
Amen! I mine øyne er menn som kjøper sex per definisjon tapere, så da spiller det ingen som helst rolle hva slags liv de har ellers.

Helt enig i at horekunder kan ses på som patetiske tapere. Selv om de fleste vil møte slike med forakt, er det nok dem som kan synes synd på slike tapere, noe det ikke er grunn til. Selv om horekundene er tapere, må de også ses på som overgripere mot kvinnene de kjøper sex av, såvel som overgripere mot kvinnekjønnet generelt. Det å kjøpe kvinner, er å leve ut holdninger om kvinner som en vare som kan kjøpes og selges, noe som er et overgrep mot alle kvinner. Det er derfor nødvendig å sanere bestanden av sexkjøpere, noe som krever langt strengere straffer enn en symbolsk bot slik de fleste får i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...