Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Hvis en person sier til meg at jeg er heavy, hva mener den personen da? Vet at det betyr tung, men jeg er jo ikke tung, så må vel ha ment noe annet?
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #2 Skrevet 30. mars 2009 Hvis en person sier til meg at jeg er heavy, hva mener den personen da? Vet at det betyr tung, men jeg er jo ikke tung, så må vel ha ment noe annet? Fra engelsk ordtak kan det bety å være en byrde. men når en norsk en sier det må du nesten spørre hva personen mener hehe.. Jeg ville tatt det negativt tror jeg.. at jeg er litt mye liksom..
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 Jeg ville tatt det negativt tror jeg.. at jeg er litt mye liksom.. Jeg tror jeg ville tolket det slik også. At man kanskje er litt for intens??
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #4 Skrevet 30. mars 2009 Enig med de andre. Jeg ville tolket heavy som intens. Eller komplisert, krevende. Men for å vite sikkert må du nesten spørre den som har sagt det.
Hamster Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 Heavy i slangsammenheng (som det virker som du mener), betyr dyp, intens, kompleks. Heavy betyr da at du er vanskelig å få peilig på med en gang, kanskje litt overveldende. Men heavy er i de aller fleste tilfeller veldig positivt å bli kalt, men det kommer jo an på hva du synes om de adjektivene jeg brukte for å beskrive en "heavy" person.
Gjest Jente38 Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Enig med andre her. Jeg tolker det at du er krevende, intens eller vanskelig å ha med å gjøre. Mao, blir det brukt som beskrivelse av en person eller et personlig egenskap, er det negativt ladet.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #7 Skrevet 30. mars 2009 Betyr jo selvfølgelig at du er så syyyykt tjukk :-P
Hamster Skrevet 30. mars 2009 #8 Skrevet 30. mars 2009 Skjønner ikke at noen sier at det er veldig negativt, jeg må ha helt feil definisjon. Urban Dictionary: 1. Heavy: Something is really good "That tune is heavy" 2. Heavy: The word "heavy" has 2 different meanings. 1) When something is unbelievable, out of the ordinary. 2) When something is good, excellent, brilliant. "Woah!! This is heavy!!" "This is heavy duty Doc!!" The term "heavy" was said by Marty in all 3 Back to the Future movies. 3. Heavy "serious," NOT an indication that something is wrong with the earth's gravitaional pull in the year 1985. Woah, Doc, this is HEAVY! Kilde: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=heavy
Gjest TS Skrevet 30. mars 2009 #9 Skrevet 30. mars 2009 Takk, for svar. Nei, var bare en fremmed person som sa at jeg var heavy for noen dager siden. Aner ikke hva han mente med det. Men det var kanske positivt?
leirbål Skrevet 31. mars 2009 #10 Skrevet 31. mars 2009 (endret) Takk, for svar. Nei, var bare en fremmed person som sa at jeg var heavy for noen dager siden. Aner ikke hva han mente med det. Men det var kanske positivt? Helt sikkert et kompliment. Spurte tenåringen. Det stemmer det. Endret 31. mars 2009 av leirbål
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå