Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #1 Skrevet 29. mars 2009 Jeg er på jakt etter god påskekrim! Gjerne en bokserie, men også frittstående. Jeg har lest Unni Lindell sine bøker om Cato Isaksen og likte de ganske godt. Kan også anbefale "Hvitt på hvitt" av Ken Follet, den er virkelig bra! Og for dere som er så "heldige" og ikke har lest Stieg Larson triologien - løp og kjøp - de bøkene anbefales på det varmeste! Har dere noen tips til meg?
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #2 Skrevet 29. mars 2009 Har lest og likt; Henning Mankells bøker om Kurt Wallander, Liza Marklunds bøker om Annika Bengtson, og Jo Nesbøs om Harry Hole. (og Stieg Larsson trilogien, men den har du jo lest)
Lady Lovelylocks Skrevet 29. mars 2009 #3 Skrevet 29. mars 2009 Camilla Läckberg sine bøker om Erica Falck.
Arkana Skrevet 29. mars 2009 #4 Skrevet 29. mars 2009 Harlan Coben (likte spesielt The Woods og Hold Tight) og Arnaldur Indridason.
Kattugla Skrevet 30. mars 2009 #5 Skrevet 30. mars 2009 Torkil Damhaug er det siste stjerneskuddet i norsk krimsjanger, "Døden ved vann" er hans siste og antas for å være hans gjennombruddsroman (i allefall i den forstand at den jevne nordmann får opp øynene for ham), men han har skrevet flere bøker og er virkelig en knallbra forfatter, jeg skal akkurat begynne på "Se meg medusa". Ellers så liker jeg også Läckberg, Nattefokk av Johan Theorin er strålende og Menneskehavn av Johan Ajvide Lindqvist er veldig bra og. Mannen under trappen av Marie Hermanson (tror jeg hun heter?) er også veldig bra og Mørk Ild av CJ Sansom er helt fantastisk! :D
Gjest imli Skrevet 30. mars 2009 #6 Skrevet 30. mars 2009 Jeg liker best klassisk krim, så her blir det Agatha Christie for alle penga i påska
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå