Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen er plaget med fett hår, finner ikke noe god shampo som forhindrer dette mer enn nå. Noen som har noen gode tips? Vi har ikke prøvd oss igjennom så mange typer, mer lest utenpå for å se om noe faktisk er for annet enn tørt og glansløst hår osv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sessy
Skrevet
Jentungen er plaget med fett hår, finner ikke noe god shampo som forhindrer dette mer enn nå. Noen som har noen gode tips? Vi har ikke prøvd oss igjennom så mange typer, mer lest utenpå for å se om noe faktisk er for annet enn tørt og glansløst hår osv.

Jeg har vært plaget med fett hår i alle år. Har prøvd ALT. Eneste som funker er en sjampo man kan kjøpe på apoteket.. den heter seba med. Finnes forskjellige typer, men den dere skal ha er den for flass. Selv om hun sikkert ikke har flass, det har ikke jeg heller, men den hjelper! Håret blir helt fett-fritt :) :) Men jeg må vaske det hver dag. Med vanlig sjampo blir det jo helt fett utover dagen, men ikke med denne :)

Lykke til!

Skrevet
Jeg har vært plaget med fett hår i alle år. Har prøvd ALT. Eneste som funker er en sjampo man kan kjøpe på apoteket.. den heter seba med. Finnes forskjellige typer, men den dere skal ha er den for flass. Selv om hun sikkert ikke har flass, det har ikke jeg heller, men den hjelper! Håret blir helt fett-fritt :) :) Men jeg må vaske det hver dag. Med vanlig sjampo blir det jo helt fett utover dagen, men ikke med denne :)

Lykke til!

Er seba med skånsom? Jeg må bytte sjampo til noe mildt, har veldig til kløende sår i hodebunnen.

Gjest Sessy
Skrevet
Er seba med skånsom? Jeg må bytte sjampo til noe mildt, har veldig til kløende sår i hodebunnen.

Ja, det er den! Jeg klødde veldig i hodebunnen før jeg begynte å bruke den..

Gjest Gjest_Kiyo_*
Skrevet

Tørrsjampo! Bruker jeg det kan jeg vaske håret annenhver dag og ikke hver dag som jeg vanligvis må. Når det kommer til merkene må man bare prøve seg fram. For tørr og kløende hodebunn kan jeg anbefale Dead Sea Mineral Shampoo som fåes kjøpt på Vita. En av de få seriene Vita har som faktisk fungerer og ikke er sånn billigskvip med mye dårlige ingredienser.

Skrevet
Tørrsjampo! Bruker jeg det kan jeg vaske håret annenhver dag og ikke hver dag som jeg vanligvis må. Når det kommer til merkene må man bare prøve seg fram. For tørr og kløende hodebunn kan jeg anbefale Dead Sea Mineral Shampoo som fåes kjøpt på Vita. En av de få seriene Vita har som faktisk fungerer og ikke er sånn billigskvip med mye dårlige ingredienser.

Tørrsjampo har jeg aldri hørt om *notere*

Skrevet

Takk for svar, men er dusje hver dag gidder vi ikke ;)

Hver tredje dag er bra. Håret hennes blir fett etter et par timer etter vask, så jeg skal teste seba med.

Gjest Gjest_S_*
Skrevet

Jeg bruker en shampo fra wella sp som heter regulate. For meg fungerer denne bra. En annen jeg liker er "superstar" fra tigi. Det er en volumshampo da, men den tynger ikke håret mitt, som mange andre gjør.Den kuren som hører til wella-shampoen bruker jeg enten feil, eller så liker jeg den ikke. Jeg fikk flass, og en ubeskrivelig kløe.

Likevel, det som jeg tror var det viktigste jeg gjorde, var å slutte å ha balsam/hårkur nær hodebunnen. Det holder å ha det i lengdene:) Og å vaske håret i lunka vann, ikke varmt. Disse to rådene fikk jeg av frisøren, og jeg trodde ikke det skulle ha så mye å si før jeg faktisk prøvde det.

Det jeg ofte gjør hvis håret mitt ser utrolig fett ut etter 1 dag f.eks, er å vaske luggen og sette opp resten i hestehale. :) Jeg nekter å vaske håret hver dag!

Skrevet (endret)

Jeg fant en Vichyshampo for fett hår på apoteket. Tester den nå. Ser fint ut fremdeles etter litt over et døgn, så vi satser på at vi er på rett vei. :)

Endret av *Ariel*
  • 5 uker senere...
Gjest Sandbekken
Skrevet

Dytte litt i tråden her ;)

Skrevet

Jeg har begynt å bruke Aloevera sjampoen fra GP (green people). Den er økologisk, veldig drøy i bruk, og jeg har ikke hatt kløende/sår hodebunn siden. Og hjelpeseg så fint håret har blitt!

Gjest Gjest
Skrevet

Enig, etter å ha prøvd blant annet Kérastase, Dr. Hauschka, Lavera og mye annet bruker jeg nå Dead Sea Mineral Shampoo og er veldig fornøyd med den. :) Den fås også kjøpt i noen helsekostbutikker, men hos Vita koster den ca. 20,- kroner mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...