Gå til innhold

Ny katt i huset

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Celin_*
Skrevet

For tre dager siden fikk vi katt nr. 2, en 4 år gammel omplasseringskatt. Fra før har vi en på 8 mnd. Den yngste er overlykkelig over å ha selskap, og det ser ut som den nye også synes det. Ihvertfall ingen knurring eller sure miner:) Den nye er sky ennå, og holder seg unna oss. Utforsker huset når det er stille, ellers ser vi han lite. Men jeg synes så synd på han, for det virker som om vår yngste pus løper etter han og plager han hele tiden. Han vil nok leke, men den nye vil helst komme seg unna. Kan jeg stole på at de ordner opp seg imellom, og og sier fra at nok er nok? Begge er forøvrig kastrerte hankatter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok fint, de må bare venne seg til nye lukter og bli kjent med hverandre.

Om minstepus blir for plagsom så sier nok den nye pusen i fra om det. ;)

Gjest Gjest_AnetteR_*
Skrevet

Jeg synes dette hørtes veldig lovende ut - ikke ofte man får en så god start når man introduserer to nye katter. Jeg vedder på at de etterhvert kommer til å bli bestevenner.

Atferden du beskriver er veldig normal. Jeg har aldri opplevd å ha en kattunge (alder under året) i samme hus med en voksen katt, uten at førstnevnte driver sistnevnte fra vettet. Kattunger er bare slik. Du er i den heldige situasjonen at den nye pusen er eldst. Ofte blir det mye surere miner på eldstemann dersom dere har dratt inn en ny, plagsom, inntrenger på dens territorie.

Jeg ville latt dem finne ut av det. Gi gjerne eldstepus litt pauser om yngstemann blir for impåsliten. Det er lov å lukke en dør, og gi eldstemann en pustepause. Men ikke kjeft på minsten og løft denne bort.

Lykke til videre.

Gjest Gjest_maya_*
Skrevet

jeg syns det hørtes veldig lovende. når jeg fikk den minste kattepusen min så måtte vi venne den til hunden våres. Jeg trudde aldri det skulle gå bra.. Katten var så sinna. Fresa og knurra. Jeg så det nesten som helt umulig. Men etter en stund så går det seg til og dem blir venner. Vi fikk også en katt til noen uker etter som vi overtok av en kompis, den er 2,5 gammel da. og det var knurring og fresing der også, men samme greia di måtte bare gå seg til sammen og er i dag skikkelig gode venner. knoll og tott..:) Dem er god venner alle tre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...